Как да си направим герой (по принцип)?
Предвид известното количество герои, чиито собственици или страдаха от комплекс за малоценност и си го избиваха с творенията, или въобще си нямаха представа от това как се прави персонаж, по мое предложение Вер Ларк отвори тази тема, където някои от нас да сложат препоръките си и където новите потребители да могат да зададат интересуващите ги въпроси...Следвайки съвета на Н.В. Вер, първи ще публикувам напътствията. Ще ги структурирам по точки, който начин вече се наложи в критиките към описанията на героите в галерията.
1.'Супергероите' или както е точния термин на английски-'god moders': Много е примамливо героят ви да е много як, много мъдър, много хитър...въобще най-най-по. Но дали е интересно да се играе с такъв герой? Е на вас може и да ви е забавно за известно време, но на останалите, които пишат във вашата линия, няма да им е много весело да описват как тяхните персонажи се движат с някакъв дето с един замах срутва половината град. В ролевите игри има статистики, които пречат на появяването на такива изроди, но когато се играе чрез публикации, това е адски ограничаващо, поради което се премахва и фактическа преграда за появата на ходещи месомелачки липсва. Единствената пречка е здравия разум на създателя им, за това, придържайте се към не толкова грандоманското.
За да сме честни, има два начина, по които да направиш много силен герой, и това да не дразни околните. Първият е да му придадеш както могъщи качества, така и големи недостатъци, които да компенсират, но баланса в този случай е трудно нещо. Подобен герой е Гаури, страхотен войн, ала тъп като пън, но заради отчасти пародийната му натура и факта, че не можем да припишем авторството му на човека, който играе с него, не мога изцяло да го причисля към тази категория.
Вторият е да вложиш всички умения на героя само в една област и го оставиш без много знания в останалите и отново някои недостатъци на характера(тук ще дам за пример героя Аларис, който е феноменален крадец и отличен билкар, но е далеч от каквито и да било познания в магията и се отличава с твърде романтична за крадец натура).
2.Кича: Втори тип много дразнещи герои са кичозните. Това са герои, чиито автори са решили, например, че е много яко отрочето им да е с ледена аура около себе си или че ще е супер, ако очите му светят като коледни лампички, или пък че ще си носят главите на победените съперници на колана...схващате идеята. Става въпрос за елементи, не толкова подсилващи героя ви, колкото правещи го да изглежда по някакъв изродено готин за вас вид. Въобще моя съвет е да избягвате украшения на персонажа си, ако те нямат нещо общо с миналото му.
3. Меда и жилото на странностите: Това се отнася и към горната точка, но не само към нея. Нормалните реакции на човек, който види ходеща мумия, гигантски бръмбар или двайсет метров дракон до себе си са "Помооооооощ" или "Избави, Господи, грешния си раб...не ме доближавай, изчадие адово!". Действително, ако героят ви е странен на външен вид, вие ще трябва да очаквате другите герои и неиграещите персонажи да се отнасят необичайно към него, в съответствие с изгледа му. Пример: аз лично направих героя си Алзира вижадаща, но с превръзка на очите, поради няколко пъти ми се наложи да описвам как другите я смятат за сляпа.
Няма нищо лошо един герой да е необичаен, това дори може да направи историята по-интересна, но бъдете готови и за недостатъците, които произлизат от това.
4.Характер: Винаги, освен уменията и външния вид, се спирайте подробно и на характера на един герой. Това е необходимо, за да знаят хората, които са в една линия с вас, какви биха били реакциите му, а и за пълнота на прсонажа. Имаше няколко случая на герои от типа на безсърдечния гений на злото-вж. Хирасул, а и Влад(той е илюстрация за неспазването и на предните три упътвания). Възможно е, при подходящ подбор на нрава, и играта с един безчувствен герой да бъде интересна, но това не е лесно да се постигне. Ето защо съвета ми е да дадете поне някакви чувства на персонажа си и да имате в предвид, че ако той все пак е адски зъл, това няма да го направи желан в някои линии.
5.История: Всеки човек си има история. Историята на един герой е нещото, което оправдава характера му и показва как се е сдобил с уменията си, поради което НЕ Я ПРЕНЕБРЕГВАЙТЕ. Не е необходимо да споменавам, че за нея важат и препоръките от точки 1 и 2 за изягване на кича и грандоманщината.
За сега това са препоръките ми. Надявам се скромното ми мнение да е било от полза на тези, които са прочели публикацията.
1.'Супергероите' или както е точния термин на английски-'god moders': Много е примамливо героят ви да е много як, много мъдър, много хитър...въобще най-най-по. Но дали е интересно да се играе с такъв герой? Е на вас може и да ви е забавно за известно време, но на останалите, които пишат във вашата линия, няма да им е много весело да описват как тяхните персонажи се движат с някакъв дето с един замах срутва половината град. В ролевите игри има статистики, които пречат на появяването на такива изроди, но когато се играе чрез публикации, това е адски ограничаващо, поради което се премахва и фактическа преграда за появата на ходещи месомелачки липсва. Единствената пречка е здравия разум на създателя им, за това, придържайте се към не толкова грандоманското.
За да сме честни, има два начина, по които да направиш много силен герой, и това да не дразни околните. Първият е да му придадеш както могъщи качества, така и големи недостатъци, които да компенсират, но баланса в този случай е трудно нещо. Подобен герой е Гаури, страхотен войн, ала тъп като пън, но заради отчасти пародийната му натура и факта, че не можем да припишем авторството му на човека, който играе с него, не мога изцяло да го причисля към тази категория.
Вторият е да вложиш всички умения на героя само в една област и го оставиш без много знания в останалите и отново някои недостатъци на характера(тук ще дам за пример героя Аларис, който е феноменален крадец и отличен билкар, но е далеч от каквито и да било познания в магията и се отличава с твърде романтична за крадец натура).
2.Кича: Втори тип много дразнещи герои са кичозните. Това са герои, чиито автори са решили, например, че е много яко отрочето им да е с ледена аура около себе си или че ще е супер, ако очите му светят като коледни лампички, или пък че ще си носят главите на победените съперници на колана...схващате идеята. Става въпрос за елементи, не толкова подсилващи героя ви, колкото правещи го да изглежда по някакъв изродено готин за вас вид. Въобще моя съвет е да избягвате украшения на персонажа си, ако те нямат нещо общо с миналото му.
3. Меда и жилото на странностите: Това се отнася и към горната точка, но не само към нея. Нормалните реакции на човек, който види ходеща мумия, гигантски бръмбар или двайсет метров дракон до себе си са "Помооооооощ" или "Избави, Господи, грешния си раб...не ме доближавай, изчадие адово!". Действително, ако героят ви е странен на външен вид, вие ще трябва да очаквате другите герои и неиграещите персонажи да се отнасят необичайно към него, в съответствие с изгледа му. Пример: аз лично направих героя си Алзира вижадаща, но с превръзка на очите, поради няколко пъти ми се наложи да описвам как другите я смятат за сляпа.
Няма нищо лошо един герой да е необичаен, това дори може да направи историята по-интересна, но бъдете готови и за недостатъците, които произлизат от това.
4.Характер: Винаги, освен уменията и външния вид, се спирайте подробно и на характера на един герой. Това е необходимо, за да знаят хората, които са в една линия с вас, какви биха били реакциите му, а и за пълнота на прсонажа. Имаше няколко случая на герои от типа на безсърдечния гений на злото-вж. Хирасул, а и Влад(той е илюстрация за неспазването и на предните три упътвания). Възможно е, при подходящ подбор на нрава, и играта с един безчувствен герой да бъде интересна, но това не е лесно да се постигне. Ето защо съвета ми е да дадете поне някакви чувства на персонажа си и да имате в предвид, че ако той все пак е адски зъл, това няма да го направи желан в някои линии.
5.История: Всеки човек си има история. Историята на един герой е нещото, което оправдава характера му и показва как се е сдобил с уменията си, поради което НЕ Я ПРЕНЕБРЕГВАЙТЕ. Не е необходимо да споменавам, че за нея важат и препоръките от точки 1 и 2 за изягване на кича и грандоманщината.
За сега това са препоръките ми. Надявам се скромното ми мнение да е било от полза на тези, които са прочели публикацията.
Si vis pacem para bellum
Естествено и аз ще се включа. Просто се имам за голям професионалист/специалист
. Добре, потърсих материал по въпроса как да си създадем герой и как да започнем да пишем по-описателни и дълги постове. Засега ще постна само материала относно направата на герой, а ако има нужда в бъдеще ще сложа и останалото .
Но първо:
Преди да се включите в онлайн играта трябва да си създадете герой.
Кой ще сте вие в света на Ендивал. Едно детайлно описание на персонажа би ви било доста полезно за по-нататъчното писане с останалите участници в играта. Основната причина е че по този начин останалите ще опознаят героя ви, и ще преценят за кое от текущите приключения е подходящ той. Освен това за да е по-динамична играта се налага всеки от пишещите да споменава в постовете си освен своя, и героите на останалите - техните реакции и деиствия. За да можем да го правим с вашия герой ни е нужно да опознаем както историята, така и характера му.
Повечето хора тук са запознати с идеята на ролевите игри. Ако вие не сте, няма проблем всичко ще бъде обяснено по-нататък. Първото нещо което трябва да направите е да напишете биографията на героя си. След това я сложете в "Галерия Герой", за да получите конструктивна критика за вашата творба с възможни предложения за промени и подобрения. За да може всички да получат критика, прочетете 1-2 чужди биографии и споделете мнението си, както и конструктивни идей относно подобрения. По-надолу има пояснения, за това как да опишете героя си и каква информация е нужна за да е полезна биографията.
КАК ДА СИ НАПРАВИМ ПЪЛНОЦЕНЕН ГЕРОЙ
КАКВО ТРЯБВА ДА СПОМЕНЕМ В БИОГРАФИЯТА НА ГЕРОЯ
ОСНОВНИ НАСОКИ ЗА РАЗМИСЪЛ
ТОВА СА САМО ИДЕИ! НИЩО НЕ ВИ ЗАДЪЛЖАВАМЕ! БЪДЕТЕ ОРИГИНАЛНИ!
1. Име на героя
Името на героя ви е толкова важно колкото и останалите аспекти от създаването на персонажа. Измислете име което да отговаря на расата, региона и обстоятелствата при които се е появил героя на бял свят.
Избягвайте прякори(напр. "Черен хаос", "Енигма", "Избрания"). Въпреки че звучат добре и придават уникалност, е почти невероятно родителите на героя да кръстят отрочето си така. Такива имена могат да се добавят по-късно като следствие от приключенията и интересите на героя(но не е задължително), но не бива да заместват истинското име.
Трябва да се избере име с подходяща дължина. Ако то е твърде дълго, никои няма да го запомни, а ако е прекалено късо няма да е реалистично. Най-добре е да се избере име(фамилия в света на Ендивал притежават само благородници) е от 2-5 срички. Ако героя ви идва от Портален свят (всеки друг който можете да се сетите напр. текущата наша Земя или вселената от X-men) то нека името отговаря на средата от която идва героя.
Полезно е името да може да се изговаря - избягвайте струпвания от съгласни или гласни; не прекалявайте с апострофите. Ако това името да е особено, е от първостепенна важност(трябва да обясните защо), то пояснете как да го произнасяме и не забравяйте че и нашите герой няма да знаят как да го изговарят и ще се чудят защо сте кръстен така.
2. Възраст на героя
Изберете възраст която ще ви е удобна за понататъчната игра. Помнете да спазвате максималните възрасти за расата която сте си избрали(ако не сте ще трябва да проверите максимумите)
Помнете че от възрастта ще зависи силата на героя ви, както и мъдростта, възгледите над живота, уменията, начина на мислене и всичко останало.
3. Раса на героя
Расите в света на Ендивал са няколко, за повече информация прочетете книгите. Ако възнамерявате героя да е от друг свят, то вие сигурно имате идей(книги, игри и тн.)и ще се наложи да опишете спецификите които го различават - външност, таланти, умения, убеждения.
4. Занимание на героя
Опишете с какво се занимава героя ви в момента когат озапочвате играта с него. Обърнете внимание че оттук вероятно ще произлизат уменията и социалното положение на героя. Ако избраната професия не е свързана с приключенстване ще трябва да споменете защо героя я прекъсва и поема по света.
5. Описание на героя
Едно добро описание помага на останалите участници да си представят героя ви. Добре е да помислите повечко над това как изглежда той и да го опишете възможно най-добре. Тук се използва основно писаната реч така че се старайте да изчистите стила си за да получим възможно най-чиста картина на героя ви.
Избягвайте да позлвате само общи и суперлативни описания("най-красивата", "най-привлекателната", "грозен" и тн.). Защото това е вашето субективно виждане и останалите може да не го приемат като вас. Тези обобщения са полезни но трябва да са подкрепени от детайли и факти.
Ето някой опорни точки който да използвате:
Коса, очи, черти на лицето(форма на лицето, устни, скули, уши, чело, нос), ръст, тегло, раса, пол, отличителни външни белези(белези, татуировки, липса на краиници), фигура(строен, масивен, пълен, кльощав), окосмение(лице и тяло), най-привично облекло, украшения(пръстени, гривни, медальони). Споменавайте нещата с които той не се разделя(т.е. няма нужда да казвате какви точно дрехи носи, просто споменете какви харесва, защото след един месец прекаран в някоя пещера това вече не е от голямо значение)
Използвайте пълни изречения в описанието си.
Ако е възможно(но не е нужно) може да дадете линк към картинка(ваша или чужда) на героя.
6. Характер на героя
Това е нещо от невероятна важност. За да ви е лесно да пишете(т.е. да опознаете героя си) опишете характера му. Това определя реакциите на героя в дадена ситуация, това определя цялото му държане. Например ако героя ви е алчен той лесно би предал другарите си ако го подкупят, но ако цени приятелството, вече би се замислил и би се въвлякъл във вътрешен конфликт. Характера е нещо доста сложно и трудно се описва(най-долу има приложен списък с характеристики). Най-важното е да си го представите. Поставете го в ситуация като горната и си намислете как би постъпил и защо. Тук трябва да се вземе предвид всичко - възраст, минало, възпитание, социално положение и изобщо всичко което определя мисленето на героя. Наприемер ако като млад героя е имал само лоши преживявания(предателство, изневяра, тормоз) с жени, то той не би ги възприемал както останалите.
Важно е да се помни че никой не е сбор от положителни черти на характера, така че за да е реалистичен героя добавете и няколко отрицателни.
7. История на героя
Историята е едно от най-важните неща за героя. Тя разказва какво се е случило с героя до този момент. Тя би трябвало да определя горните две точки(описанието и характера). Не превръщайте детството на героя си в непрестанни тренировки и обучение, за да имате достъп до по-голям брой умения в последствие(най-малкото това би трябвало да травматизира психиката на героя).
Ето някой неща които можете да споменете в историята на героя:
Къде и кога е роден героя?
При какви обстоятелства?
Осиновен ли е/ Желан ли е?
Обичано дете ли е бил и при какви условия е израстнал?
Какво се е случвало в региона в който е израснал? Имало ли е важни глобални събития - наводнения, земетресения, войни?
Има ли критични моменти в семейната история? Раздяла, изгубени членове на фамилията, намерени такива, смърти, престъпления, по-специални дела.
Какво е обучението на героя?
Целия Екип Благодари На Атеалейн За Проявеното Желание Да Подобри Тази Статия.
8. Умения и таланти на героя
Така, това е доста важно за начинаещите затова ще му обърна внимание. Но все пак искам да отбележа че тук мноооого рядко ще ползвате умения и тн. Целта не е да гледаме какво може героя и какво не. Както е споменато в описанието на играта - героя може да прави каквото прецените че може да прави. Естествено има ограничения, а и аз ще се опитам да добавя някои.
Първо и най-важно - бъдете пестеливи с редките таланти и умения, древните и могъщи предмети(магически или не). Както вече споменах тук няма да хвърляме зарове даже напротив - нещата ще се правят за удоволствие.
Важно е да бъде героя реалистичен. Запомнете тази дума.
Ето един реален пример на герой тук:
Талрос е обсипан с всевъзможни умения, уникални предмети, таланти и тн.
Това не е реалистично защото героя е едва на 24 години.
Това абсолютният пример за НЕреален герой. Ако искате прочетете биографията му и се убедете.
Нещо което трябва да се помни когато се създава герои за онлайн играта е, че тук герой тъй или иначе не умират без желанието на създателя им, защото няма водещ(DM/GM). Трябва да мислите за играта като за история която се разказва от много хора. По този начин бойните умения директно отпадат на заден план, защото е важно как описваме битката, а не дали героя ни е специалист в 5 оръжия.
Но да се върнем към избора на умения и таланти. Лично препоръчвам да си харесате до 5 умения и след това да добавите 2-3 негативни насоки (например да споменете че героя не може да отключва ключалки под стрес. или че не може да прави магии в определен ден или час. или че всъщност той и понятие си няма от нещо важно свързано с професията му)
Както казах редките или необичайни умения ще се наложи или да ги отстраните или да вземете едно и да обясните защо как и при какви обстоятелства героя ви ги е придобил.
Относно талантите. За талант се счита всяко вродено умение в дадена насока(т.е. можете да изучите дадено умение по-бързо от нормалното, или можете нещо по рождение). В това число влизат и някои от спецификите на расите. Според мен е абсолютно ненужно да натоварвате героя си с умения който му идват отръки, преспокойно може да споменете че това занимание му е приятно и той прекарва цялото си време в упражнения или че като малък/млад се е занимавал с работа която е развила у него черти които пряко се използват за дадено умение. Същото се отнася и за магиите, не е нужно героя ви да се е родил толкова мощен в магията че на 4 годинки да си е пържил яйця на тавана, просто кажете че отрано се е разбрало че той е маг и е прекарал повече време в упражнения.
Ако все пак искате героя да е по-способен в дадена насока от нормалното изправете везната с още няколко отрицателни характеристики. Слабите му места може да са както физически, така и психически или свързани с поведението и манталитета...
Списък с черти на характера:
Позитивни:
Спокоен, благ, нежен, внимателен, учтив, мил, честен, състрадателен, храбър, просветлен, търпелив, оптимистичен, ентусиазиран, мъдър, склонен на прошка, прилежен, доверен, начетен, щедър, гостоприемен, хуманен, весел, надежден, миролюбив, примерен, жизнен, доблестен, отговорен и тн
Неутрални:
Аристократичен, амбициозен, компетентен, хитър, осмеляващ се, демонстративен, прям, ексцентричен, ефективен, каризматичен, справедлив, романтик, интелигентен, догматичен, скромен, почитан, свободолюбив, верен, надежден, послушен, странен, страстен, перфекционист, горделив, рационален, самотник, настървен, морален, безгрижен, любопитен, мечтател, безстрашен, безпристрастен, старомоден, чудак и тн.
Негативни:
Използвач, лесно пристрастяващ се, агресивен, арогантен, апатичен, скучен, командващ, лъжлив, страхливец, бездеен, мрачен, груб, гневен, циничен, озлобен, престъпен, пияница, завистлив, алчен, безжалостен, капризен, непостоянен, безотговорен, жесток, наивен, ненадежден, придирлив, надменен, отчужден, нетърпелив, извратен, невнимателен, егоист, мързелив, клептоман, маниакален, обсебен, развратен, предател, първичен, брутален, деструктивен, величав, манипулативен, подкупен, неморален, нерешителен, студен, лицемер, твърдоглав, инат, безскруполен, потаен, резервиран, фанатизиран, низък, подъл, порочен и тн.
Грубо разделени на категории.
Ами това е от мен, дано съм помогнал на някой.



Но първо:
Преди да се включите в онлайн играта трябва да си създадете герой.
Кой ще сте вие в света на Ендивал. Едно детайлно описание на персонажа би ви било доста полезно за по-нататъчното писане с останалите участници в играта. Основната причина е че по този начин останалите ще опознаят героя ви, и ще преценят за кое от текущите приключения е подходящ той. Освен това за да е по-динамична играта се налага всеки от пишещите да споменава в постовете си освен своя, и героите на останалите - техните реакции и деиствия. За да можем да го правим с вашия герой ни е нужно да опознаем както историята, така и характера му.
Повечето хора тук са запознати с идеята на ролевите игри. Ако вие не сте, няма проблем всичко ще бъде обяснено по-нататък. Първото нещо което трябва да направите е да напишете биографията на героя си. След това я сложете в "Галерия Герой", за да получите конструктивна критика за вашата творба с възможни предложения за промени и подобрения. За да може всички да получат критика, прочетете 1-2 чужди биографии и споделете мнението си, както и конструктивни идей относно подобрения. По-надолу има пояснения, за това как да опишете героя си и каква информация е нужна за да е полезна биографията.
КАК ДА СИ НАПРАВИМ ПЪЛНОЦЕНЕН ГЕРОЙ
КАКВО ТРЯБВА ДА СПОМЕНЕМ В БИОГРАФИЯТА НА ГЕРОЯ
ОСНОВНИ НАСОКИ ЗА РАЗМИСЪЛ
ТОВА СА САМО ИДЕИ! НИЩО НЕ ВИ ЗАДЪЛЖАВАМЕ! БЪДЕТЕ ОРИГИНАЛНИ!
1. Име на героя
Името на героя ви е толкова важно колкото и останалите аспекти от създаването на персонажа. Измислете име което да отговаря на расата, региона и обстоятелствата при които се е появил героя на бял свят.
Избягвайте прякори(напр. "Черен хаос", "Енигма", "Избрания"). Въпреки че звучат добре и придават уникалност, е почти невероятно родителите на героя да кръстят отрочето си така. Такива имена могат да се добавят по-късно като следствие от приключенията и интересите на героя(но не е задължително), но не бива да заместват истинското име.
Трябва да се избере име с подходяща дължина. Ако то е твърде дълго, никои няма да го запомни, а ако е прекалено късо няма да е реалистично. Най-добре е да се избере име(фамилия в света на Ендивал притежават само благородници) е от 2-5 срички. Ако героя ви идва от Портален свят (всеки друг който можете да се сетите напр. текущата наша Земя или вселената от X-men) то нека името отговаря на средата от която идва героя.
Полезно е името да може да се изговаря - избягвайте струпвания от съгласни или гласни; не прекалявайте с апострофите. Ако това името да е особено, е от първостепенна важност(трябва да обясните защо), то пояснете как да го произнасяме и не забравяйте че и нашите герой няма да знаят как да го изговарят и ще се чудят защо сте кръстен така.
2. Възраст на героя
Изберете възраст която ще ви е удобна за понататъчната игра. Помнете да спазвате максималните възрасти за расата която сте си избрали(ако не сте ще трябва да проверите максимумите)
Помнете че от възрастта ще зависи силата на героя ви, както и мъдростта, възгледите над живота, уменията, начина на мислене и всичко останало.
3. Раса на героя
Расите в света на Ендивал са няколко, за повече информация прочетете книгите. Ако възнамерявате героя да е от друг свят, то вие сигурно имате идей(книги, игри и тн.)и ще се наложи да опишете спецификите които го различават - външност, таланти, умения, убеждения.
4. Занимание на героя
Опишете с какво се занимава героя ви в момента когат озапочвате играта с него. Обърнете внимание че оттук вероятно ще произлизат уменията и социалното положение на героя. Ако избраната професия не е свързана с приключенстване ще трябва да споменете защо героя я прекъсва и поема по света.
5. Описание на героя
Едно добро описание помага на останалите участници да си представят героя ви. Добре е да помислите повечко над това как изглежда той и да го опишете възможно най-добре. Тук се използва основно писаната реч така че се старайте да изчистите стила си за да получим възможно най-чиста картина на героя ви.
Избягвайте да позлвате само общи и суперлативни описания("най-красивата", "най-привлекателната", "грозен" и тн.). Защото това е вашето субективно виждане и останалите може да не го приемат като вас. Тези обобщения са полезни но трябва да са подкрепени от детайли и факти.
Ето някой опорни точки който да използвате:
Коса, очи, черти на лицето(форма на лицето, устни, скули, уши, чело, нос), ръст, тегло, раса, пол, отличителни външни белези(белези, татуировки, липса на краиници), фигура(строен, масивен, пълен, кльощав), окосмение(лице и тяло), най-привично облекло, украшения(пръстени, гривни, медальони). Споменавайте нещата с които той не се разделя(т.е. няма нужда да казвате какви точно дрехи носи, просто споменете какви харесва, защото след един месец прекаран в някоя пещера това вече не е от голямо значение)
Използвайте пълни изречения в описанието си.
Ако е възможно(но не е нужно) може да дадете линк към картинка(ваша или чужда) на героя.
6. Характер на героя
Това е нещо от невероятна важност. За да ви е лесно да пишете(т.е. да опознаете героя си) опишете характера му. Това определя реакциите на героя в дадена ситуация, това определя цялото му държане. Например ако героя ви е алчен той лесно би предал другарите си ако го подкупят, но ако цени приятелството, вече би се замислил и би се въвлякъл във вътрешен конфликт. Характера е нещо доста сложно и трудно се описва(най-долу има приложен списък с характеристики). Най-важното е да си го представите. Поставете го в ситуация като горната и си намислете как би постъпил и защо. Тук трябва да се вземе предвид всичко - възраст, минало, възпитание, социално положение и изобщо всичко което определя мисленето на героя. Наприемер ако като млад героя е имал само лоши преживявания(предателство, изневяра, тормоз) с жени, то той не би ги възприемал както останалите.
Важно е да се помни че никой не е сбор от положителни черти на характера, така че за да е реалистичен героя добавете и няколко отрицателни.
7. История на героя
Историята е едно от най-важните неща за героя. Тя разказва какво се е случило с героя до този момент. Тя би трябвало да определя горните две точки(описанието и характера). Не превръщайте детството на героя си в непрестанни тренировки и обучение, за да имате достъп до по-голям брой умения в последствие(най-малкото това би трябвало да травматизира психиката на героя).
Ето някой неща които можете да споменете в историята на героя:
Къде и кога е роден героя?
При какви обстоятелства?
Осиновен ли е/ Желан ли е?
Обичано дете ли е бил и при какви условия е израстнал?
Какво се е случвало в региона в който е израснал? Имало ли е важни глобални събития - наводнения, земетресения, войни?
Има ли критични моменти в семейната история? Раздяла, изгубени членове на фамилията, намерени такива, смърти, престъпления, по-специални дела.
Какво е обучението на героя?
Целия Екип Благодари На Атеалейн За Проявеното Желание Да Подобри Тази Статия.
8. Умения и таланти на героя
Така, това е доста важно за начинаещите затова ще му обърна внимание. Но все пак искам да отбележа че тук мноооого рядко ще ползвате умения и тн. Целта не е да гледаме какво може героя и какво не. Както е споменато в описанието на играта - героя може да прави каквото прецените че може да прави. Естествено има ограничения, а и аз ще се опитам да добавя някои.
Първо и най-важно - бъдете пестеливи с редките таланти и умения, древните и могъщи предмети(магически или не). Както вече споменах тук няма да хвърляме зарове даже напротив - нещата ще се правят за удоволствие.
Важно е да бъде героя реалистичен. Запомнете тази дума.
Ето един реален пример на герой тук:
Талрос е обсипан с всевъзможни умения, уникални предмети, таланти и тн.
Това не е реалистично защото героя е едва на 24 години.
Това абсолютният пример за НЕреален герой. Ако искате прочетете биографията му и се убедете.
Нещо което трябва да се помни когато се създава герои за онлайн играта е, че тук герой тъй или иначе не умират без желанието на създателя им, защото няма водещ(DM/GM). Трябва да мислите за играта като за история която се разказва от много хора. По този начин бойните умения директно отпадат на заден план, защото е важно как описваме битката, а не дали героя ни е специалист в 5 оръжия.
Но да се върнем към избора на умения и таланти. Лично препоръчвам да си харесате до 5 умения и след това да добавите 2-3 негативни насоки (например да споменете че героя не може да отключва ключалки под стрес. или че не може да прави магии в определен ден или час. или че всъщност той и понятие си няма от нещо важно свързано с професията му)
Както казах редките или необичайни умения ще се наложи или да ги отстраните или да вземете едно и да обясните защо как и при какви обстоятелства героя ви ги е придобил.
Относно талантите. За талант се счита всяко вродено умение в дадена насока(т.е. можете да изучите дадено умение по-бързо от нормалното, или можете нещо по рождение). В това число влизат и някои от спецификите на расите. Според мен е абсолютно ненужно да натоварвате героя си с умения който му идват отръки, преспокойно може да споменете че това занимание му е приятно и той прекарва цялото си време в упражнения или че като малък/млад се е занимавал с работа която е развила у него черти които пряко се използват за дадено умение. Същото се отнася и за магиите, не е нужно героя ви да се е родил толкова мощен в магията че на 4 годинки да си е пържил яйця на тавана, просто кажете че отрано се е разбрало че той е маг и е прекарал повече време в упражнения.
Ако все пак искате героя да е по-способен в дадена насока от нормалното изправете везната с още няколко отрицателни характеристики. Слабите му места може да са както физически, така и психически или свързани с поведението и манталитета...
Списък с черти на характера:
Позитивни:
Спокоен, благ, нежен, внимателен, учтив, мил, честен, състрадателен, храбър, просветлен, търпелив, оптимистичен, ентусиазиран, мъдър, склонен на прошка, прилежен, доверен, начетен, щедър, гостоприемен, хуманен, весел, надежден, миролюбив, примерен, жизнен, доблестен, отговорен и тн
Неутрални:
Аристократичен, амбициозен, компетентен, хитър, осмеляващ се, демонстративен, прям, ексцентричен, ефективен, каризматичен, справедлив, романтик, интелигентен, догматичен, скромен, почитан, свободолюбив, верен, надежден, послушен, странен, страстен, перфекционист, горделив, рационален, самотник, настървен, морален, безгрижен, любопитен, мечтател, безстрашен, безпристрастен, старомоден, чудак и тн.
Негативни:
Използвач, лесно пристрастяващ се, агресивен, арогантен, апатичен, скучен, командващ, лъжлив, страхливец, бездеен, мрачен, груб, гневен, циничен, озлобен, престъпен, пияница, завистлив, алчен, безжалостен, капризен, непостоянен, безотговорен, жесток, наивен, ненадежден, придирлив, надменен, отчужден, нетърпелив, извратен, невнимателен, егоист, мързелив, клептоман, маниакален, обсебен, развратен, предател, първичен, брутален, деструктивен, величав, манипулативен, подкупен, неморален, нерешителен, студен, лицемер, твърдоглав, инат, безскруполен, потаен, резервиран, фанатизиран, низък, подъл, порочен и тн.
Грубо разделени на категории.
Ами това е от мен, дано съм помогнал на някой.
Last edited by Alaris on Tue Sep 21, 2004 5:22 pm, edited 4 times in total.
If this is empty this doesn't matter
Put that in your ramen and eat it!!
Put that in your ramen and eat it!!
Ето малко генератори на имена за тези от вас на които не им се занимава с мъдрене на оригинални заглавия
http://www.kleimo.com/random/name.cfm - web-based
http://title.flywheel.org - web-based
http://www.kitchona.com/Products/NameGen/namegen.html - програма

http://www.kleimo.com/random/name.cfm - web-based
http://title.flywheel.org - web-based
http://www.kitchona.com/Products/NameGen/namegen.html - програма
Last edited by Alaris on Mon Nov 01, 2004 1:18 pm, edited 1 time in total.
If this is empty this doesn't matter
Put that in your ramen and eat it!!
Put that in your ramen and eat it!!
- The Doctor
- No, don't do that. No, really don't. Really.
- Posts: 12312
- Joined: Thu Apr 12, 2001 12:51 pm
- Location: Time and Relative Dimension in Space
- Contact:
И точно поради тази липса на време, не бих се обидил, ако някой спомогне ;)
Например:
Историята не е ключова за героя, макар и да е полезна. Всъщност герой може да се опише и с десет думи, но да са на място - което рядко се случва, да си признаем честно. Не е важно колко седемнадесети братовчеда има, всъщност, а АКО има някое много специфично качество, то защо аджаба го е придобил. Това е цената на историята. Иначе - ако има обикновена история - значителна или по-малко, то не е нужно да е подробна, скицата стига.
Год-мода. Супергеройството не е големия страх. Щото си има подразделения - има няколко варианта. Да започнем от това, че може да има два вида линии - когато героите играят заедно, и когато героите се противопоставят.
В първия случай, год-модърите могат да обземат действието, което е много неприятно за останалите играчи. Не е неизбежно, но не е желателно. Има варианти и за избягване - комбиниране на силни позитивни със силни негативни качетства, за да се получи балансираната нула, да речем. Или някаква спонтанност на тези качества и прочее (което пак си е негативно). Но като цяло си е кофти работа - все едно да имаш някой Батман сред обикновените готъмци. Убива се интереса.
Във втория случай, год-модърите не оставят шанс на останалите. Това е още по-кофти, защото трудно се намира измъкване, освен някакво адско лавиране от страна на "обикновените". Наистина, може да бъде тръпка понякога, но трудно се получава.
Но год-мода не винаги е проблем. Има линии, в които участват основно супергерои, да речем, и там "нормата" е съвсем различна. Има и такива год-моднати, които могат да се подвизават и във всяка една линия, както споменах. Има и такива участници, пък, на които това няма да им направи грам впечатление. И все пак, като цяло, е хубаво да се замисли човек над въпроса. Както някой някъде каза, в игрова обстановка, "Господи, сбъркал си си мястото".
Например:
Историята не е ключова за героя, макар и да е полезна. Всъщност герой може да се опише и с десет думи, но да са на място - което рядко се случва, да си признаем честно. Не е важно колко седемнадесети братовчеда има, всъщност, а АКО има някое много специфично качество, то защо аджаба го е придобил. Това е цената на историята. Иначе - ако има обикновена история - значителна или по-малко, то не е нужно да е подробна, скицата стига.
Год-мода. Супергеройството не е големия страх. Щото си има подразделения - има няколко варианта. Да започнем от това, че може да има два вида линии - когато героите играят заедно, и когато героите се противопоставят.
В първия случай, год-модърите могат да обземат действието, което е много неприятно за останалите играчи. Не е неизбежно, но не е желателно. Има варианти и за избягване - комбиниране на силни позитивни със силни негативни качетства, за да се получи балансираната нула, да речем. Или някаква спонтанност на тези качества и прочее (което пак си е негативно). Но като цяло си е кофти работа - все едно да имаш някой Батман сред обикновените готъмци. Убива се интереса.
Във втория случай, год-модърите не оставят шанс на останалите. Това е още по-кофти, защото трудно се намира измъкване, освен някакво адско лавиране от страна на "обикновените". Наистина, може да бъде тръпка понякога, но трудно се получава.
Но год-мода не винаги е проблем. Има линии, в които участват основно супергерои, да речем, и там "нормата" е съвсем различна. Има и такива год-моднати, които могат да се подвизават и във всяка една линия, както споменах. Има и такива участници, пък, на които това няма да им направи грам впечатление. И все пак, като цяло, е хубаво да се замисли човек над въпроса. Както някой някъде каза, в игрова обстановка, "Господи, сбъркал си си мястото".
We all do what we do for the same reason: because it seemed like a good idea at the time.
А Вер... това дългото ли беше ревизията... щот в него пише само -
1. не е нужно да пишете история
2. Год Моуда е лош....
мислим дека сме засегнали проблема достатъчно... както е споменато някъде - това са предложения, т.е. никъде никой не се задължава да пише история, или герой изобощо.... а!?
1. не е нужно да пишете история
2. Год Моуда е лош....
мислим дека сме засегнали проблема достатъчно... както е споменато някъде - това са предложения, т.е. никъде никой не се задължава да пише история, или герой изобощо.... а!?
If this is empty this doesn't matter
Put that in your ramen and eat it!!
Put that in your ramen and eat it!!
- The Doctor
- No, don't do that. No, really don't. Really.
- Posts: 12312
- Joined: Thu Apr 12, 2001 12:51 pm
- Location: Time and Relative Dimension in Space
- Contact:
А да си станал с лице към възглавницата? По начина, по който е написано, не е много правилно. Сигурно имам и какво още да допълня, но никога не можеш да знаеш с допълненията - по някога ги има, а понякога - не.
We all do what we do for the same reason: because it seemed like a good idea at the time.
- The Doctor
- No, don't do that. No, really don't. Really.
- Posts: 12312
- Joined: Thu Apr 12, 2001 12:51 pm
- Location: Time and Relative Dimension in Space
- Contact:
http://www.sivosten.com/upload/CharacterSheet.doc
или
http://www.sivosten.com/upload/CharacterSheet.pdf
но хайде да те помоля да си махнеш картинката от подписа...
или
http://www.sivosten.com/upload/CharacterSheet.pdf
но хайде да те помоля да си махнеш картинката от подписа...
We all do what we do for the same reason: because it seemed like a good idea at the time.
-
- Валхеру
- Posts: 3540
- Joined: Sun May 02, 2004 2:51 pm
- Location: Светът на безкрайната реалност - Евалорм, Кенвийр.
- Contact:
Първо, трябва да се регистрираш; после просто отиваш в "Галерия "Герои"" и натискаш на New Topic. Успех 

- Gallean
- The Chair of Indefinite Studies
- Posts: 3517
- Joined: Tue Jun 14, 2005 6:31 pm
- Location: София
- Contact:
Може и първо герои да си направиш, но е по-добре първо в приключение да се запишеш (покана не е много вероятно да получиш).
Света, наистина можеш само и от третата книга да прочетеш, но те съветвам и втората да си намериш- там са историите на расите.
Сбито*? Ми то на Ендивал света му е чара
Искаш ли да ти разкажа с две думи човешкият живот? Същото е и с Ендивала- просто трябва да прочетеш всичко написано (и да го харесаш).
По-големите книжарници или по интернет. Ако минаваш край София с удоволствие бих ти услужил с моите екземпляри
Все пак не е нужно да се играе в света на Ендивал, има и други
* Разни раси се трепят с други раси. Богове почти не присъстват, крехък мир. В момента се наблюдава "воина" не между расите, а между организациите. Всеки мрази поне 2-3 раси и 4-5 гилдии
Многоброини интересни същества: хора, елфи, данаелини, бурхи, здрачници, горгони, нейски, върколаци. Класове: воин, авантюрист, алхемик, маг, духовник. Вестителят.
Ето ти сбито Ендивал
Света, наистина можеш само и от третата книга да прочетеш, но те съветвам и втората да си намериш- там са историите на расите.
Сбито*? Ми то на Ендивал света му е чара

По-големите книжарници или по интернет. Ако минаваш край София с удоволствие бих ти услужил с моите екземпляри

Все пак не е нужно да се играе в света на Ендивал, има и други

* Разни раси се трепят с други раси. Богове почти не присъстват, крехък мир. В момента се наблюдава "воина" не между расите, а между организациите. Всеки мрази поне 2-3 раси и 4-5 гилдии


Ето ти сбито Ендивал

Last edited by Gallean on Fri Aug 11, 2006 3:14 pm, edited 1 time in total.
"И после върви доказвай, че не си мъртъв..."
А защо просто не посетиш сайта за ролеви игри дето има няколко статии за Ендавал, а именно http://www.rpg.bg ? Защо не посетиш сайта, в чийто форум постваш? Сорри, ама има ролева секция, с отделна подсекция за Ендивал даже... Има обяснено какво са ролевите игри там, хубава статия. Има си даже в самият форум две големи секции за Eндивал, мамка му. Публикувана енциклопедия, нип-ове. Тонове инфо, което можеш да събереш от различните теми. Общо ролева секция. Но трябваше да питаш тук, нали?
Ех, сори за "тона", но просто много ги обичам такива въпроси. Не че не толерирам хората, който ги е мързел малко да се поразровят за нещо дето много не ги е еня, ама по дяволите, то ти е пред очите бре!
Малко срам нямаш ли, че питаш 



...the farther I fall I'm beside you
as lost as I get I will find you
the deeper the wound I'm inside you
for ever and ever I'm a part of...
as lost as I get I will find you
the deeper the wound I'm inside you
for ever and ever I'm a part of...
Като гледам, обаче, предложението ми не се котира. Смятам, че именно в Портала им е мястото на част от темите, защото е адски неприятно да пренасочваш новите потребители към другия форум, а те да не си правят труда да се ровят. Другият проблем е неудобството да цъкаш между двата форума, когато се нуждаеш от нещо.
- The Doctor
- No, don't do that. No, really don't. Really.
- Posts: 12312
- Joined: Thu Apr 12, 2001 12:51 pm
- Location: Time and Relative Dimension in Space
- Contact: