All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Последни статии Кратки @ Сивостен Recent articles

Свински бут с бамя

(Любен Загорчев - LifeJoker) - 14.12.2011

Enslaved - The Sleeping Gods and...

(Любен Загорчев - LifeJoker) - 08.12.2011

England Medieval Festival

(Любен Загорчев - LifeJoker) - 01.12.2011

SciFi Series: Grimm

(Ангел Генчев) - 28.11.2011

Band dessinee: Chasseurs de dragons

(Любен Загорчев - LifeJoker) - 28.11.2011

"Синя луна" от Лоръл Хамилтън

"Зигзаг" от Хосе Карлос Сомоса

"Добрият" от Дийн Кунц

"Милениум: Взривената въздушна кула" от Стиг Ларшон

На книжния пазар. Иво Милев: "Случаите ...

На книжния пазар. Джим Марс: "Сестри ...

На книжния пазар. Томас Родригес Мартинес: ...

На книжния пазар. Курбан Саид: "Али ...

На книжния пазар: Хакан Йел - "Ресторант"

Fringe също с нов сезон

Arkan - Hilal (2008)

(Ivan G. Atanasov) - 17.02.2009

Pathology (2008)

(Angel Genchev) - 24.09.2008

Europa Universalis: Rome

(Ivan G. Atanasov) - 22.09.2008

B.B. King - One Kind Favor (2008)

(Angel Genchev) - 17.09.2008

Zavet (2007)

(T. Hristov) - 16.09.2008






Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 183 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject: Няколко думи за образованието
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:15 pm 
Доматасъ шуклари
User avatar

Joined: Mon Nov 29, 2004 10:54 pm
Posts: 2543
Location: София
Всеизвестен “факт” е, че българите са интелигентен народ с висока обща култура на населението и още по-висок процент на получилите висше образование. Нация от специалисти – не, по-скоро от гении – която страда много от калпавото си управление и безпаричието.

--
Автор: LifeJoker
Прочети тук: http://www.sivosten.com/content.php?review.394

_________________
Некомфортно се чувствам само там, където ме няма.
Дайте ми власт и ми гледайте сеира!
[quote = Батето]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 6:50 pm 

Joined: Fri Jan 05, 2007 11:45 pm
Posts: 199
Location: Sofiq
Евала. Този път абсолютно подкрепям негодуванието ти.

_________________
КОЛКО ПЪТИ ДА ПОВТАРЯМ? АЗ НЕ СЪМ АЛКОХОЛИК! АЗ СЪМ АЛКОХОЛОГ! АКО НЕ ВЯРВАТЕ ВИЖТЕ ДИСЕРТАЦИИТЕ ДЕТ СЕ ТЪРКАЛЯТ ПРАЗНИ НА ПОДА !!!!!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 7:40 pm 
Here be monsters!
User avatar

Joined: Fri Jun 04, 2004 2:58 pm
Posts: 1445
Location: Sofia
Даам Джокера отново хвана проблема за точно за топ..ушите! Ако мога така да се изразим (както казваше един приятел, който влезе Право с литература и история и стана висшист)

В отговор на Джокеровото мнение, бих могъл да ви убеждавам, че влошаването на образованието, девалвацията на знанието като цяло, липсата на мотивация, всеобщата меркантилност, са нормални явления, предизвикани от преходния процес в който се намираме, с неговия див капитализъм и пазарна икономика. Даже май сме спорили с Дилвиша на подобни теми и моето кредо беше. "Всичко е естествена част от процеса! Няма да се плашите - закономерна социална тирямпампация.."

Отговора е май по-прост.
Българите сме див балкано-ориенталски народ, който се обучава трудно. Като тъпо куче - каквото го научиш за 2 години, го забравя за 3 месеца. Тоест, такива неща като академично образование и въобще всякаква "интелектуалност" са неестествени за родната народопсихология и тя бърза да ги изхвърли като чуждо тяло в първия удобен момент. Средният българин се интересува от простичкото, прагматично знание, което ще му даде преимущество над съседа. Комунистите бяха "заели" тежката руска школа на образование, само че руснаците имат Интелигенция с традиции, които се предават от поколения. (А дори в Русия след промените, образователната система се поразклати сериозно). Сега сме си харесали занаятчииска, простичка, прагматична система..хм..може пък и да е за добре.

_________________
Хеликоптерите са душите на взривени танкове...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 12:42 pm 
Сърдит смърф

Joined: Thu Sep 25, 2003 8:23 am
Posts: 711
Любе, туй все едно аз съм го писала :shock: Тоест, съгласна съм с всичко от главната буква в началото до точката в края! :!:

_________________
Един от основните странични дефекти на демокрацията, при която всеки може да избира и да бъде избиран, е малко набиващия се на очи факт, според който всеки може да бъде избран.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 4:57 pm 
No, don't do that. No, really don't. Really.
User avatar

Joined: Thu Apr 12, 2001 12:51 pm
Posts: 12312
Location: Time and Relative Dimension in Space
Твърде изчерпателно, наистина, пък и Делвиг го дооформи :) Трагедия, мили деца - време е да се върнат пионерските лагери, пък ако ще и скаути да им викаме 8)

_________________
We all do what we do for the same reason: because it seemed like a good idea at the time.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 9:57 pm 

Joined: Sun Jan 14, 2007 9:24 pm
Posts: 59
Първо искам да поздравя целият екип на това прекрасно списание. Попаднах тук една реклама на suffer_angelus в ХуЛите и бях приятно изненадан, че имате толкова зрял поглед върху живота.

По мое мнение авторът на статията е напълно прав и за липсата на мотивация и за безкрайно остарелите методи за поднасяне на материала и оценяване на знанията.

Може би е време отговорните фактори да осъзнаят, че в момента светът се изменя не в продължение на векове, а на години, което значи че енциклопедичността на знанията означава изоставане от новото. Ако се замислите защо в западният свят обучението става все по-профилирано ще стигнете същият този извод. Вместо да подготвяме ходещи сборни съчинения и "кратки енциклопедии по..." е по-добре да се даде солидна база, на която да може да се трупа новото, което излиза от лабораториите.

Също така педагозите е редно да минават редовно курсове за допълнителна квалификация, защото това, което се е преподавало преди 20 години за днешният свят не винаги е пригодно.

_________________
I am the man, oh yes I am!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 11:07 pm 
Emeritus
User avatar

Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Posts: 8767
Location: София
От предметите, с чийто материал съм запознат сравнително добре - методическата група на математиката и на природните науки, сериозно остаряла е само програмата по информатика, която е една голяма и дълбока непочиствана отдавна септична яма.
Нито по физика, нито по химия, нито по математика има нужда да се премахва нещо. Специално математиката, която ми е професеия се нуждае дори от слагане на разни неща. И цялата идея е не да подготвим ходещи енциклопедии, а хора, които да имат стабилна основа и добре изградена мрежа от знание. Защото инак в първи курс става зловещо, а тези без висше образование са ходещи пънчета.
Така че - против съм всякакво олекотяване на материала, за да не товарим децата. Просто фокусът на оценката следва да се премести от зубрене към мислене. Това е и един от модерните подходи в обучението.

Курсовете за допълнителна квалификация вече започнаха да навлизат, макар и по-слабо. Ще се наплодят, понеже еврократите са се хванали за кредото "Учене през целия живот" и дават пари за подобни неща.[/quote]

_________________
Si vis pacem para bellum


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 11:15 pm 

Joined: Sun Jan 14, 2007 9:24 pm
Posts: 59
Андрас, до 9- 10 клас може би трябва да се учи енциклопедично, но след това децата са достатъчно големи за да знаят към каква професия ще се насочат, така че знания е добре да се придобиват в конкретната област точно за да не става "олеле мамо" в първи курс. Имам допир с доста прясно завършили студенти и повярвай ми, знанията им са, в най-добрият случай, рудиментарни.

_________________
I am the man, oh yes I am!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 11:16 pm 
Star-crossed voyager
User avatar

Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Posts: 4973
Location: Pridelands
Gorgeous Fairy Feet wrote:
Имам допир с доста прясно завършили студенти и повярвай ми, знанията им са, в най-добрият случай, рудиментарни.

Виж, с това съм съгласен. Идват абсолютно неориентирани типове, а в последно време няма и голям избор. Може да избираш между пълен пън и дърво от което може да стане свирка.

Хакуна матата,
Симба

_________________
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 11:21 pm 
Emeritus
User avatar

Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Posts: 8767
Location: София
Крака, не знам дали знаеш какво включва материалът за 11 и 12 клас по математика, който няколко наши депутати 'със спеифични интелектуални способности' искаха да махнат, но не стигнаха и до предложение за допълнение и изменение на ЗНП. Покрай другите неща съдържа стереометрия и статистика. Първото е в голяма степен необходимо, защото развива пространствената интелигентност, която трябва на преобладаващата част от хората, при това на много от онези, които не са висшисти. За какво е нужно второто, можеш сам да се сетиш. Вярно е разсъждението ти, че професионалната ориентация следва да е направена в 10 клас, но не и че следва да отпаднат общообразователните предмети.

Причината за ниското качество на висшето далеч не е средното. То е само дребно камъче и удобно извинение.

_________________
Si vis pacem para bellum


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 11:38 pm 

Joined: Sun Jan 14, 2007 9:24 pm
Posts: 59
Псевдонимът ми е "Gorgeous Fairy Feet". Ако го превеждаш - превеждай цялото, защото иначе не звучи добре, освен ако това не си целял.

Проблемите на висшето образование се раждат още в средното. Прав си, че самото висше образование си има кусури достатъчно, но все пак говорех основно за средното във връзка с висшето, а не за висшето.

Повечето първокурсници учат материал, който се изучава в средното образование (или поне по мое време беше така). В това няма никакъв смисъл и идва да покаже, че материалът в средното е малко в повече на места.

За стереометрията си прав, не би трябвало да пада, но диференциалното смятане се изучава в университета и може да отпадне от средното образование. Това е само един пример, но достатъчно показателен. За сметка на него може да влезе повече стереометрия, която е от полза, тъй като при ЛААГ или АГ е добре човек да има здрава основа. Но трябва да се наблегне на това, само ако ученикът се е ориентирал към професия свързана с математиката, защото ако смята да става юрист, познанията по стереометрия и уменията да диференцира, да открива минимум на функция, да локализира корените на квадратно уравнение и т.н. са по-скоро пожелателни и то само от гледна точка на общата култура.

Разбери, че не говоря за механично отрязване на материала, а за преразпределение на приоритетите след определено ниво на постигнати знания или т.нар. общообразователен минимум.

Надявам се, че съм бил достатъчно ясен.

_________________
I am the man, oh yes I am!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 11:55 pm 
User avatar

Joined: Thu May 13, 2004 12:11 pm
Posts: 3408
Location: София/Бургас
Диференциалното смятане, Екстрмумите и Производните не са в ЗНП... или поне ние не ги учим. А Стереометрията е толкова опростена, че няма на къде. Виж, в профилираната всичко си го има.

_________________
If he falls in love tonight,
it can be assumed...
His carefree days with us are history,
in short our pal is doomed...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:04 am 
Сърдит смърф

Joined: Thu Sep 25, 2003 8:23 am
Posts: 711
Значи, за мене повредата в нашето образование не е само в учителите, тя е в цялата система. Изобщо. Учителите си действат според програмата. По програма те трябва да преподадат определено количество материал - всеки по съответния предмет. И те действат в тая насока - кой успешно, кой не толкова...

Аз обаче съм твърдо против системата ни, която упорито баца да ни направи споменатите вече ходещи енциклопедии. Никой няма нужда от подобно нещо. Трябва да се нацели тънката линия между даването и съответно получаването на добра обща култура, така че да няма изцепки като тези тук

Quote:
How many sides does a triangle have?
- Hmm.. there is no sides? No, wait, one?
Name a country starting with U.
- U... Utah?
Star wars was based on a real story - True or False?
- True!

но същевременно просто няма нужда да се стига до ексцесии като изучаването на ядрена физика или да речем съпромат. А няма никак да се учудя, ако на някой гений му скимне да добваи и това в програмата. Определено съм за облекчаване на учебната програма, но не в смисъла, в който се обсъжда. А се обсъжда не намаляване на обема на изучаваната материя, а сбиването му в по-малко часове. Баси и тъпотията! :-x Просто хората по света вече са го измислили - дава ти се възможност да наблегнеш на предметите, които те интересуват, а тези, които не те влекат се изучават в по-опростен вариант. Идеята на нашите специализирани гимназии като езиковите, математическите, хуманитарните или техникумите би трябвало да е точно такава впрочем. Само дето не е. По мое време имаше само два учебника по химия за девети клас, като единия беше определено издаден за специализирано училище като техникума по индустриална химия. Да ама не - ние в езиковата учихме по същата тая химия, щото било елитно училището...

На практика тези уж специализирани училища са толкова специализирани, колкото аз съм чорап. Отишла съм в езикова гимназия (примерно), щото искам да уча език. Това не значи, че не трябва да уча математика или химия, но съвсем не значи, че трябва да уча математика като за математическа гимназия и химия като за специализирано училище, деба! Просто системата трябва да се промени коренно, ама много коренно. Само че за такава стъпка се иска дупе. А е толкова по-лесно да биеш камбана, че ще проверяваш учителите колко присъствали (що ли не проверяват посещаемостта на депутатите на работното им място за мен е енигма), да ограничаваш всякаква възможност за противодействие срещу гаменчетата - нямаш право ни да го изгониш от час, ни нищо, а ако му пишеш двойка нищо чудно и да си имаш разправия, че причиняваш на копеленцето психически тормоз... Но това си е нашата страна, знаем си я. А на мен вече ми се гади от това блато тука! :unhappy:

_________________
Един от основните странични дефекти на демокрацията, при която всеки може да избира и да бъде избиран, е малко набиващия се на очи факт, според който всеки може да бъде избран.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:06 am 
Emeritus
User avatar

Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Posts: 8767
Location: София
Ох, като си слагате никове, нали хората трябва да ги пишат после. GFF устройва ли те, защото вече имаме прецедент за такова обръщение и хората не са се обиждали.

Диференциалното се учи по съвсем различен начин и със съвсем различни цели в първи курс и не би трябвало да се дублира, ако учениците се подготвяха разумно в училище. То изглежда лепнато, но без него се осакатяват физиката, химията и биологията, така че няма как да отпадне. Не можеш да махаш само една част от свързана логически система твърдения, само защото на част от онези, учещи се в общественото образование не им трябва. Разрушава се мрежата от знания и особено по физика и математика това е пагубно.

Ако смята да става юрист, ще му е най-нужна логическата част на математиката, като структуриране на доказателства и извеждане на доводи. Върху нея се акцентира в много от идеите за съвременно преподаване и дори е един от приоритетите при руснаците, когато иде реч за хуманитаризация на средното образование.

_________________
Si vis pacem para bellum


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 11:57 am 
Star-crossed voyager
User avatar

Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Posts: 4973
Location: Pridelands
@Andras: Андрас с особено мнение съм по въпроса, но ми се струва, че Марфа и Gorgeous са прави, че материала в средното трябва да се олекоти и профилира.

Ти може да си изключение, но от изучаваният общообразователен материал в училище толкова много ми се е изпарило, че буквално е останала само общата ми култура. Чини ми се, четова идва баш от факта, че сме учили цифра неща, които са ми влизали в употреба... никога. Ма айде по физика и история странично чета материали, които ме интересуват и не съм толкова изостанал, ама по химия и биология...

А още в девети клас знаех какъв ще ставам, а в десети работех по специалността. Поеже физиката, историята и литературата ми бяха интересни може би и тях бих искал да бях учил повече, демек ако имаше нещо като кредитна система за последните 2 години щеше да е много хубаво, щото щях да имам стабилна основа по това, което ме интересува и нямаше да съм си губил времето в зазубряне на материал, който и без това влиза, оглежда се из кухата ми глава и напуска с маршова стъпка.

Хакуна матата,
Симба

_________________
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:11 pm 
Магьосница
User avatar

Joined: Sat Aug 02, 2003 2:41 pm
Posts: 1087
Location: София
След като вече съм видяла в цялата му пространност бакалавърската програма по физика мога да кажа, че абсолютно всичко от първи и втори курс, където се изучават т.нар. общи предмети, ни трябваше.

Частта от диференциалното смятане (анализ на функции), която уж я учим в училище ни беше преподадено като "Увод в университетската математика", който предмет имаше за цел да уеднакви математическите знания на всички първокурсници в специалността, защото освен хора от математически гимназии имахме и хора от езикови, които трудно помнеха формулите за синус и косинус, камо ли диференцирането им.

От друга страна мога да посоча друг основен минус на университетското образование - липсата на адекватни и актуални курсове в сфери, които се развиват бързо през последните години. Темата съм я дискутирала и с ръководителя на катедрата ми и той самия признава, че хората не са мотивирани да правят нови курсове и нови програми, защото:
- не им се плаща достатъчно и за това не им се плаща допълнително.
- материалната база е остаряла, а трудно можеш да направиш примерно лабораторен практикум по нещо ново със старите машини.
- дори вътре във факултетите има интриги и се пречи на започването на нови специалности, нови курсове от идиотски причини.

За да се започне да се чете нов курс трябва да дойде нов лектор, който е завършил по-скоро специалността и се е занимавал с новите технологии, но колко често се намират хора готови да отделят време и нерви заради едната слава в днешни дни?

_________________
Tanstaafl! Няма такова нещо като безплатен обяд.

Nil illegitimi carborundum!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:17 pm 
Star-crossed voyager
User avatar

Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Posts: 4973
Location: Pridelands
Atealein wrote:
След като вече съм видяла в цялата му пространност бакалавърската програма по физика мога да кажа, че абсолютно всичко от първи и втори курс, където се изучават т.нар. общи предмети, ни трябваше.

Предполагам, че тук се включва и първата основана в България фабрика (на Добри Желязков, наричан Фабрикаджията открита в град Сливен на 19 април 1833 година) и широко известният факт, че е продавала шаяк на османската армия... Или, през 1866 е открита първата железопътната линия от Русе до Варна?

Хакуна матата,
Симба

_________________
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:29 pm 

Joined: Sun Jan 14, 2007 9:24 pm
Posts: 59
Симба, такива факти е добре да се помнят.
Марфа, точно за това говорех. Очевидно на теб са ти предавали напълно излишен материал, който е надхвърлил доста необходимостта ти от обща култура и съответно те е дразнел, а подозирам че не си го запомнила толкова него, колкото раздразнението, че ти се е налагало да го учиш.
Atealein, щом са се ориентирали към физиката е трябвало да се профилират с математика и физика, но в България това го няма и затова ви се е налагало да си "синхронизирате" знанията. Естествено може човек да си промени мнението след 12-ти клас, но за това може да има един предварителен летен семестър в университетите за желаещите.
Изобщо не съм толкова компетентен по въпроса как трябва проведе подобна реформа, но личното ми мнение е, че ще бъде полезна.

П.П. Андрас, GFF е добре. Просто крака звучи малко... неестетично :-) .

_________________
I am the man, oh yes I am!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:34 pm 
Магьосница
User avatar

Joined: Sat Aug 02, 2003 2:41 pm
Posts: 1087
Location: София
Simba wrote:
Предполагам, че тук се включва и първата основана в България фабрика (на Добри Желязков, наричан Фабрикаджията открита в град Сливен на 19 април 1833 година) и широко известният факт, че е продавала шаяк на османската армия... Или, през 1866 е открита първата железопътната линия от Русе до Варна?


Прощавай, аз това не съм го учила. Кой, който е учил физика, ти е казал, че го е учил?

_________________
Tanstaafl! Няма такова нещо като безплатен обяд.

Nil illegitimi carborundum!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:36 pm 
Star-crossed voyager
User avatar

Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Posts: 4973
Location: Pridelands
Това беше в общообразователният минимум. Стори ми се, че говориш за общообразователният минимум, който се изучава в средното образование, защото ние говорехме за него досега...

Хакуна матата,
Симба

_________________
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:37 pm 
Магьосница
User avatar

Joined: Sat Aug 02, 2003 2:41 pm
Posts: 1087
Location: София
Прочети внимателно изречението, което самия ти си цитирал.

_________________
Tanstaafl! Няма такова нещо като безплатен обяд.

Nil illegitimi carborundum!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:38 pm 
Star-crossed voyager
User avatar

Joined: Sat Aug 07, 2004 12:30 pm
Posts: 4973
Location: Pridelands
В контекста на дискусията ми звучеше така, сега разбирам че не съм прав. Извинявай.

Хакуна матата,
Симба

_________________
Never trust the future
Never miss the past.
If you live for the shining moment
The moment may just last


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:49 pm 
Emeritus
User avatar

Joined: Tue Oct 21, 2003 11:45 am
Posts: 8767
Location: София
Марфа, образованието е консервативна материя и никак не ми се ще някой с голям гъз да тръгне да я префасонира изцяло, защото не работи с лабораторни мишки, а с живи хора, с деца.

Хората на запад и на изток са го измислили по най-различни начини, съгласно различни нужди. Можеш да олекотиш преподаването с повече междупредметни връзки например, което е прекрасен вариант, но иска много яки даскали. Такова обучение е изключително зависимо от качеството на преподавателите. Можеш да свалиш общообразователния минимум и ще получиш американци, което си има своя чар - ще правят каквото им кажеш и няма да задават въпроси. Можеш и да разцепиш много яко техникуми от гимназии, като така още след 8 клас пресяваш средняци от висшисти. Ама трябва да имаш някаква система от ранна професионална ориентация, щото инак смях в залата...

_________________
Si vis pacem para bellum


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:00 pm 

Joined: Sun Jan 14, 2007 9:24 pm
Posts: 59
Андрас, никой не е казал, че трябва да се направи моментално в рамките на една година. Може да се изпитват системите в рамките на експериментални училища и да се тестват няколко варианта за реформа в рамките на няколко десетки години, а през това време да се запази и модифицира много внимателно на база получените след първите 10-тина години резултати програмата и системата на обучение на останалите училища.

_________________
I am the man, oh yes I am!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 2:03 pm 
Доматасъ шуклари
User avatar

Joined: Mon Nov 29, 2004 10:54 pm
Posts: 2543
Location: София
Е, Андрасе, образованието в България, или поне това, което аз видях, хич не страда от консерватизъм. Моя милост в частност стана жертва на n на брой нововъведения, от които първото и най-незначително беше, че махнаха училищните униформи. За сметка на това пък нововъведенията се правят по чужди модели и без особена идея какво ще стане, като се въведат (пресен пример за което беше магистратурата Клинична биохимия и молекулярна диагностика, изтраяла точно една година).

П.С. Това с престилките, или ученическите униформи е нещо интересно. Махнаха ги по принципа на Бакърджиев и срутването на мавзолея, ма май никой не се сети, че на запад именно в най-уважаваните учебни заведения има униформи и учащите са горди да ги носят, докато при нас това беше изкарано символ на тиранията. Абе балкански нрави.

_________________
Некомфортно се чувствам само там, където ме няма.
Дайте ми власт и ми гледайте сеира!
[quote = Батето]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 183 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group