Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: LEGO Indiana Jones: The Original Adventures (ревю) - Traveller's Tales, Екшън, Приключенски, Джордж Лукас, Компютърни игри
LEGO Indiana Jones: The Original Adventures

Автор: Димитър Грозданов, сряда, 25 март 2009.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

В България марката LEGO така и не стана особено популярна, вероятно поради факта, че средно голям конструктор от този тип струва приблизително две минимални заплати. Аз поне се радвах на съветското Атко, от което с баща ми някога сглабяхме Ентърпрайз, кораба от Star Trek. Последните две десетилетия LEGO пое нова маркетингова линия – все по рядко се срещат класическите комплекти, съдържащи множество части, които оставят на въображението да реди форми и да строи кули. Вече се залага на превръщането на популярни франчайзи в конструктори – Star Wars, Bionicle, Batman и прочие. Това, поне за мен, отнема огромна част от идеята на играчката, но вероятно предлага значително по-голямо финансово обезпечение.

Друга причина за намаляващата популярност на този вид играчки, разбира се е компютърът. Видеоигрите малко по-малко, но с постоянно темпо изместиха не една от традиционните детски занимавки. Така че не е чудно, че LEGO последваха примера на Hasbro (собственици и издатели на игри като Монополи, Скрабъл и т.н.) и решиха да се намесят в този бизнес. И така дойде договорка между тях и разработчиците от Traveler’s Tales, която роди няколко LEGO игри, радващи се на огромна популярност и солидни продажби.

А сега да поговорим за LEGO Indiana Jones: The Original Adventures - една от онези игри, които много геймъри биха подминали като част от графа „детски”. Определението само по себе си няма да е съвсем грешно – в играта кръв няма, по-бруталните сцени от филмите - ваденето на сърцето в „Храмът на Обречените” например – пък са елегантно пропуснати. Тази липса, обаче, е компенсирана от Traveler`s Tales с много чувство за хумор, закачлив, интересен геймплей и приятна аудиовизуална реализация, които съм убеден, че биха харесали и на по-зряла аудитория, стига да не подхожда с предубеждения.

LEGO Indiana Jones се появи едновременно за 7 платформи – PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PSP, Nintendo Wii, Xbox 360 и Nintendo DS. Като съдържание, с изключение на последната, са почти идентични, с леко графично превъзходство на тези за конзоли нова генерация и домашен компютър. Играта е условно разделена на три части – по една за всеки от класическите Инди филми, съответно Raiders of the Lost Ark, Temple of Doom и The Last Crusade. Слава богу Kingdom of the Crystal Skull е пропуснат. Историята се предава пародийно в кратки кътсцени, представляващи лего вариант на случките от лентите, от които дори и да не се засмеете с глас, то със сигурност поне ще се развеселите.

Геймплейно играта определено има какво да предложи. По същество е класическо екшън приключение – решаване на пъзели, подскачане по платформи, бой с нацисти, шерпи, ховитос. Разнообразието наистина е голямо, но най-хубавото е, че действително изисква малко по-инакво мислене на места. Нерядко ще ви се наложи да комбинирате сръчността и въображението си с уменията на различните персонажи, за да преодолеете дадено препятствие. Загадките са наистина оригинални и изискват различен подход за тяхното преминаване. Ще трябва да се преобличате във вражески униформи, да поправяте возила, да разчитате йероглифи, да сглобявате мостове, копаете, чупите стъкла с писък и прочие, и прочие.

Екшънът за сметка на това е една идея по-досаден – въпреки наличието на оръжия и разнообразни умения (така например Инди може да обезоръжава враговете с камшика си), всичко в крайна сметка се свежда до натискането на един, максимум два бутона, а прицелването става автоматично. За щастие битките са повече подправка към авантюристичната натура на заглавието, отколкото основна част от игровата механика. Докато не пътешествате из нивата, можете свободно да се мотаете из университета Барнет, където преподава професор Джоунс. Там бихте могли да посетите библиотеката, където да закупите нови персонажи, да изгледате всички филмчета от играта, да разгледате придобитите съкровища и дори да откриете нови секретни нива.

На практика може да претичате през трите филма-приключения за около десетина часа, но факторът преиграване е изключително висок по две причини. Първата е, че по никакъв начин не може да изиграете играта на сто процента от първия път. Всяко ниво може да бъде изиграно в два режима – първо в Story Mode, а после и във Free Play. За да отключите всички артефакти и да разкриете всички загадки ще ви трябват различни персонажи, а докато в първия режим сте „задължени” да играете с конкретни двама (или трима), то във втория може да избирате свободно измежду всички отключени до момента. Само чрез Free Play ще може да разбулите всички мистерии на LEGO Indiana Jones: The Original Adventures.

Втората причина, за това, че преиграването е изключително примамливо, е фактът, че абсолютно всички нива в играта могат и дори бих казал трябва да се играят кооперативно с още един играч. Това става изключително просто – независимо къде е, Инди винаги е придружен от приятел – Мириам, Малчо, Уили, Елза, д-р Джоунс Старши и т.н. Достатъчно е вашият приятел да натисне старт бутона и вече сте заедно в приключението. Още по-приятно е, че и двамата ще играете на един екран, а не в splitscreen. Действително камерата е малко игрива на моменти, но пък е далеч по-малко дразнеща от разцепен по средата монитор или телевизор.

Самата игра на много места изисква взаимодействие между двамата персонажи. Така например единият ще трябва да премести другия с кран, за да достигне по-висока повърхност, ще отваряте заедно врати, ще шофирате и ще се подкрепяте в много моменти. LEGO Indiana Jones блести тъкмо когато играете с приятел и искрено ви препоръчвам да повикате някого, за да изживеете заедно това забавно приключение.

Звукът и визията са на ниво. Оригиналните мелодии на Джон Уилямс от филмите са налице, което само по себе си говори достатъчно за качеството на продукцията. Звуковите ефекти са точно там където трябва, макар да не преливат от разнообразие. Графично играта е шарена и загладена, приятна за окото, макар да е далеч от високите резолюции на шедьоври от ново поколение като Gears of War 2 и Killzone 2. Все пак визията категорично се справя със задачата си и заслужава положителна оценка.

Не липсват и някои бъгове – тук ще стъпите във въздуха, там ще подскочите в погрешна посока. Наистина дразнещ е най-вече проблемният изкуствен интелект на придружаващите ви герои. Ако решите да преминете сам през LEGO Indiana Jones ще срещнете много главоболия опитвайки се да накарате управляваните от компютъра персонажи да застанат на някое конкретно място, нужно за отварянето на врата или преминаването над пропаст. Това става по-скоро рядко, но все пак явното и забавно решение е едно – използвайте жокер и звъннете на приятел.

За финал: едно наистина интересно и приятно заглавие. Налице е комичният и разпускащ елемент, но я има и тръпката от решаването на приятно сложните пъзели, откриването на всички съкровища и разкриването на всички тайни закачки, вложени от Traveler`s Tales в играта. Възрастовата граница е наистина универсална заради простата механика. LEGO Indiana Jones е подходяща както за баш геймъра, така и за прохождащи в хобито. А вероятно ще ви накара и отново да изгледате една от вечните класики на световното кино. Не ми остава друго освен да ви пожелая: Приятна игра!






Допадна ли ви този материал? (5) (0) 4252 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (2) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.