На учителя с любов

42
User avatar
The Doctor
No, don't do that. No, really don't. Really.
Posts: 12312
Joined: Thu Apr 12, 2001 12:51 pm
Location: Time and Relative Dimension in Space
Contact:

На учителя с любов

Post by The Doctor »

Напоследък много се изписа и изговори по една тема, та реших и ние да си поговорим за нея. И както е казал народа за каквото и да си говорим все иде реч за пари. И народа отново се оказва прав – иде реч за пари, но не за лихвените нива в Съединените Щати и стагнацията на пазара на недвижимите имоти там, което неминуемо води до падането на долара спрямо всички основни валути (без йената), а за учителските заплати и респективно протестите на учителите за увеличението им. След като внимателно ...

--
Автор: И.Атанасов (Симба)
Прочети тук: http://www.sivosten.com/content.php?review.627
We all do what we do for the same reason: because it seemed like a good idea at the time.
User avatar
Gallean
The Chair of Indefinite Studies
Posts: 3517
Joined: Tue Jun 14, 2005 6:31 pm
Location: София
Contact:

Post by Gallean »

Не мисля, че статията е насочена към когото трябва. Тоест само разните бабички смятат, че на учителите им са добре заплатите и че били лакоми. Пък те бабичките си имат други проблеми, от които произтчат тези.
Смятам, че обществото си подкрепя учителите или поне е убедено, че каузата им е справедлива, тъй че...
Зада докажа това, аз ще присъствам на стачките в даскалото и ще подкрепя учителите си.
"И после върви доказвай, че не си мъртъв..."
User avatar
Simba
Star-crossed voyager
Posts: 4973
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Location: Pridelands
Contact:

Post by Simba »

За същото призовавам и аз. А в крайна сметка статията е насочена и към онези 92.87%* неизвестни читатели, които преглеждат списанието.

----
*Базирано на извадка от читателската активност за последния 1 час.
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last
User avatar
James Raynor
Captain
Posts: 2749
Joined: Sun Sep 07, 2003 1:34 pm
Location: Unknown Colony, Terran Dominion

Post by James Raynor »

Ех, Симба, някак епично защитаваш учителската кауза. Ти и таксиджийската подкрепяше, и тая за аватарите и някак си си стачно активен наистина. Аз обаче съм от другия лагер. Пиша надолу защо?

че учителският труд е висококвалифициран труд


Това на каква база го реши? Висококвалифицираните преподаватели са малко и предимно по езици и математика и то в елитните училища. Погледни баловете на педагогическите специалности във кой да е университет в България и се замисли кой влиза там. Подсказвам, тоя който не му е стигнал бала за право или архитектура примерно. Няма даже да си играя да ти изброявам НИСКОквалифицираните учители, които само аз познавам и безумията които се пораждат покрай тях. Тоест, трябва да се създаде йерархия. Защото едно е да преподаваш 40 години по 8 учебника и едни и същи контролни всяка година, да държиш хронометъра в една ръка и топките си в другата, да обучаваш чужд език или пък стереометрия. Труда просто не е един и същ. И не, определено на някой не им е особено тежко.

Още повече че кратък полет над разпределението на бюджетите в нормалните страни на запад от нас показва крещящи разлики в процента от БВП отделян за образование.


Ние не сме НОРМАЛНА страна. Ние сме развиваща се страна. Министър Вълчев може и да е идиот, но го каза добре - подобно увеличение трябва да бъде компенсирано от друг финансов сектор. И представям си как докторите и пенсионерите ще пляскат като им намалят и техните заплати/пенсии, които междувпрочем са по-ниски от тия на учителите.

Второ, министерството предлага 15 процента януари 08 и 10 процента юли. Но! Забележете какво казват учителите:

"10 процентното увеличение е предвидено за целия държавно административен сектор и не е специално за учителите". Е в гащите си имам нещо много специално, дето мога да им предложа в отговор. Учителите трябва да разберат, че са звено във веригата, а не неин родител. В много отношения съм съгласен, че поставят до голяма степен основата за останалото, но те не могат да съществуват без останалата част от машината.

25 процентно увеличение на заплатите(30 с диференцираното плащане) е съвсем адекватно повишение за заплатите. Всички сме наясно, че ако дадат на даскалите 800-1200 лв заплати, държавата ще спре да функционира физически. От стачки.

И сега. Чети внимателно следващото, понеже има вероятност и да го пропуснеш. На морално ниво, съм напълно съгласен, че учителите имат право да стачкуват. Нивото на заплащане е ниско, жизнения им стандарт също. Въпроса е, протестират ли за нещо реално постижимо. В никой държавен сектор нивото на заплащане не е съществено по-добро. Държавата, поне както виждам нещата аз, няма реална възможност да си позволи едно сто процентно увеличение. За да се оправи българското образование, трябва и друго освен повишение на заплатите. Трябва да се създаде реална конкурентноспособна среда, която да кара хората в образователната система да работят с желание, да са наистина квалифицирани, а не да ми рецитират учебници и да ми губят времето, пък и да не се чувстват неуспели адвокати или преводачи.
За мен провалянето на 15 септември беше непростимо. ЕГ Ловеч си има някои традиции, които някак си респектираха неподготвените зайци осмокласници и създаваха една определена атмосфера, която като цяло характеризира училището в очите ти следващите пет години. Да мине знамето, да прекосят площадчето всички випуски един след друг, речи и прочие. За това лозунга "Стачката - пример за гражданско поведение" или нещо от сорта някак не ми се върза със всичко.
Хората трябва да си вземат 30те процента и да бягат. Би трябвало да са достатъчно интелигентни, за да разберат, че повече не може. Иначе за мен стачката е добре. Ваканция един вид.
The name's Jim Raynor, pal. And I won't be talked down to by anybody.
User avatar
Simba
Star-crossed voyager
Posts: 4973
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Location: Pridelands
Contact:

Post by Simba »

Всекя длъжност, чието заемане изисква специализирано обучение се счита за квалифициран труд, всяка такава, за чието заемане се изисква университетска диплома се счита за висококвалифицирана.

Говоря за проценти а не за суми. И няма никаква логика в разпределението на държавния ни бюджет. За дейности за които физически не могат да бъдат изразходвани средствата фиксирани в него се отделят и забележи - изразходват. Въпреки това се натрупва излишък извън разписания в закона за държавния бюджет и така ако не се лъжа второто ти съображение отпада.

А за обещанията от вида 920 лева ма през 2009 и 30% от средата на 2008 в статията си пише какво мисля.

А да и увеличение с 20 % на заплатите им не покрива дори планираните увеличения на парно, ток, акцизи... е тогава да ти йебем увеличението.

Аз като започнах да плащам по 170 лева ток и като изляза да си купя кашкавал и видя 12 лева килото мисля и за тези неща, явно ти е време да излезеш да напазаруваш и да видиш че 20-тачката вече не е това което беше.
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last
User avatar
James Raynor
Captain
Posts: 2749
Joined: Sun Sep 07, 2003 1:34 pm
Location: Unknown Colony, Terran Dominion

Post by James Raynor »

Не Симба, не отпада напълно, поради причината, че говорим отново - как ще реагират другите държавни сектори на 100 процентно увеличение на учителските заплати. Дали тея излишънци се губят по джобовете на тъмни лица или се използват за народното благо. Напълно недоказуемо е последното уви.

Висококвалифициран труд на хартия дето го обясняваш е така. Доколко всички учители са висшисти, колко от тях преподават именно предмета който са завършили като висше, не можем да кажем. Имаше един такъв лаф за статистиката, че е като банския костюм, показва много ама скрива главното. А това с парното, тока и акцизите е сърцераздирателно някак си, ама истината е, че от тия неща в 21 век хората трябва да знаят как да пестят и да микромениджвът. И аз обичам да папкам ММ, да пия стела и да пуша боро, обаче го правя веднъж в месеца, щото повече не мога да си позволя. И примерно повече от 50 лева ток не съм виждал да прави нашето домакинство, при все, че е на два етажа и има доволно количество електроуреди.

Някак постничко ми коментира дългия пост, ама с другто предполагам тогава си съгласен.


Иначе, с това за магазина ме сети един стар виц:

На банкнотата от 10 лева е нарисуван Георги Димитров. Но вождът е някак угрижен. Питат художника защо.
- Защото не му стигат два лева да си купи луканка.
Last edited by James Raynor on Sun Sep 23, 2007 7:44 pm, edited 1 time in total.
The name's Jim Raynor, pal. And I won't be talked down to by anybody.
User avatar
Simba
Star-crossed voyager
Posts: 4973
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Location: Pridelands
Contact:

Post by Simba »

@КеранАнгер: Заплатите, когато не изпреварват инфлацията (сърцераздирателните ток, парно, акцизи) му се вика намаляване на стандарта на живот и имайки предвид че учителския е близо до ръба на оцеляването тези сърцераздирателни неща са съвсем сърцеспирателни

Микромениджмънт на финансите става тогава когато финансите са достатъчно за да ги менажерираш. Като стигат само за режийни и ядене, както и да ги въртиш ще отидат за режийни и за ядене.

Ще стигнеш до моите изводи за стъкми... статистиката, само дето в неправилна посока тръгваш с интерпретацията. Имайки предвид наблюденията ми над две столични училища - много.

Простичко го коментирах, защото коментирах само откровенните глупости.

Раздам се че ти е весело като четеш сериозни неща. Значи още си млад.
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last
User avatar
fizik
Молекулно прост
Posts: 2083
Joined: Wed Mar 10, 2004 11:33 am
Location: Nirgendwo in Afrika

Post by fizik »

Чета, чета и се чудя каква ми е позицията :-) Симба, принципно си прав, ама ползваш популистки аргументи в стил ВАЦ-овата група, пък ние тука сме все интелигентни хора :angel: Лично аз симпатизирам на учителите най-малкото щото да да възпитаваш добре, трябва да имаш чувство за собствено достойнство, което пък може да се гради върху малко по-висока заплата. Все пак заплатата - покрай другото - е оценка за това каква стойност имаш за обществото. Но пък и Керан е много прав, че учителите трябва да са реалисти, не могат да очакват чудеса от държавния бюджет. За мен най-справедливо би било на учителите да дадат статут на държавен чиновник с всичките произтичащи от това последствия :wink:

офф-топик: Керане, ами ти ЕГ-Ловешко чедо ли си? :shock: Аз това племе страшно го уважавам... 8)

П.С. Симба, още нещо в твой ущърб - "виСшист" и подчинено изречение се въвежда със запетайка. Не можеш да пледираш за учителската кауза с правописни грешки, лошо впечатление прави :P
Всепризнат в световен мащаб!

На мнения за филми вярвам само на статиите в Сивостен... най-вече на тези, които самият аз съм писал.
User avatar
Simba
Star-crossed voyager
Posts: 4973
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Location: Pridelands
Contact:

Post by Simba »

А мога аз. Това в статията ли съм го изплескал? Интересно как не го е хванала правописната проверка :shock: .

А иначе за държавния чиновник си мисля че ако ги направят и те ще са доволни. Ако се замислиш дори само с половината излишека от бюджета може да се гарантира едно увеличение не от 100 а от 600 процента на заплатите и пари ще хартисат. А пък и човек иска 100 когато търси 70 нали знаеш ;).
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last
User avatar
LifeJoker
Доматасъ шуклари
Posts: 2543
Joined: Mon Nov 29, 2004 10:54 pm
Location: София
Contact:

Post by LifeJoker »

Затворен кръг.
В университетите (СУ и подобни, не измислени изцепки) заплатите са ниски. Затова там работят пенсионери на хонорар, група преподаватели пред пенсия и малко по-млади хора, които в деветдесет процента от случаите ги е задържала некадърността и в десет, някаква лична причина.
Потенциално силните студенти се бутат към специалности, които могат да ги изстрелят на запад, изток, юг или на некъде другаде. Огромния прием, който носи пари, които потъват някъде води до това, че дори в тези специалности влизат хора без интереси и ясна идея какво искат от живота. Тоест, в педагогическите специалности влизат незаинтересовани хора, без конкуренция и обучавани от не по-заинтересовани от тях.
Това е поне от десет години, тоест в момента преподават хора, получили висшето си образование в подобна обстановка. Времето си тече, проблемът се задълбочава и така. Ако учителската заплата беше 800 лева, всички щяха да се бутат в педагогически специалности, но това изкуствено ще повдигне нивото на студентите и ще озлоби университетските преподаватели. Ако се вдигнат заплатите на всички, статуквото ще се запази. Какво е решението и дали не сме изпуснали влака за него?
Като начало си мисля, че е време за драстично съкращаване на приема на държавните университети и плавно покачване на заплатите изобщо, не само на учителските.
Некомфортно се чувствам само там, където ме няма.
Дайте ми власт и ми гледайте сеира!
[quote = Батето]
User avatar
Simba
Star-crossed voyager
Posts: 4973
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Location: Pridelands
Contact:

Post by Simba »

Любе имаш право, но мислех универитетските да ги включа в следваща статия по темата. Но в крайна сметка това, което казах за процента от БВП ги включва и тях и теб дори.
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last
Един от тях

Факти

Post by Един от тях »

Ще кажа и аз нещо по темата, като ще говоря с факти. Завърших немска филология и започнах работа като учител преди да си взема дипломата. Това ми костваше 30% от заплатата и аз чисто получавах 154 лв! Учител без више образование по КОНКРЕТНИЯ предмет НЯМА право да го води, освен семестриално завършилите! А пък те пак се водят среднисти уж и взимат 70% от учителската заплата, което е нещо твърде удобно на ръководството, МОН, държавата - младият, амбициозен човек взима само 70% от заплатата, а върши същата работа, ако не и повече! Аз бях класен, участвах в комисии, участвах по международни проекти - 3 бр. - все неща отнемащи мноооого време - определено не 4-5 часа. Превеждах на/от немски цялата кореспонденция по проекта, целите ученически проекти и много други. И всичко това БЕЗ да видя и СТОТИНКА ОТГОРЕ! Стоял съм до 22.00ч в училище и съм будувал по цели нощи когато се предават отчетите по проектите - бумащина от по 100 печатни страници! Естествено всичко което превеждах, принтирах и т.н. го правех и на собствени разноски - та училището е бедно, пари няма! Освен това живеех сам, само тока през зимата ми беше към 150 лв., а сметката за мобилен телефон е стигала до 70 лв., защото като класен звъня на родители и ученици ОТНОВО за моя сметка!
Тъ така 100% увеличение на 154 лв. щеше да ми дойде ... хм ... 308 лв. Ми не мисля, че е много. Сега работя в частна фирма! Взимам чисто ... хм ... 600, а от този месец ще ни дават и пари за транспорт т.е. ще станат 650 лв. Е, да, имах предложения (2 бр.) за работа със заплата 800, ама прецених, че си има недостатъци. Тук си седя от 9.00 до 18.00, тръгвам си на минутата, няма родителски срещи, няма цялата тази отговорност ... Ми защо би ми било да се върна в училище?!?!
А относно родителите - не е вярно, че ни подкрепят. Когато бях учител не усетих и капка подкрепа, напротив! Викам аз родител за разговор и обяснявам: "Така и така, моля Ви, кажете на отрочето си, че не е хубаво да не идва на училище". Отговор: "Ми аз от де дъ знам". Аз: "Ми пиша го в бележника му, звънях у вас, пратих ви писмо с обратна разписка ... ". Родител: "Че т'ва да не е моя работа, ваша е, вие сте учител, вие го накарайте да ходи на училище и да учи, аз нямам време да се занимавам с него"!
Както и да е. В това училище започнахме 10 нови учители. До кря на втората и 10-те вече ги нямаше. А в края на четвъртата от там избягаха още 10 стари преподаватели - може би най-качествените!

И въпреки всичко, като цяло аз НЕ подкрепям тази стачка! Подкрепям учителите, подкрепям исканията им за по-висока заплата, за по-добри условия на труд, но смятам, че самата тази стачка не е обмислена!

Трябва по-развита платформа на исканията. Вие знаете ли в инспекторатите каква корупция има! Аз знам - виждал съм го с очите си! А знаете ли директорите колко крадат? Аз знам - виждал съм - и действия и цифри! А знаете ли, че Агенцията за закрила на детето НЕ върши никаква работа и социалните служители само пишат бумащини, без да правят нищо - аз знам, видях го! Но не само аз знам - много учители знаят!!! И заедно с исканията за пари, трябва да се поставят и тези искания:

1. Цялостни реформи в образованието
2. Повече прозрачност относно бюджета и мониторинг на директорите.
3. Промени в изборите и мандата на директорите. Вътрешен и външен надзор.
4. предотвратяване на корупцията в инспекторатите - надзор, санкции и наличието на прозрачност!
5. Изграждане на по-добри връзки с другите правителствени и неправителствени организации.
6. Да се поиска отговорност и от обществото - надзор над родителите: дали те също се грижат за децата си, дали семейната среда е здравословна, дали не се осъществява тормоз (за всичко това говоря от опит и смея да кажа, че се случва твърде често!)
7. Заплащане - НО НЕ ДИФЕРЕНЦИРАНО! Защото МОН НЕ може да изготви ЯСНИ и АДЕКВАТНИ критерии!!! Просто трябва да се въведе освен постоянната заплата и допълнително заплащане, като: за класен ръководител (натоварваща и отговорна работа) 150 лв, отгоре - това ще стимулира учителите да се "натискат" да бъдат класни и ще го правят ДОБРЕ! Допълнително заплащане при квесторство, участия в комисии, проекти и други извън класни дейуности! Адекватно високо заплащане на лекторски часова, като по този начин учителите ще бъдат стимулирани да заместят болните си колеги и учениците няма да губят часове! Така всеки учител ще има стимул да работи и ще го прави добре! А лошият учител - ще стои на ниска заплата - и ето, хоп, пак има диференцирано заплащане, но този път с адекватни критерии и съответно и резултатите, които ще постигне ще са адекватни!
Е, това от мен! Има още много неща да се кажат, само място няма! :lol:
User avatar
Gallean
The Chair of Indefinite Studies
Posts: 3517
Joined: Tue Jun 14, 2005 6:31 pm
Location: София
Contact:

Post by Gallean »

Боли ме като чета откъде трябва да се започне да се изкореняват бурените, не само в образованието, но в цялата държава.
За съжаление нищо няма да стане от веднъж, нищо няма по логичен начин. Трябва да има стачки, ония в Парламента да раберът, че нещата не са розови и на хората им дойде в повече. Може би заради това само трябва да се подкрепи стачката. Защото ония хора не се ебават от доводи. Пука им когато има хора в центъра на София, хора с твърде малко да губият и силен дух. Пък били те учители или малко.

Ама Ботев си го е казал в прав текст- силен българина само на думи, в механата, разправя как ще излезе на Балкана, а после изтрезнява и си е същото говедо.
"И после върви доказвай, че не си мъртъв..."
User avatar
Andras
Emeritus
Posts: 8767
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Location: София
Contact:

Post by Andras »

Да, да, не диференцирано... За да може да си киснат некадърниците! Като не може МОН да си изготви критерии, за да не влезе в нова стачка, ще се допита до външен опит и ще ги направи. Впрочем всички нормални критерии за диференциация включват и извънкласни.

Още една цялостна реформа и от образованието нищо няма да остане. Това е консервативна материя, работи се с деца, не може да си правиш току тъй опити!
Si vis pacem para bellum
Един от тях

Опити?!?!

Post by Един от тях »

Какви опити, какви 5 лв.?!?!? Какви некадърници?!?! Къде ги видя?!?!? Некадърниците НЕ ОСТАВАТ В УЧИЛИЩЕ!!! Те сами напускат в повечето случа, преди да бъдат уволнени - получават нервни кризи, попадат в Пирогов след намушкване с нож или в психиатрията на успокоителни! Некадърниците изкарват около един срок! За да се задържиш след първата година в училище ТРЯБВА да си КАДЪРЕН - там е като в джунглата - оцеляват само силните!
Знам, че трудно да си го представиш, но е така! Да влезеш в час си е жива проба екстремно преживяване - една грешна стъпка и политаш в бездната - т.е. една грешна реакция и цял един клас те намразва, което прави постфактум работата ти с тях, а и с други невъзможна!

За второто е така - образованието е консервативна система - тромава система. Но децата не са консервативни и те приемат новостите, защото те идват от самите тях!!!

Един мой ученик веднъж ми каза: Защо да уча?!?! Защо ми е образование!!! Вие имате више и вземате 150 лв.! Имате диплома и пак не сте прокопсали!

Този въпрос е доста емблематичен за състоянието на учителите и за мнението на хлапетата до колко ценно е образованието днес!!!
User avatar
B. Delvig
Here be monsters!
Posts: 1445
Joined: Fri Jun 04, 2004 2:58 pm
Location: Sofia
Contact:

Post by B. Delvig »

@Един от тях: 8)
Некадърниците НЕ ОСТАВАТ В УЧИЛИЩЕ!!! Те сами напускат в повечето случа, преди да бъдат уволнени - получават нервни кризи, попадат в Пирогов след намушкване с нож или в психиатрията на успокоителни! Некадърниците изкарват около един срок! За да се задържиш след първата година в училище ТРЯБВА да си КАДЪРЕН - там е като в джунглата - оцеляват само силните!
Недей, ще си разлея кафето тука.. :-D Аз имам едни спомени, за едни преподаватели с по 20 години стаж..Сричаха от учебника и после късогледо клепаха с тебишира по дъската едни и същи глупости години наред. А и комуникираха точно като теб с капс он и много удивителни, когато някой по-умничък ученик реши да ги предизвика. Ехх..емоции.

Един мой ученик веднъж ми каза: Защо да уча?!?! Защо ми е образование!!! Вие имате више и вземате 150 лв.! Имате диплома и пак не сте прокопсали!
И ти какво му отговори? 8)
Хеликоптерите са душите на взривени танкове...
User avatar
Andras
Emeritus
Posts: 8767
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Location: София
Contact:

Post by Andras »

Къде ги видях - в училището, в което съм преподавал, в училища, които съм посещавал и т.н. Типът хора, който преподава информатика на черна дъска с тебешир и не знае да смени картинката на десктопа; типът хора, които живеят само защото са се прикачили към някой профсъюз и знаят трудовия по-добре от директора; типът хора, които симулират преподаване, докато децата симулират учене... За да оцелееш не е нужно да си добър, а приспособим!
Та не ми говори с толкова удивителни, щото сме били колеги и съм наясно с шлаката по училищата.

По едно съвпадение се занимавам с въвеждане на ИКТ в образованието по математика.
Новостите не идват от децата. Идват от поколението над тях - това първо. Новостите в образованието следва да идват от нуждите на учениците, които пък се изменят плавно защото не виждаме разни социални катаклизми около нас. Ерго, може и образованието да се нагажда плавно към тях, но процеса е непрекъснат и изисква константна, но тиха работа, а не гръмки претенции и ударни проекти.
Si vis pacem para bellum
Един от тях

Post by Един от тях »

Горе долу и аз съм съгласен с това, че промените не трябва да са ударни и за това и най-напред казах, че не подкрепям една такава емоционална стачка, породена от гняв, бедност и фрустрация, а подкрепям обмислените неща. Да, аз съм за стачка - но с един по-добър подход, с повече мисъл. Голи, емоционални лозунги са нищо.

Вярно е че промените ги правим ние, но ги правим заради децата! Пример: "спуснаха" ни един учебник по немски за 10 клас. Който беше не само ужасно скъп, но и безумно глупав. Опитах д обясня на другите колеги по немски, че е ясно, че ще срещнат невероятна съпротива сред учениците, но понеже пак имаше някъде по веригата бутане на рушвети, учебника се прие. Само аз отказах да уча десетокласници по учебник, в който разказвачът от първо лице беше малко сладко котенце! Чак в края на първия срок колегите си признаха, че 3 клас изцяло са съботирали часовете им заради този учебник!

Относно преподавателите, коити са невежи, вярно е - има ги, но отпадат! Директорите не им подновява договора или сами се махат, защото не издържат! Учениците не са тъпи - надушват невежеството и тогава става страшно. Помня един случай - учителят беше по руски. Не успя да завърши годината, защото учениците му правеха бойкот, замерваха го с пиратки и какво ли още не!

Не знам защо толкова се впрягаш за некадърниците - има ги, вярно, но на принципа на естествения подбор отпадат. От друга страна обаче ми е интересно, ако не отпадат - защо? Заради протекции от директорите, от инспектората!? И за това кой пак е виновен - не и кадърните учители, които си вършат работата!

Лошото е когато напускат качествените хора. Те напускат не само заради малкото пари, а заради шлаката, която спомена! Нея трябва да премахнем! Но системата е толкова ретроградна, толкова затънала в бюрокрация, че в образованието се хвърлят повече усилия за да се отчете дейност, от колкото да се извърши реално такава.

Не мислиш ли? Там горе, от МОН трябва да тръгнат промените, а не министрото да заявява, че учениците се стресирали от изпитване, а зам.-ът да разправя в ефир, че: "... с 71 лв. на месец може да се живее прекрасно!"
Един от тях

Като те слушам, все едно говоря с мой ученик!

Post by Един от тях »

B. Delvig wrote:@Един от тях: 8)
Некадърниците НЕ ОСТАВАТ В УЧИЛИЩЕ!!! Те сами напускат в повечето случа, преди да бъдат уволнени - получават нервни кризи, попадат в Пирогов след намушкване с нож или в психиатрията на успокоителни! Некадърниците изкарват около един срок! За да се задържиш след първата година в училище ТРЯБВА да си КАДЪРЕН - там е като в джунглата - оцеляват само силните!
Недей, ще си разлея кафето тука.. :-D Аз имам едни спомени, за едни преподаватели с по 20 години стаж..Сричаха от учебника и после късогледо клепаха с тебишира по дъската едни и същи глупости години наред. А и комуникираха точно като теб с капс он и много удивителни, когато някой по-умничък ученик реши да ги предизвика. Ехх..емоции.

Абе и аз съм ги имал едни такива даскаля в училище, ама защо си мислиш, че съм от тях? Но от друга страна не знам кое е по-добре: такъв учител или този който изпитва учениците по литература с въпроса: Коя ракия е най-хубавата? Като правилният отговор е: Следващата!

Един мой ученик веднъж ми каза: Защо да уча?!?! Защо ми е образование!!! Вие имате више и вземате 150 лв.! Имате диплома и пак не сте прокопсали!
И ти какво му отговори? 8)


Хе-хе, ми ти на колко години мислиш, че съм, а?
Ми казах му, че предпочитам да съм беден отколкото тъп!
Защото ако той не учи ще е хем беден, хем тъп!
User avatar
Andras
Emeritus
Posts: 8767
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Location: София
Contact:

Post by Andras »

Некадърниците не отпадат. Свестния човек може да се хване и с друга, по-добре платена и не толкова стресова работа. Некадърникът си пази това, което има и компенсира липса на знания със зубкане на кодекси, трудов стаж и изнудване в стил "А намери си друг учител по информатика/чужд език". Или пък просто дават на децата това, което те искат - пишат им оценки и не ги тормозят с нищо. Никак не отпадат подобни индивиди, те са приспособими като хлебарките.

Най-лесния начин да се отърве човек от тях е да ги остави действително да умрат от глад. Навит съм учителската заплата да варира от минималната до 1500 лева, та да видиш как нито ще имаме кретени, нито ще бягат свестните хора. Ма твърде много пари са пусто.
Si vis pacem para bellum
User avatar
B. Delvig
Here be monsters!
Posts: 1445
Joined: Fri Jun 04, 2004 2:58 pm
Location: Sofia
Contact:

Post by B. Delvig »

@Един от тях: Първо, комплименти за емоциите които влагаш в тези проблеми, хубаво е че има такива хора. Добре дошъл и във форума, бих ти предложил да се регистрираш..наоколо има и други интересни теми, а регистрацията е полезно нещо. 8)

Нямах предвид преподаватели, които са тотално невежи, а такива които са достатъчно квалифицирани...чиновници. Тоест изпълняват си минималните задължения, преподават минималните необходими неща, прибират си минималната заплата и се прибират с Мини Купъ..е тука се поолях де. :unsure:
Относно преподавателите, коити са невежи, вярно е - има ги, но отпадат! Директорите не им подновява договора или сами се махат, защото не издържат!
Това е леко наивно признай си :)

Хе-хе, ми ти на колко години мислиш, че съм, а?
Ми казах му, че предпочитам да съм беден отколкото тъп!
Защото ако той не учи ще е хем беден, хем тъп!

И той те е изгледал съжалително и си е казал "Даскала съвсем изперка". По простата причина, че си нарушил основното житейско правило в България 2007. То се учи от мама и тате, от телевизията, от приятелите, от списанията и интернет: беден = тъп 8)
Хеликоптерите са душите на взривени танкове...
Един от тях

Post by Един от тях »

И така става, ама не е само това. Вярно е, признавам, че някои директори държат тъпи даскаля на работа, защото са им удобни. Вярно е, че там, където работих имаше една даскалка по английски, която беше от кретен нагоре, но пак я толерираха защото друга няма!
Ама ако имаше кандидати, щяха веднага да я шитнат.
Но кандидати няма - избягаха.
Oт друга страна видях с очите си, как директорът принуди с всякакви средства и гадости качествени преподаватели да напуснат, защото бяха неудобни! Това, което изживях там никой не го вярва! Като разказвам на приятели и познати, те ме гледат и се пулят, все едно им разказвам сценка от Worst Case Scenario!
Според моя скромен опит съм видял само един единствен бранш, където да цари по-голямо беззаконие и където да има повече извращения - сервитьорския! Само там съм виждал по-зле неща! Никъде другаде, а съм работил и на друга държавна работа.

Както казах - нещата далеч не се изчерпват само със заплатата.
Лошото е това, че тези гадости не ги причиняваме само на нас си, а и на децата. И това нанася ужасни щети.

Ще разкажа само един послед случай, който обаче е много показателен: в училище се търпеше и толерираше дилър на наркотици - ученик, който завърши, пласирайки през цялото време. От начало не знаехме кой е, но се събраха няколко много качествени хора и го откриха кой е. Веднага доклаваха на Зам. директора и ... какво мислите стана? Ми разбра се, че зам.-ът знае и си трае и го протекционира, защото таткото - крупен бизнесмен - шари редовно!
Някои хора опитаха все пак да направят нещо и ... изхвърчаха!

На печелившите - честито и happy end!
Ми пак аз!

Post by Ми пак аз! »

B. Delvig wrote:@Един от тях: Първо, комплименти за емоциите които влагаш в тези проблеми, хубаво е че има такива хора. Добре дошъл и във форума, бих ти предложил да се регистрираш..наоколо има и други интересни теми, а регистрацията е полезно нещо.


Sorry! :oops: Ама системният тук малко е ровичкал по настройките и нали се сещаш - URL blockd! Правя какви ли не келешлъци, за да се вмъкна тук и там!

Всъщност попаднах на форума чрез статиите, които между другото харесах много! Даже препратих няколко и на колегите! :wink:

Ще се регистрирам довечера като се прибера и утре ще съм си вече пълноправен член! :o

А относно емциите - боже, там се нагледах на толкова неща, на толкова ужаси, че вече трета година не съм учител, но все още ме държи. Мисля, че никога няма да мога да спра да казвам "ние".
User avatar
Andras
Emeritus
Posts: 8767
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Location: София
Contact:

Post by Andras »

Такааааам. По ред на номерата:

Когато си некадърен, един от начините да оцелееш на поста си е да няма по-умен подчинен от теб. Наличието на директори-кретени е просто следствие от наличието на учители-кретени.

За липсата на кандидати - радвам се, че се съгласихме. А по-горе дори се аргументирах как ще има.

Тоя случай, честно казано не ме очудва. Въпросът е, защо не сте съобщили в местното РПУ. Те по принцип биха се изкефили на случай, който може да се разкаже по медиите. А на тях можете да им разкажете и за случая със зам-дира, пък ако сте го оведомили писмено...
Si vis pacem para bellum
User avatar
B. Delvig
Here be monsters!
Posts: 1445
Joined: Fri Jun 04, 2004 2:58 pm
Location: Sofia
Contact:

Post by B. Delvig »

Всъщност попаднах на форума чрез статиите, които между другото харесах много! Даже препратих няколко и на колегите!

А къде попадна на тях, ако не е тайна (мен ме е обзел статистически устрем тия дни :oops: )

@Andras: Заораваме тука в частни случаи. Никакво значение няма.
Хеликоптерите са душите на взривени танкове...
Locked