Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Стратегия

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 26 август 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

„Transport Tycoon Deluxe” без съмнение беше едно от крайно любопитните заглавия преди десетилетие и половина. Стратегическа игра, в която целта е да изградиш транспортна империя по въздух, земя и вода, да превозваш пътници и товари по най-добрия възможен начин, с оптимална печалба. OpenTDD по същество е оупън сорс версията на творението на Крис Сойер, с добавени именно онези елементи, които отсъстваха в оригиналната игра и... работеща на новите операционни системи. Оригиналът всъщност имаше няколко основни проблема. От една страна програмният език, на който беше написан, я правеше несъвместима с модерните компютри, което без съмнение е доста сериозен минус за античните геймъри, които искат да си припомнят миналото. От друга дори последните свикнахме на по-солиден изкуствен интелект и

Автор: Ангел Марчевски, събота, 17 април 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

В последно време гейм-индустрията изкара няколко хитови заглавия, и изглежда, за да не останат по-назад, EA Games на свой ред се включиха в надпреварата, издавайки поредното продължение на легендарната поредица RTS-ки "Command & Conquer" – Tiberian Twilight. Всъщност, те колко части станаха вече? Едва ли мога да ги преброя на пръстите и на двете си ръце, а въпросната поредица дори включва в себе си цели три отделни проекта - Red Alert, Generals и Tiberian. Едно време поне EA си съдействаха с Westwood Studios, име пределно добре познато с качествените си, класически стратегии. Днес обаче, с всяка поредна част от кое да е от трите заглавия, игриците стават все по-глупави. И може би най-яркото доказателство за това явление е именно последното им чадо в групата Tiberian. Ако се върнем

Автор: Ангел Марчевски, петък, 19 март 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

Напълно нормално е за култовите заглавия да имат дълги и заплетени имена, описващи коя точно част на епичната поредица предстои да играем. В това отношение Warhammer е ненадмината – в серията игри се развиват няколко различни тематики, в различни жанрове и за различни платформи. След около десет години история, ето че достигнахме и до втория експанжън на втората част от поредицата 40000. Както повечето от вас вероятно знаят, във фокуса на тази серия са приключенията на космическата пехота (Space Marines). Всъщност, докато Dawn of War бе по-стратегичски ориентирано заглавие с РПГ елементи, Dawn of War II е много по-ролево ориентирана, с тактически, а не стратегически елементи. Каква е разликата, ще попита някой. А тя е проста, но ключова - в тактическите игри не се занимавате да

Автор: Ангел Марчевски, петък, 05 март 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

Тъй като от едно месец не се е появявало свястно ново заглавие, изглежда е точното време да ви препоръчам поредната „ретро” игрица. Това чадо на гейм индустрията, "Uprising", е създадено някъде през 90-те, по времето на стомегахерцовите процесори и първите 3D ускорители, като остава една от първите триизмерни игри. Иначе казано, един куриоз от зората на електронните забавления. Става дума за реално-времева стратегия от първо лице, което само по себе си е силно необичайна комбинация. Сърцето на вашата империя и превъплъщението ви в света на Uprising е прототипният „Wraith” (от англ., „призрак”) – мултифункционална бойна машина, създадена да предвожда войските на бунтовниците срещу силите на „злия” Империум. Ултимативната ви цел е да завземете всички 19 планети, преминавайки през

Автор: Ангел Марчевски, понеделник, 18 януари 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

Какво е Disciples? Митове и легенди През далечната 1999 г., Strategy First поставят началото на епичната сага с първата част от поредицата озаглавена Disciples: Sacred Lands. Става дума за походова стратегия със силни РПГ елементи. Е, първата част не жъне кой знае какъв успех, пък и гейм индустрията не е особено развита. И ето през 2002 г. дойде голямата мечка - Disciples II. Играта бе толкова успешна, че набързо й изковаха цели шест експанжъна и пуснаха на пазара няколко „Голд” пакета. Сагата ни разказва за кралството Невандаар и битките за домниация на обитаващите го раси. „В началото нямаше нищо. Всевишния имаше много ангели служители, един от които - фаворитът му Бетрезен, на когото даде силата да създава живот. Бетерзен, с цел да впечатли Всевишния, създаде Невандаар по свой

Автор: Ангел Марчевски, понеделник, 14 декември 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Зверове, принцеси, дракони и замъци... Имало някога една игра, наречена King’s Bounty. Били древни времена – потребителите на царството ползвали DOS, а компютърните игри тепърва набирали популярност. King’s Bounty излиза през 1990 г. като първата фентъзи походова рпг-тактическа игра за компютър. Заглавието е толкова успешно, че през 1991 излиза и бордова игра със същото име. Много хора твърдят, че наследник на въпросната игра е всеизвестният Heroes of Might and Magic, който и до днес продължава да бъде едно от най-популярните и играни виртуални забавления, с всичките си над десет продължения. Но ето, че идва 2008 г. и руснаците от 1С Company, решават да продължат легендата - буквално - чрез "King's Bounty: The Legend". Продуктът отново е сравнително успешен, затова през 2009 бива

Автор: Ангел Марчевски, неделя, 15 февруари 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

При подобно заглавие, няма как да не ме залее вълна от носталгия - мързеливи летни следобеди в кварталното компютърно клубче, хлапетата цъкат FIFA, а по-сериозните геймъри се забавляват с някое "тауър дефенсче", например защото в този момент сървъра на Lineage е паднал. Въпросните Tower Defense (тук-там TD, за по-кратко) най-често представляват скриптирани карти от някоя популярна стратегийка - от типа на Warcraft 3 или Starcraft - където целта е да се опази главния щаб, приемащ на свой ред множество лица, от пълчищата гадини, чрез изграждане на всевъзможни лабиринти от всякакъв тип защитни съоръжения, които се обобщават като кулички (towers). Гадинките от своя страна не атакуват въпросните кули, а търчат към щаба ви по изградените от вас завъртулки, без значение колко дълъг, крив и

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 04 ноември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Шарено, по-шарено, най-шарено, Command & Conquer: Red Alert. Ако оставим този небезизвестен майтап настрана и се вгледаме в тройката бързо ще установим, че сме отправили поглед в една от най-пипнатите като графика стратегии. Може би единственият проблем е именно в експлозията на цветове, която заедно с яркостта и наситеността им те кара да се чувстваш все едно четеш комикс. Въпреки това, наистина, момчетата от ЕА са свършили страхотна работа, за да докажат, че качествени заглавия могат да се издават. Руснаците са изправени пред загуба и изпращат назад във времето тримата си най-способни агенти да затрият Айнщайн. Но не всичко протича по план и когато се завръщат в матушка Рус се сблъскват с непредвиденото развитие. Резултат – трите кампании, където се намесва играчът. От три различни

Автор: Станимир Кръстев, неделя, 19 октомври 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

С тази игра ще ви върна в далечната 1997 година, но и в неостаряващия свят на "Боен чук 40000". През четиридесетото хилядолетие, човешката Империя се е пръснала на множество планети и е най-многобройната цивилизация в известния Космос. Генетично променени бойци - Космическите пехотинци (Space marines), оформят гръбнака на войската, могъщи танкове и артилерии бълват огън и жупел върху всеки противник, а вакуумът се кръстосва от гигантски кораби. Както можете да се досетите, човечеството далеч не е самотно; напротив - води постоянна борба с други галактически раси и организации. Макар че Warhammer Epic 40 000: Final Liberation е предвидена да съдържа няколко "кодеци" на различни раси, във финалните версии са реализирани само две: Империята и Космическите орки. И тук трябва да вметна

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 16 октомври 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Силно се надявам, че основната идея на създателите на „Kharkov: Disaster on the Donets” е била играта да прилича на бордова. Макар че, да не се лъжем – виждали сме по-красиви такива, така че са се попрестарали. С други думи, графиката и е отвратителна. За сметка на това, играта е пълна с исторически детайли и точността в това отношение е повече от похвална. Но пък една битка? На мен ми се струва прекалено ограничена в сценарийно отношение, за да ме накара да си я купя. Иначе, играенето на „Kharkov: Disaster on the Donets” се състои във водене на множество малки схватки. Фронтовите линии са разбити до миниатюрни части, контролирани от играча, и до известна степен статични в пространството. Очевидно, основната идея е да не могат да се използват историческите познания за добиване на


Страница: « : ‹ : [1] 2 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.