Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: MotoGP '08 (ревю) - Milestone Interactive, Симулатор, Състезателен, MotoGP, Компютърни игри, Нови игри
MotoGP '08

Автор: Иван Ж. Атанасов, петък, 05 декември 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Веднъж влезе ли ти бензин в кръвта - отърване няма. Така се случи и с мен, когато за първи път баща ми, на един черен път между нивята в малкото старозагорско селце именувано Борово, ми даде да покарам семейния москвич. Е, интересът ми към четириколесните и двуколесни, задвижвани от двигатели с вътрешно горене модерни варианти на каруцата датираше доста от преди това, и може би затова още от края на осемдесетте бях запленен от игрите на тази тема. Като се започне от онези грозновати, но крайно привлекателни F1 и мотоциклетни симулатори, премине се през по-модерните, та чак до наши дни.

Винаги ми е харесвало едно нещо в тях - максималният стремеж към реализъм. Докато MotoGP серията се разработваше от Climax Studio, това важеше с пълна сметка и за нея. За жалост, от тази година, заедно с продажбата на лиценза на Capcom и новия разработчик Milestone Interactive, нещата далеч не стоят така.

Или накратко, с излизането на MotoGP '08 впечатлението, че лето господне две хиляди и осмо се очертава да бъде доста черно за спортните симулатори се потвърди с пълна сила. Какво не е наред в играта? За това може да се говори толкова много, че може би по-точния въпрос би бил какво е наред. И затова ще започна от него. Има осемнадесет писти в четиринадесет страни, мотоциклетите и ездачите са направени доста детайлно и на третото от всичко на всичко трите нива на трудност – симулацията, действително има някаква доза усещане за реалистично управление на машината. Освен това детайлното туийкване на машината е смекчено до малко по-нормални граници, което също можем да отчетем като плюс. И толкова.

Какво обаче не е в ред. Имайки предвид доста изменения подход към реализацията на цялата игра от страна на новия производител, помощта, която е оказана към адаптацията и се свежда до няколко кратки, но за сметка на това изцяло безсъдържателни подсказки. Иначе казано, далеч не толкова колкото човек очаква. Но това всъщност е най-малкият проблем. Има три нива на сложност, която афектира управлението на мотора. Аркадно, за напреднали и симулация. В първите две спокойно печелите съответно 100% и 95%, като в интерес на истината вторият процент се получи благодарение на благоговейно заглеждане към топлата чаша кафе, цъфнала на бюрото ми благодарение на загрижената секретарка.

Проблем ли е това? Не, имайки предвид, че все пак предварително бе заявено, че освен че ще се залага на по-висока доза реализъм, това конкретно заглавие ще се търси начин да се привлекат и нови почитатели на този тип игри. Проблем е обаче фактът, че за да се реализира тази по-ниска степен на сложност е жертвана почти всяка капка реализъм в управлението и ако човек дори само далечно е запознат с това как се кара мотор - ще го усети и в устата му нещо ще започне да нагарча. Дори тези, които не са, но затова пък са се докосвали до версията от 2007-ма ще го почувстват, и също толкова бързо могат да бъдат отказани изобщо да продължават.

Иначе има няколко състезателни режима, включващи стандартния сезон, освен него кариера, както и за поставяне на най-добро време на дадено трасе, но и малко по-нестандартния челиндж режим, който включва различни изпитания за уменията на ездача от спирането, през управлението, до състезанието с мотор. Изпълнявайки предходните отключвате и нови и така около петдесетина.

За графиката може да се каже само, че - с изключение на детайлността на мотора и ездача - е простичка, непленяваща окото с нищо. Като изключим факта, че публиката по трибуните изглежда като стикери с човешка форма налепени по стена, брулени от дъжд в продължение на месеци. Ако оставим шегата на страна, човек изпитва неестествено чувство преминавайки по пистата – не едно и две неща от познатите пейзажи липсват, а на места детайлността на един елемент контрастира доста брутално с липсата на същата в друг. Чувството се допълва от еднотипността на кът-сцените, които сякаш никой не се е сетил, че могат да бъдат малко или повече разнообразни, наместо правени по един и същи шаблон.

Мултиплеърът върви гладко, но съвсем не включва някакво качествено ново изживяване, като изключим факта, че все пак да мачкаш реални люде си е някак по-приятно. Звукът е добър, даже бих казал най-добрият елемент на играта, но в крайна сметка, ако човек си купува едно заглавие заради няколко семпъла... Музиката за сметка на това е просто незабележима. Удоволствието от играта на теория би трябвало да е дълготрайно и да занимава играчът поне до излизането на следващата. Обаче при поднесеното от Capcom и Milestone Interactive това трудно ще стане.

Казано с думи прости – не си заслужава. Единственото, което можем да се надяваме е, че с времето някои хора ще поумнеят, ще добият малко опит и през следващата година, евентуално, ще можем да се насладим на продукт от класата на тези преди тазгодишното издание на MotoGP.






Допадна ли ви този материал? (3) (0) 3106 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.