Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Defense Grid: The Awakening (ревю) - Hidden Path Entertainment, Tower Defense, Стратегия, Компютърни игри, Нови игри
Defense Grid: The Awakening

Автор: Ангел Марчевски, неделя, 15 февруари 2009.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

При подобно заглавие, няма как да не ме залее вълна от носталгия - мързеливи летни следобеди в кварталното компютърно клубче, хлапетата цъкат FIFA, а по-сериозните геймъри се забавляват с някое "тауър дефенсче", например защото в този момент сървъра на Lineage е паднал.

Въпросните Tower Defense (тук-там TD, за по-кратко) най-често представляват скриптирани карти от някоя популярна стратегийка - от типа на Warcraft 3 или Starcraft - където целта е да се опази главния щаб, приемащ на свой ред множество лица, от пълчищата гадини, чрез изграждане на всевъзможни лабиринти от всякакъв тип защитни съоръжения, които се обобщават като кулички (towers). Гадинките от своя страна не атакуват въпросните кули, а търчат към щаба ви по изградените от вас завъртулки, без значение колко дълъг, крив и опасен е пътят към заветната цел.

Всъщност, подобни из нета се намират един безброй, и тук идва момента да спомена, че "Defense Grid: The Awakening" е цялостна игра, направена на същата база. Допълнително, мисля, че това е първата от така наречените "малки" игри - сиреч не концептуални, графични, жанрови и прочее гиганти - зарибила ме достатъчно, та да я пусна далеч повече от един-два пъти.

Не се подвеждайте по размера, значително по-голям от обикновените флашки - тук графичната среда не е последно поколение дзвер - играта привлича с други свой качества. Като цяло предизвикателството е на интелектуално и практично ниво. Ще се наложи да решавате как точно на оползотворите наличните си ресурси, дали да заложите на количество или качество, и най-вече как точно да разположите кулите, така че да са максимално ефективни, а едни да компенсират за слабостите на други.

Играта се радва на футуристична атмосфера, и Hidden Path Entertaiment дори са съумели да придадат нотка на епичност на битките. Враговете ви приемат облика на добрите стари и доста клиширани извънземни от био-технологичен тип, всякакви форми и размери. “Главният щаб” в случая не е някаква недодялана крепост, а високотехнологичното хранилище за така наречените “енергоизточници”, “ядра”, или както предпочетете - в оригинал, “power cores” - които отговарят за захранването на цялата защитна мрежа. Извънземните лошковци ще се опитат да ви ги измъкнат, а вие - естествено - трябва да ги опазите. И ако недай си боже враговете успеят да измъкнат всички тях от границите на бойното поле, то битката за живота, вселената и всичко останало е безвъзвратно загубена.

Мисиите са десет-двадесет, като в първата половина от тях ще се запознаете детайлно с всяка една куличка, отключвайки по една нова технология на ниво, а извънземните от своя страна ще представят по един нов тип гадини. Всяка карта пък е обрисувана в собствена история, която ще ви бъде обяснена от вашия “асистент” - мрънкащ, силно чувствителен компютър, крайно привързан към захранващите си ядра. Въпросният асистент ще сподели с вас и знанията си относно типовете защитно съоръжение и видовете извънземна измет, с която предстои се сблъскате. Отделните “тауър”-чета имат различни показатели - обхват на действие, сила на атаката, неин тип, а и цена на изграждане, естествено - което ги прави ефективни срещу различни типове проклетници, а косвено изисква и поставяне на подходящото място. Което, всъщност, е ключовият елемент в цялата игра - къде и какво ще изберете да сложите.

Ресурсите за защитните съоръжения си набавяте чрез рециклиране на избитите от вас врагове. Ще можете да ъпгрейдвате самите оръдия, което ще увеличи силата на атаката им в пъти. Защита можете да поставяте на предварително разпределени стратегически площадки, в повечето случаи, но има и мисии, където ще имате на разположение цели метални платформи в небесата, върху които да изградите лабиринта по пътя на своите врагове - по начин, който максимално да ги забавя и затруднява, но не и да ги запушва. Последното ще ги принуди да прескачат изградените от вас барикади, което е меко казано сериозен автогол.

Някои бойни полета имат един вход-изход, други - отделно вход и изход, а трети по няколко от споменатите, което значително усложнява задачата ви. Победата идва, когато успешно опазите захранващите ядра, а на извънземните им свършат резервите.

Играта е направена както за компютър, така и за X-box, така че при желание от ваша страна можете да се насладите и на двата варианта. Като я асоциирам с нещо от вида на модерен пъзел, предназначен за фенове на високотехнологични sci-fi джаджи, но с известен стратегически елемент. Та ако решите да тествате умствените си способности, тактическите си умения, или имате малко свободно време, което искате да изкарате приятно - препоръчвам ви да се потопите в дълбините на Defense Grid: The Awakening.






Допадна ли ви този материал? (8) (0) 3241 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.