Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Франция

Автор: Димитър Грозданов, неделя, 03 май 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Другите (2001) „Другите” е филм на немалко години, но определено си заслужава гледането, ако сте го пропуснали преди време. Напоследък рядко попадам на качествени заглавия в трилър/ужас жанра, които да носят истинско удоволствие. Лентата на испанския режисьор от чилийски произход Алехандро Аменабар от 2001-ва може да запълни чудесно тази празнина, ако и вие имате желание за подобно преживяване. „Другите” трудно може да се нарече пълнокръвен хорър, по-скоро си говорим за комбинация от мистерия и трилър, вдъхновена от заглавия като „Шесто чувство” и „Сиянието”. Действието отново се развива плавно, дори бавно, като актьорската игра, озвучението и визията играят основна роля за незатихващо напрегнатата атмосфера на филма. Историята започва и завършва в страховито английско имение,

Автор: Ангел Генчев, понеделник, 20 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Стане ли дума за класическо крими, винаги можеш да разчиташ на френската или английската школа. Както по отношение на литературата, независимо дали ще споменем класиците Агата Кристи, Артър Конън Дойл или Жорж Сименон, така и при седмото изкуство, в по-модерни времена. В интерес на истината, подобни филми напоследък сякаш се появяват по-рядко. На широкия екран далеч по-добре се възприемат по-ефектните, но не толкова оплетени мистерии, в което не е като да няма резон, а въпреки че отделни телевизионни канали все още получават своя дял качествена кримка, далеч не толкова често пълнометражните успяват да се наложат над сериалите. Пък и аудиторията на малкия екран отдавна е започнала да се свива, което съвсем нормално не стимулира особено заснемането им. При всички тези предпоставки,

Автор: Ангел Генчев, четвъртък, 16 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Други светове (2004) Поречието на Амазонка и до ден днешен продължава да крие огромно множество изненади и тайни, които могат да обогатят всевъзможни потоци на човешкия стремеж към познание - и области на самото него - в което отношение изконното население не прави изключение. И то не само от гледна точка Южна Америка като люлка на изчезнали цивилизации, но и като съвременни обитатели. Наистина, мирогледът, традициите, вярванията, начинът на живот на тамошните индианци не е много познат и рядко се превръща в обект дори на документални филми, и по това отношение "Други светове" на френския режисьор от холандски произход Ян Кунен се превръща в доста любопитна лента, с опита си да хвърли известна върху шаманизма, върху богатия вътрешен свят на тази култура, силно примесен с

Автор: Иван Ж. Атанасов, сряда, 15 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Че: Партизанин (част 2) (2008) Макар че Стивън Содерберг, в едно интервю, нееднозначно заяви, че "Аржентинецът" и "Партизанинът" са два напълно независими филма, и трябва да се гледа по този начин на тях, си мисля, че това беше по-скоро маркетингов трик. Без него логичната реакция на зрителя би била да изчака излизането на втората лента и тогава да ги гледа наведнъж. Естествено, от чисто комерсиална гледна точка, това не е особено благоприятно. Поне от гледна точка на испаноезичната аудитория, която - няма какво да се лъжем - най-вероятно се явява и основна. Вярно е, че на отделни сцени двата филма излязоха заедно, но това не изменя гореспоменатия факт. И така, въпреки желанието на самия режисьор, нека ги разгледаме като едно цяло в две части. А тъй като

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 14 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Че: Аржентинецът (част 1) (2008) Впечатлен съм. От това как един филм може да прилича на урок по история и едновременно с това да показва страстите и въжделенията на участниците в нея. Как една лента за събития, които разделят мненията на две противоположни страни, може да остане дистанциранa от събитията. От реализма, който почти винаги, когато се доближава до максималното, е скучен, но се оказва, че може и да не е. От играта на Бенисио дел Торо. Или иначе казано съм впечатлен от „Аржентинецът” – филм за живота на Ернесто Че Гевара. Режисьорът Стивън Содърбърг и сценаристът Питър Бучман безспорно са свършили добра работа. От много време не бях виждал война, дори партизанска, пренесена на лента с усещането, че когато умират хора, няма героизъм или красота – защото винаги е

Автор: Ангел Генчев, петък, 10 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Ако река, че не съм очаквал поредния филм на Йоан Грифит с немалка доза интерес, ще послъжа. За мнозина уелсецът е познат най-вече като мистър Фантастик от "Фантастичната четворка", за други - в това число моя милост - си остава Хорейшо Хорнблоуър, но в кой да е случай е един от относително младите, тридесет и пет далеч не са толкова много в бранша, и запомнящи се британски актьори, съумяващи да придадат определена визия и усещане на филмите, в които участват. И може би точно заради това "The Secret of Moonacre" малко ме разочарова, или по-точно не ме очарова - колкото и да е тънка границата между двете, все пак съществува - пък и известното му закъснение допълнително поизостри апетита ми, което вероятно е имало някакво значение. Филмът всъщност

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 09 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Ларго Уинч (2008) Представете си Бонд, Джеймс Бонд. Сега си представете, че не работи за МИ6. Че не е дабъл оу, или с думи родни - две нули. Нека не се бръсне, поне не толкоз често. И по рождение да е тъмен балкански субект, макар и в последствие осиновен. Какво ще получите? Бохем, лъскави коли, мацки, много динамика, дъвка за окото, интрига и т.н. Накратко, нещо, в което без съмнение ще се влюбите поне ако сте любител на добрия стар екшън жанр. Защо обаче правя това сравнение? Може би защото това е най-бързият и лесен начин да кажа що за птица е Ларго Уинч. И тъй, сюжетът на филма накратко изглежда така: Милиардерът Нерио Уинч намира смъртта си по доста екзотичен начин – удавен от водолаз. Докато всички си мислят, че това е краят, се оказва, че той имал син, осиновен

Автор: Иван Ж. Атанасов, понеделник, 06 април 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Убежище (2007) Не знам защо европейското кино винаги ми се е струвало по-топло, по-човешко и някак си по-реално. Най-вероятно, защото е по-близко по философия до нас, отколкото американското. Можеш да разпознаеш частица от себе си тук, твоята лична драма там или пък да ти напомни за случки от собствения ти живот. Което трудно правят дори някои от най-добрите холивудски продукции. Защото културните различия, колкото и да претендираме, че не пречат, го правят. „Убежище” на режисьора Марко Пучони не прави изключение и в тези отношения си е чисто европейски по усещане. От една страна прави впечатление, че образите на героите са някак по-близки до реалността, дори актьорите не са перфектни като визия, което създава усещането за реализъм. От друга страна, в сценария още в първите

Автор: Димитър Грозданов, сряда, 25 март 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Малко странно начало за ревю, но гледахте ли миналогодишния “Огледала”? Ако сте, то вече в голяма степен сте изгледали по-добрата версия на “The Broken”. Тук Джак Бауър наистина отсъства, но пък е заменен с хубавелката Лена Хийди, позната от “Terminator: The Sarah Connor Chronicles” и “300”. Уви, дори тя, в компанията на номинирания за Оскар тази година Ричард Дженкинс, не може да спаси филма от това, което всъщност представлява - разочароващ, глупав и досаден. Вече споменахме “Огледала” - тук идеята е сравнително същата, макар и реализирана по малко по-различен начин - отраженията от огледалата решават да излязат наяве, за да заемат мястото на своите първообрази. Това не е лоша почва за хорър, дори техническата реализация не е чак ужасяваща, но

Автор: Ангел Генчев, сряда, 18 март 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Мисия Вавилон (2008) Каква невероятна манджа с грозде - чак се чудя откъде да я подхвана. Не, сериозно, киберпънкът е солиден, било то и особен научнофантастичен жанр, макар че след "Мисия Вавилон" едва ли ще останете с подобно впечатление. Наистина, канадският фантаст Морис Дантек е от френски произход - а за френската фантастика е привично да е меко казано трудно смилаема - като интересите му варират от Ницше, през християнски футуризъм и шаманизма до критика на рок-музиката, което в един момент започва вече да намирисва, но все пак тук прочита и основното приготовление вече са направени. Поради което ни го сервират на филм. Следващото звено, Ерик Беснар, може и да не е най-брилянтният сценарист, раждал се на таз земя, но все пак е приличен - поне "Кеш" и "Новият


Страница: « : : 1 2 [3] 4 5 6 7 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.