Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Изкуство

Автор: Любен Загорчев - LifeJoker, четвъртък, 27 август 2009.
Публикувано в Статии :: Популярни

За втора поредна година в Морската градина в Бургас се проведе фестивал на пясъчните скулптури. Всъщност все още се провежда, защото желаещите да се насладят на тази странна форма на изкуство все още имат време - до средата на септември. В продължение на над два месеца, на площ от четири декара, трийсетината фигури, в които, повярвайте ми, е вложен много труд са на разположение на туристите. Материално организаторите са осигурили над две хиляди тона пясък. Тази година тематиката е приказна, а международното участие - сериозно, с представители на Белгия, Холандия, Русия и дори Индонезия. Фигурите бяха изграждани от средата на юни до началото на юли и за мое огромно учудване издържаха стоически на атмосферните влияния. Разбира се, не трябва да си представяте, че имат нещо общо с пясъчните

Автор: Иван Ж. Атанасов, понеделник, 02 февруари 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Ел Греко (2007) Не знам дали сте забелязали, но филмите за велики творци обикновено са толкова големи, толкова отнесени, че човек просто не може да ги гледа. Изключително рядко се срещат ленти на подобна тематика, които не само не са камерни, но попадат дори в категорията на занимателните. При това без да губят от основната идея, основния фокус на вниманието. „Ел Греко” е един от тези редки диаманти, които си заслужават всяка секунда от прожекцията. И въпреки че на места историческата му достоверност е компрометирана, дори само от факта, че испанско-гръцката продукция се концентрира върху душевността, върху чисто човешките моменти на избор, които Доменикос Теодокопулос прави, върху мотивацията, която влияе на стила му. Но, всъщност, именно в последното е чарът на лентата на

Автор: Ива Коевска, вторник, 20 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Творчество

Тези дни в галерия „Пластелин” се проведе изложбата „Под сурдинката” на португалския фотограф Рикардо Куарешма Виейра. Оригиналното заглавие е „Off the Record” с пояснението „Когато блясъкът и славата остават скрити зад сцената”. Първата ми асоциация с така озаглавената изложба бе основно за снимки на случващото се извън снимачната площадка. Фотографии на хора от екипа, на звезди, понякога чисто технически снимки на опустошеното след дългия ден ателие. Очаквах да видя умора или емоция, която я няма в списанията, битие извън блясъка и прожекторите. На практика „Off the Record” е малокалибрена изложба. При това основно на фотографии, които не са били избрани от някой редактор някъде в някое лъскаво издание. Не че снимките не са професионални, не грабват с композиционните си качества, с

Автор: Nyut, неделя, 23 юли 2006.
Публикувано в Статии :: Други

Банкси е плодовит уличен художник от Бристол, Великобритания, украсил с творбите си сгради по целия свят. Характерните форми на графитите му редовно се появяват из медиите, но въпреки това той успява да запази в тайна самоличността си. Банкси рисува обикновени графити, докато един ден, когато заедно със свои приятели украсява влак, внезапно пристига полиция. Банкси е изостанал, тъй като рисува по-бавно от останалите и не успява да избяга - скрива се под вагона, където погледът му е прикован от серийния номер, изписан с помощта на шаблон върху долната част на вагона. Това му дава идеята сам да използва шаблони в графитите си. Някои от шаблоните му са създадени от компютърно генерирани изображения, разделени на пластове и разпечатани последователно. Много от създателите на този тип

Автор: Любен Загорчев - LifeJoker, събота, 29 октомври 2005.
Публикувано в Статии :: Популярни

Безспорно е желанието на жената да бъде красива, да се харесва и да бъде обект на обожание. Но дали понякога това желание не достига границата на разума. Дали не прераства в живото-застрашаващо самобичуване. Безбройните процедури, с които нежния пол цели да измени външността си понякога наистина достигат до крайности, непонятни за средностатистическия човек. Феномена на “разкрасяването” е строго свързан с времето и културата, в която се прилага. Трудно е да се открие общоприет идеал за жена, който да е валиден във всички посоки на времето и пространството. А дали за този феномен основна вина не носят мъжете, стандартите, които поставят и които нямат физиологично обяснение, а носят само психологическа “наслада”. Защото нито една от тези процедури не водят до подобряване на здравето,

Автор: Михаил Георгиев, събота, 29 октомври 2005.
Публикувано в Статии :: Други

Един от символите на научната фантастика, вярвам, ще се съгласите, е космическият кораб. Той носи смелите и горди пионери към неоткрити планети; той е и заплахата, надвиснала над обречена планета. Може да бъде пълен със страховити и злонамерени извънземни, с дръзки космически пехотинци, да бъде изоставен на дрейф или да се използва за таран. Но както и да изглежда, космическият кораб винаги е нещо, което поразява въображението – особено в детска възраст – а добре нарисуваният кораб носи част от носталгията по детството... Друг символ – също широко използван – това са странните пейзажи, показващи чужди планети с по няколко слънца и/или луни; кошмарно изглеждащи извънземни; невъобразими и често дори нелогични машини. Ако не са нарисувани с чувство, тези картини изглеждат гротескни. Ако

Автор: Михаил Георгиев, сряда, 20 юли 2005.
Публикувано в Статии :: Други

Едва ли някой, четящ тези редове, не е чувал за Тери Пратчет и неговият Свят на Диска. В крайно невероятния случай, обаче, че има такъв, да обясня набързо за какво става въпрос... Светът на Диска е плосък – както всички знаят, светът по принцип е плосък. И, както всички също така знаят, се крепи на четири слона, стъпили върху костенурка – Великата А’Туин, в този случай. Върху Диска живеят най-различни раси, заети с търсене на смисъла на живота, вселенската хармония, тайната на битието и продаване на наденички в хлебче. Всички те са описани с големи подробности от автора, но тъй като всеки читател иска да види дали и другите мислят като него, се е стигнало до решението да илюстрират част от образите. В началото с тази задача се заема художникът Джош Кирби (виж брой 13). След кончината

Автор: Михаил Георгиев, сряда, 27 април 2005.
Публикувано в Статии :: Други

Роден преди доста време, Джош Кирби нарича себе си “непоносимо древен”... Тери Пратчет, комуто са известни едно-две нещица, на няколко пъти мрачно е намеквал за възраст от рода на няколко века, така че явно датата 27 ноември 1928 г. по никой начин не е меродавна. При раждането си е бил кръстен Роналд Уилям Кирби, а “Джош” тепърва предстои да се появи. Припомня си, че още като малко момче е имал в предвид точно определена кариера: “На седем годинки нарисувах “търговска марка” – ХУДОЖНИК – за бъдещето си.” По време на задължителното си образование в продължение на шест години изучава техники на рисуване в Ливърпуулската градска художествена школа (1943 – 1949 г.), където, благодарение на курса си по рисуване, се добира до Средния сертификат по изкуства и занаяти, последван от обучение по

Автор: Lotien, неделя, 26 декември 2004.
Публикувано в Статии :: Други

“Аз съм относително умен. Твърде относително.” - С. Дали
В 8:45 сутринта на 11 май 1904г. във Фигерас, Каталуния се ражда Салвадор Фелипе Хасинто Дали. Все още никой не подозирал гения заложен в малкото човече. Израснал в семейството на проспериращ нотариус, прекарва детството си във Фигерас и в лятната им къща в крайбрежното рибарско селце Кадакес. Вляво: Свети Йоан на кръста, 1951 В Кадакес е първото му студио, построено от неговите родители. Първоначалното си художествено образование получава в Общинското художествено училище. 15 годишен прави първата си публична изложба в общинския театър във Фигерас. През 1921г. майка му умира от рак, а баща му се жени за леля му. Следващата година Дали се мести в Мадрид, където учи в Академията по изящни изкуства “Сан

Автор: Михаил Георгиев, неделя, 26 декември 2004.
Публикувано в Статии :: Други

Когато за пръв път се поинтересувах от илюстраторите на фантастични прозведения, ми направи впечатление, че най-често се срещат два стила. Първият от тях представляваше мускулест образ с изражение на бивол със забавено развитие или мацка (с почти същото изражение, но, все пак, при жените проблясваше малко интелект чат-пат), върху която общото количество плат едва-едва стигаше за покриване на анемично колибри. За този стил стана на въпрос в предния брой - Борис Валехо. Вторият по радпространение стил се толичаваше с наличието на мъже, за които си личеше, че могат да мислят без да получат мускулна треска от това усилие. Жените... е, облеклото беше почти същото, но не изглеждаха способни да разкъсат арматурно желязо с голи ръце. Всъщност, повече изглеждаха като Летисия Каста. Всъщност, повече


Страница: « : ‹ : [1] 2 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.