В системата има три основни проверки:
1. Малка - когато човек прави тривиални неща в сфера, в която е кадърен. Ако имате поне от 15% успявате задължително, което значи, че всички герои могат да карат нормално из града автомобила си, а Калахан - велосипеда, без да има нужда някой нещо да мята за това.
2.Значеща - когато има шанс нещата да рефлектират неприятно, има опозиция, или има някакъв стрес. Хвърляме процентен зар (аз го хвърлям, aka Математика 6 го хвърля). Ако числото е под стойността на умението ви, успявате. Ако е между умението ви и релативния показател, успявате с малко. Ако е над умението ви - проваляте се.
3. Голяма - това са битки, стресови ситуации, работа с магии и т.н. Пак хвърляме зар, но успявате само ако той е под стойността на умението.
Системни бележки.
Системни бележки.
Si vis pacem para bellum
Re: Системни бележки.
Обсесивното умение се ползва със специалното правило за обръщане на заровете. Това значи, че ако хвърлите 57 може да го счетете за 75, макар че по-ценно е обратното. Така неговата фактическа стойност се повишава и ако имате, да речем 50, това се равнява на 75 на необсесивно. Зависимостта е леко камбановидна.
Също така, ако хвърлите две еднакви на обсесивно умение, това бележи нещо особено драматично. Обсесивните бойни умения по принцип са доста смъртоносни заради това (критическите успехи, т.нар. черешки, съкратено от "черешката на тортата"), което не задължително е добро нещо.
Едно особено жестоко убийство може да предизвика проверка на насилие от по-високо ниво, а това не е далавересто.
Друго умение, което си идва с меда и жилото е "Разсейващо присъствие" на Джейсън. То отразява някаква особеност във външния вид и поведението му (изключителна красота, грозота, модификация на тялото и т.н.) заедно със съответната 'аура', която може да стресне или учуди околните, като става въпрос за всички околни, включая съюзниците. Ефектът е -10% на действие, извършвано в същия момент или непосредствено след него за всички, освен ако някой по някаква причина не се влияе от това. В конкретния случай съм склонен да приема, че братовчедка му, която го гледа от достатъчно дълго време му е свикнала, а ако случайно имате среща с някоя оживяла статуя от Клюни, тя също едва ли ще му се впрегне.
Също така, ако хвърлите две еднакви на обсесивно умение, това бележи нещо особено драматично. Обсесивните бойни умения по принцип са доста смъртоносни заради това (критическите успехи, т.нар. черешки, съкратено от "черешката на тортата"), което не задължително е добро нещо.
Едно особено жестоко убийство може да предизвика проверка на насилие от по-високо ниво, а това не е далавересто.
Друго умение, което си идва с меда и жилото е "Разсейващо присъствие" на Джейсън. То отразява някаква особеност във външния вид и поведението му (изключителна красота, грозота, модификация на тялото и т.н.) заедно със съответната 'аура', която може да стресне или учуди околните, като става въпрос за всички околни, включая съюзниците. Ефектът е -10% на действие, извършвано в същия момент или непосредствено след него за всички, освен ако някой по някаква причина не се влияе от това. В конкретния случай съм склонен да приема, че братовчедка му, която го гледа от достатъчно дълго време му е свикнала, а ако случайно имате среща с някоя оживяла статуя от Клюни, тя също едва ли ще му се впрегне.
Si vis pacem para bellum
Re: Системни бележки.
Проверките на стрес.
Всеки стрес си има нива от 1 до 10. Ниво 1 на насилие е участие в реална бойна ситуация, която включва оръжие. Ниво 9 и 10 е нещо като Аушвиц, Катинската гора жестоко убийство на любим човек и т.н.Ниво 1 на изолация е цял ден в спасителна лодка, ниво 10 - стаите без прозорец на ГУЛаг. И т.н.
В горния пример - убийство в битка принципно е 4то ниво проверка. Особено зрелищно/жестоко убийство може да качи до 6то примерно.
Ако имате 5 успеха на някой стрес, автоматично успявате на всички проверки от ниво до 5то. Същото и за 2 и за 3 и за 8... Над три успеха, обаче, обикновено си идва и с някакви изменения в личността, които не са сами по себе си патология, ма не са и много приятно. Така например човек с 5-6 нива в насилие е станал доста коравосърдечен. Ужасите на войната един вид.
Десет нива са еквивалент на социопатия, ма до тях няма да стигнете (надявам се).
Ако имате над 3 провала в някой стрес, това означава че е започнало развитието на някакво псхично заболяване. Ако имате 5 - че то вече е налично. Ето защо тук са важни хората, способни да провеждат някаква терапия добре.
Ако имате по-малко успехи от нивото на проверката, хвърля се голяма проверка срещу Ум. При успех - добавяте едно към устояните. При неуспех - добавяте към едно от провалените и героят ви реагира съгласно това, най-често със сляп гняв, паника или вцепенение. Според зависи.
Всеки стрес си има нива от 1 до 10. Ниво 1 на насилие е участие в реална бойна ситуация, която включва оръжие. Ниво 9 и 10 е нещо като Аушвиц, Катинската гора жестоко убийство на любим човек и т.н.Ниво 1 на изолация е цял ден в спасителна лодка, ниво 10 - стаите без прозорец на ГУЛаг. И т.н.
В горния пример - убийство в битка принципно е 4то ниво проверка. Особено зрелищно/жестоко убийство може да качи до 6то примерно.
Ако имате 5 успеха на някой стрес, автоматично успявате на всички проверки от ниво до 5то. Същото и за 2 и за 3 и за 8... Над три успеха, обаче, обикновено си идва и с някакви изменения в личността, които не са сами по себе си патология, ма не са и много приятно. Така например човек с 5-6 нива в насилие е станал доста коравосърдечен. Ужасите на войната един вид.
Десет нива са еквивалент на социопатия, ма до тях няма да стигнете (надявам се).
Ако имате над 3 провала в някой стрес, това означава че е започнало развитието на някакво псхично заболяване. Ако имате 5 - че то вече е налично. Ето защо тук са важни хората, способни да провеждат някаква терапия добре.
Ако имате по-малко успехи от нивото на проверката, хвърля се голяма проверка срещу Ум. При успех - добавяте едно към устояните. При неуспех - добавяте към едно от провалените и героят ви реагира съгласно това, най-често със сляп гняв, паника или вцепенение. Според зависи.
Si vis pacem para bellum
Re: Системни бележки.
За всички, които искат да видят системата по-подробно, препоръчвам тези линкове
. Всички линкове са легални, правени от фенове или от сайта на издателството!
Това е най-голямото парче в свободен достъп, Андраш ви го резюмира при създаването на герой.
http://www.atlas-games.com/pdf_storage/ua2_preview.pdf
А това е резюме на системнтие действия в битка.
http://www.geocities.com/pbrennan42/uacombat_v2.pdf
И черешката върху тортата, това ви ориентира кой стрес е по-голям от кой - системно. Честито на всички, които нямат нито един успех на Насилие и се сбият...
http://www.geocities.com/pbrennan42/uastress_v2.pdf

Това е най-голямото парче в свободен достъп, Андраш ви го резюмира при създаването на герой.
http://www.atlas-games.com/pdf_storage/ua2_preview.pdf
А това е резюме на системнтие действия в битка.
http://www.geocities.com/pbrennan42/uacombat_v2.pdf
И черешката върху тортата, това ви ориентира кой стрес е по-голям от кой - системно. Честито на всички, които нямат нито един успех на Насилие и се сбият...

http://www.geocities.com/pbrennan42/uastress_v2.pdf
"Anyone can become angry—that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way—this is not easy."
- Aristotle, The Nicomachean Ethics
"Knowing is half the battle. The other half is violence."
Do you think Helen would have launched a thousand ships had she been moderately pleasant, and reasonably attractive in a good light?- Lugh, on the subject of sex in RPGs, on RPG.net
Weird crazy shit happens. You can either laugh or cry. It hurts less to laugh. -Old Geezer, RPG.net
- Aristotle, The Nicomachean Ethics
"Knowing is half the battle. The other half is violence."
Do you think Helen would have launched a thousand ships had she been moderately pleasant, and reasonably attractive in a good light?- Lugh, on the subject of sex in RPGs, on RPG.net
Weird crazy shit happens. You can either laugh or cry. It hurts less to laugh. -Old Geezer, RPG.net
Re: Системни бележки.
Още малко обяснения:
Стимулите. Ако желаете, може да се позовете на стимулите на героя си, което означава, че той се поддава на тях, с произтичащите от това психически последствия.
Ако се позовете на стимула на страха, получавате бонус (обръщане на зарове или прехвърляне), в случай че героят ви се опитва да избяга, да се скрие, да се предпази от нещо, свързано със страха му, но той едва ли ще е способен да се бие.
Ако се позовете на стимулът на гнева, обратно, получавате бонус, в случай че героят ви ще пребива някой, ще рути имущество, ще проявява спортна злоба (не и в шахмата и кърлинга) и т.н. Респективно, той няма да мисли много за отказване или бягство, обаче.
Ако се позовете на стимула на благородството, получавате бонус, в случай че помагате на някой, без да имате за цел извличане на лични облаги от това (демек ситуацията, в която оставяш мацка да ти плаче на рамото, за да я вкараш в леглото не върви).
Стимулите. Ако желаете, може да се позовете на стимулите на героя си, което означава, че той се поддава на тях, с произтичащите от това психически последствия.
Ако се позовете на стимула на страха, получавате бонус (обръщане на зарове или прехвърляне), в случай че героят ви се опитва да избяга, да се скрие, да се предпази от нещо, свързано със страха му, но той едва ли ще е способен да се бие.
Ако се позовете на стимулът на гнева, обратно, получавате бонус, в случай че героят ви ще пребива някой, ще рути имущество, ще проявява спортна злоба (не и в шахмата и кърлинга) и т.н. Респективно, той няма да мисли много за отказване или бягство, обаче.
Ако се позовете на стимула на благородството, получавате бонус, в случай че помагате на някой, без да имате за цел извличане на лични облаги от това (демек ситуацията, в която оставяш мацка да ти плаче на рамото, за да я вкараш в леглото не върви).
Si vis pacem para bellum
Re: Системни бележки.
Статистики на оръжието на Максим и Серж. Те по принцип трябва да си се знаят от играчите:
Револвер ЛьоМат
В барабана - 9 патрона .44 калибър
В долната цев - 1 патрон 16 калибър
Щета:
.44 - 80max
16 калибър бренеке - 85max
16 калибър едри съчми - 65max
Револвер ЛьоМат
В барабана - 9 патрона .44 калибър
В долната цев - 1 патрон 16 калибър
Щета:
.44 - 80max
16 калибър бренеке - 85max
16 калибър едри съчми - 65max
Si vis pacem para bellum
Re: Системни бележки.
Системно Джейсън е на -20% от веригите около краката. Което означава, че ако все пак реши да уря някой, ще го прави по т.нар hail mary. Това правило казва, че пробваш нещо на чист късмет и означава, че само два еднакви зара под показателя ти (со все -20%) и 01 са успех. Така Максим уби противника си, впрочем.
Si vis pacem para bellum