Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Ролеви сетинг

Автор: Константин Делчев, петък, 02 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Ясновидката по телевизията познава. В Царичинската дупка е стаена Древна сила. Световен заговор се мъчи да изкорени Орфическата мъдрост, изконно притежание на народа ни. Учен-емигрант на запад е открил лекарство срещу всички видове рак. Ако се подписвате под тези неща, или имате незабавна нужда да се свържете с личния си лекар, или играете по „Unknown armies”. Макар да не могат да се мерят със „Света на Мрака”, „Непознатите армии” със сигурност са втората по популярност ролева игра, занимаваща се с готик пънк и модерна магия. Двете допечатки от изданието на втората ревизия през 2002 година, заедно с превода на немски, говорят за стабилен пазарен успех, регистриран от издателите Atlas Games. Честно казано – има защо. Противно на тъмния, гарниран с епика и философски подтекст „Свят на

Автор: Асен Георгиев, сряда, 07 май 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Шест хайку за петте посоки и техните десет хиляди жертви На Острова имаше земетръс. Или някой от Жреците е тропнал с крак. Порои падат в пустините на Юга. Разказвачът е зъл! В Нексус заклаха светец. Търговията не може да се спре! В Северния студ, Виелиците шепнат на хората да се избиват. В Източна гора дойде есента. Червен килим скрива кръвта. На Запад, Линта хранят своя бог с роби. Акулата е доволна! Съзиданието... "Знай, о принце, че когато океаните погълнаха..." Опс, това беше друга история. Или пък не чак толкова. В крайна сметка, в основната книга на Възвисените си пише, че "Конан" е сред основните литературни вдъхновения. Получило се е. *** И така, какво е общото между Хауърд и Съзиданието? Богатата история и свят. Персонажите, които се

Автор: Константин Делчев, сряда, 02 април 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

От известно време насам се зароди една особена любов на седмото изкуство към супергероите - Парамаунт и Марвъл си стиснаха ръцете за цяло десетилетие, започнаха да правят нови "Батман"-и, а към точещия се "Смолвил" се добавиха заглавия като "4400" и "Герои". В настоящата статия ще хвърлим един бегъл поглед върху Mutants and Masterminds - най-играния, но не и единствен сетинг, насочен към супергеройските сюжети. Второто издание излезе през 2005 г. с отлични отзиви и оттогава до днес "Green ronin" предложи няколко допълнителни книги, приемани с променлив успех от критиката и от публиката. Всъщност от известна гледна точка е доста пресилено да наричаме "Mutants and masterminds" сетинг, защото той с малки изключения се състои от един метрополис - Фрийдъм сити (индикиращ веднага

Автор: Станимир Кръстев, четвъртък, 10 януари 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Settlers of Catan е бордова игра, създадена от Клаус Тюбер и за пръв път издадена през 1995 г. в Германия под названието Die Siedler von Catan. Включва трима или четирима участници, като средната продължителност на игра е от половин до един час. Основната цел на играча на Settlers of Catan е да се превърне доминираща сила на едноименния остров, облагородявайки го със селца, градове и пътища. Самата игра е сравнително семпла, което обаче съвсем не я прави скучна или безинтересна. Един от най-хубавите моменти е, че всяка игра на Катан изглежда различно. Подреждането провинциите на острова става на абсолютно случаен принцип, така както и поставянето на пристанищата. Самите провинции се "номерират" с жетони, по което номериране после ще се хвърля зара. От жетоните тези със стойност 2 и

Автор: Александър Добрев, вторник, 13 ноември 2007.
Публикувано в Статии :: Игри

Нощта отдавна беше покрила с мръсното си и влажно одеало града, но той беше далеч от съня. Пък и кой би могъл да го вини? Със сигурност не и аз. Нали не си бях в къщи, на сухо и топло, далеч от отвратителния есенен въздух. Да, този въздух, който някога го е вдишвал не го е забравял – влажен и оловен. Сякаш се опитва да те задуши, да пропълзи в дробовете ти, да се увие около тях и да стиска докато не умреш, а със всяко вдишване поемаш все повече и повече от него, правейки го все по-силен. Но това безплътно чудовище не се задоволява само да те кара да се бориш за всеки дъх. Не, отнема ти и сетивата. Знаете какво имам предвид. Когато смрадливата влага стане толкова гъста, че имаш усещането, че се движиш през студена и лепкава супа, точно на границата на образуването на мъглата цветовете

Автор: Константин Делчев, вторник, 09 октомври 2007.
Публикувано в Статии :: Игри

След краткия преглед на Текумел в статията за неевропейските сетинги, нека се занимаем по-подробно с този странен, но несъмнено интересен техен представител, който на всичкото отгоре е и втората ролева игра в света, като отстъпва само с година на Dungeons&Dragons. За тези тридесет и две години играта претърпява множество различни редакции, а светът е допълнен и с пет романа. В статията ще се занимаем с последното издание – “Tekumel –Empire of the Petal Throne”, отлично оформено, богато и детайлно илюстровано и да, използващо популярната система ТриСтат. Самият сетинг е изцяло фокусиран върху мотиви от бита, културата и вярванията на южноамериканските индианци, макар че някои черти са умишлено отслабени или обратното – подчертани с помощта на удобни исторически и природни особености.

Автор: Константин Делчев, четвъртък, 02 август 2007.
Публикувано в Статии :: Игри

Класическото фентъзи винаги се е свързвало основно с европейските митове и легенди и Псевдосредновековието или Псевдоантичността. Представени в него, те почти винаги вземат основните мотиви от културата на Стария континент. Кралете са много по-чести от шогуните, невнимателните пътешественици стават жертва на нимфи, вместо на юки-онна, а магьосниците призовават фамилиар, вместо токолоше. За нас, като европейци, това е в известен смисъл удобно, защото така сетингите са ни много по-интуитивно близки. От друга страна едно изрязване на неевропейските вярвания (или поставянето им на някое маргинално място по ръба на картата) лишава играчите от голямо количество много интересни възможности за игра. Ето защо в настоящия материал ще се опитаме да представим накратко популярните сетинги, в чиято

Автор: Константин Делчев, вторник, 27 март 2007.
Публикувано в Статии :: Игри

Странно е, всъщност, колко изчанчени неща съществуват на широкия пазар на ролевите игри. Може нови идеи напоследък да не се получават, но пък способността на някои автори да комбинират стари може да изуми доста хора. В настоящия материал ще се спрем на Etherscope, едно от изданията на Гудман геймс, които с него и със света на Връхната точка сигурно излизат на челно място за наградата "Златен велик комбинатор". Алтернативната история, както и научната фантастика, развиваща се в близко бъдеще, винаги е била опасен за писане жанр, защото задължава авторите много логично и обосновано да работят с реалната земна история. Ето защо един подобен проект за ролева игра няма как да не бъде порядъчно труден за изпълнение и доста амбициозен. С тежката задача да ни представят Земята такава,

Автор: Александър Добрев, четвъртък, 01 март 2007.
Публикувано в Статии :: Игри

Войната ... Войната никога не се променя... Не мисля, че са много хората, които да не разпознават тези думи. Също толкова емблематични, колкото и издържаното в петдесетарски стил човече на Vault-Tec, а в някои отношения – дори повече. Но в следващите редове няма да роня носталгични сълзи по една от най-добрите компютърни ролеви игри на всички времена, нито ще обръщам взор, изпълнен с очакване и надежда към бъдещето и третото приключение в любимия на мнозина от нас постапокалиптичен свят. Това, с което смятам да занимая вниманието ви е настолното превъплъщение на постядрения свят на Fallout, излязло изпод пръстите на Jason Mical – Fallout Pen and Paper (PnP). Няма да ви разказвам сюжетите на компютърните игри, но все пак трябва да положа някакво начало, а какво по-добро начало

Автор: Константин Делчев, сряда, 16 август 2006.
Публикувано в Статии :: Игри

Aко някой реши, че класическото фентъзи му е втръснало, то може да хване и да прегледа изданието на Гудман геймс (Goodman games) ДрагънМЕХ (DragonMECH). По-учудващо странен сетинг трудно може да се намери, дори човек да се отдаде на дълго търсене. Е, поне системата ще се види позната на голяма част от читателите - доброто старо d20, за което човек разбира още по големия лилав надпис на корицата "Sword and sorcery" ("Меч и магия"). И кажи-речи дотук стигат известните неща, защото на преден план излиза светът на Връхната точка (Highpoint), който отдавна е преминал връхната точка в развитието си и сега се бори за оцеляване, век след започването на голямия катаклизъм. Тогава от силно доближената до земята луна започват да се изсипват стотици хиляди тонове маса под


Страница: « : ‹ : [1] 2 3 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.