Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Lineage 2: Кратка разходка из света на Lineage (статия) - MMORPG, Компютърни игри, Ролеви игри
Lineage 2: Кратка разходка из света на Lineage

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 15 януари 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Попадайки в света на Lineage, човек попада в свят раздиран от гражданска война, свят на хаоса, където всеки, който не е с теб е доста вероятно да е против теб, като това важи в най-голяма степен за дзверовете, които пъплят по света - те по правило са враг номер едно на партия... на героите. Имайки предвид тази база съвсем нормално бойната система е едно от първите неща, които трябва да се споменат. Боят, както при всяко MMORPG, се развива в реално време, като до голяма степен подходът към самата битка, както и придружаващите те играчи са от първостепенно значение. Имайки предвид, че различните раси притежават различни умения колкото по-разнородна е тайфата толкоз по-добре, като задължително трябва да включва и поддържащи герои. Но за това ще споменем по-натам, подходът към битката, независимо дали е със зверове или с други герои е важен, също така е важна тактиката на боя. Например ножарите е най-добре да атакуват отзад, дори само защото някои от специалните им удари имат най-добър ефект, когато са нанесени изотзадзе. Това е само пример, но като цяло той говори доста за бойната система. Също така подборът на уменията, които героят използва в битка е от голямо значение. Например ако с тъмен елф биеш моб, който е resist dark, тогава е добре да наблягаш по-малко на мятането на прокълнати кокали и повече на ветровете.

Както споменах Lineage се играе в група. В по-ранните етапи от играта това не е задължително, но с напредването и израстването на героите кооперирането става неизбежно. Тайфата, която се оформя за лов на мобове рано или късно прераства в клан. Ако не се е случило обикновено човек се надушва с някои познати и си формират такъв или си харесва някой съществуващ и започва да врънка лидера да го вземе. А кланът е полезно нещо. Обикновено в него има достатъчно поддържащи герои, ковачи, spoiler-и, без които кланът винаги ще е назад с материала (буквално), както и материали се събират от всички, така че коването на брони, оръжия, както и ловуването за качване на опит става значително по-лесно. А и по-забавно всъщност. Също така кланът може да участва в аукцион за собствена зала в някой от градовете или да се опита да завземе замък. Както се казва винаги е добре да нощуваш под покрив, а пък и има доста екстри съпътстващи притежанието на зала и още повече - на замък.

Расите от които играчът може да избира от 5 основни раси (в бъдеще от 6). С изключение на джуджетата, които се занимават или със събиране на материали или с коване, всички останали имат 2 класа - мистичен и боен.

Хората като цяло изглеждат най-калпави като умения, но затова пък имат по нещо общо с всяка останала раса. Може би един хубав пример са бъферите. Prophet-а има почти всичко необходимо, но неговите умения спокойно се покриват от бъферите на останалите три раси, с разликата, че другите раси дават някои доста полезни, даже необходими бъфове, които propheta няма. Така че хората са и добри и недобри - специалисти по всичко, обаче в нищо достатъчно изкусни.

Елфите са изтънчена раса, в миналото най-могъщата, но с края на ерата на гигантите силата им значително е намаляла. Кланят се на богинята на водата - Ева, което и обуславя по-голямата част от уменията им. Макар бъферите им да не са от най-полезните поне до третата си специализация, swordsinger-ите, които са боен поддържащ клас имат доста полезни песни, особено за магьосници. Маговете им са доста силни, с но определено бих ги сложил едно ниво под тъмните елфи. Ножарите от тази раса обаче са доста добри, както и стрелците.

Тъмните елфи боготворят богинята на смъртта - Шилен. Spellhowler-а лично за мен е един от най-добрите магьосници в света на Lineage. Освен че магиите му са мощни са и доволно разнообразни, а умението да смучи кръвчица помага доста. Особено като е с full buffs на високо ниво и с подходящи символи и оръжие е изключително полезен както за PvE така и за PvP. Друг е въпроса, че каства магиите бавничко.

Орките са раса боготворяща богът на огъня - Пааджрио. Мощни физически имат може би най-добрия представител в тежкия клас - Destroyer-а. Warcryer-а е изключително полезен party buffer, а overlorda клан бъфер. Tyrant-а пък бие бързо и смъртоносно, за жалост обаче defence-а му куца, което понякога се явява немалък проблем.

Джуджетата - с вид или на дърт пияница или на сладко детенце (в зависимост мъжко или женско) и независимо дали spoiler или crafter обикновено са безбожно богати и добре облечени. Защото всичко което не от дроп идва от тях, а тъй като цели предмети падат доста рядко, дори от raid boss-ове, всички останали герои са обречени да пазаруват от тях. Soul, sprit и blessed spiritshot-овете, които увеличават нанасяните щети и скоростта на каст за оръжията над no grade също се пазаруват от джуджетата, които ги коват, така че... сами си правете сметката защо гадинките са добре облечени и богати.

Оставям на страна екзотики като земеделието и риболова, които далеч не са за пренебрегване и минавам към най-голямото шоу - обсадите. За да завземеш замък се налага успешно да го щурмуваш, а както се досещате кланът притежаваш замъка му е укрепил стените вратите и е готов да го защитава на всяка цена. Защото замъкът е пари, власт, респект... не се оставят така тези неща. Масовката е голяма, обсадни машини се включват, правят се по няколко партии и мелето започва. Шоуто е голямо и изисква немалко тактическо умение, умение на самите играчи, добър баланс на класовете както и облекло и въоръжение. Дори да имаш всичко това гаранция никаква, защото могат да те смажат и с численост. Изобщо човек ако не е бил на обсада в Lineage 2 не може да разбере голямата тръпка от играта. Защото биенето на някой бос, или на Баюм, Антарас и т.н. са забавни, епични, но никога толкова вълнуващи. Дори само защото повечето действия са добре отработени и всичко работи като добре смазан механизъм, ако подготовката ви е била на ниво. Е ако още се учите шоуто е голямо и обикновено с летален изход. Докато обсадите... при обсадите срещу теб има също толкоз добре подготвени и амбицирани люде...

Ако започна да разказвам митологията на света на Lineage статията ще заприлича на научен труд. Достатъчно е да споменем, че зад всяка от хрониките стои нещо, има дълбока митология, която реално се вижда и в игрова обстановка. Ако искате да се потопите напълно в играта и да изиграете ролята си добре рано или късно научавате какво е било, какво е, че дори и какво ще бъде. За това спомагат множеството quest-ове, които освен че включват сериозно заботване, включват добри награди и доста ново познание за света, който населявате.

А иначе има още толкоз много - герои, голямата олимпиада, разделена на class и non-class, седемте знака включваща завиране в най-тъмните места и събиране на камъни, които освен че помагат на революционерите или армията да спечели, което влияе на доста наща включително данъчната система, по-късно се обръщат на древни пари, които пък са необходими за да правиш търговия с мамуните или шеговито казано маймуните, с които рано или късно на всеки му се налага да има търговски отношения, просто защото обикновените ковачи не могат да правят някои неща. Освен това тази система включва и фестивал на тъмнината, което също е голямо шоу. Изобщо дали ще е обсада, олимпиада, фестивал - забавлението е гарантирано през цялото време. Може доста да съм изпуснал, но надявам се поне в някаква степен да съм успял да ви въведа в света на Lineage 2.

--
За коментари: http://www.sivosten.com/forum/viewtopic.php?p=196205#p196205






Допадна ли ви този материал? (9) (0) 6767 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (2) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.