Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Ролеви игри

Автор: Димитър Стефанов - Cliff, неделя, 13 ноември 2011.
Публикувано в Статии :: Игри

Mount and Blade е сравнително неизвестна игра на фирмата Tale Worlds. На пръв поглед - стандартно RPG, в което развиваш своя герой, събираш армия, изпълняваш различни куестове и постепенно израстваш в йерархията до командир на цялата войска, ако си решил да си верен васал на краля/императора/султана, или пък основаваш своя собствена империя, ако предпочиташ да си самостоятелен. Наглед нищо необичайно, графиката не е кой знае какво, музичката е симпатична, но нищо впечатляващо, задачките са краен брой, и в един момент си минал всичките разновидности. Дори битките не са нещо невиждано. Управлението на героя се овладява доста бързо, оръжията са типичните средновековни оръжия – мечове, брадви, лъкове и арбалети, тояги, боздугани, щитове... За придвижване пък вариантите са два – пеш и с

Автор: Димитър Грозданов, неделя, 04 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Литература

Penny Arcade е вероятно най-популярният интернет комикс за компютърни игри. Това, което започнаха Майк Краулик (художник) и Джери Хоукинс (сценарист) като хоби преди повече от десет години днес е цяла индустрия, като двамата и съдружниците им дори организират собствено експо за видеоигри и комикси, което в мащабите си конкурира дори E3, Tokyo Game Show и Leipzig Convention. Въпреки това, смея да твърдя, не са изгубили чувството за хумор и иронията, с която подхождат към гейм-индустрията и нерядко пошлите и представители. Комиксът резонно се върти около злободневните теми в бранша – заприличващите все повече на полуфабрикати творения на дизайнерите, неграмотните и нерядко съмнителни ревюта на всевъзможните e-zines, неадекватните реакции на обществеността срещу видеозабавленията,

Автор: Константин Делчев, петък, 02 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Ясновидката по телевизията познава. В Царичинската дупка е стаена Древна сила. Световен заговор се мъчи да изкорени Орфическата мъдрост, изконно притежание на народа ни. Учен-емигрант на запад е открил лекарство срещу всички видове рак. Ако се подписвате под тези неща, или имате незабавна нужда да се свържете с личния си лекар, или играете по „Unknown armies”. Макар да не могат да се мерят със „Света на Мрака”, „Непознатите армии” със сигурност са втората по популярност ролева игра, занимаваща се с готик пънк и модерна магия. Двете допечатки от изданието на втората ревизия през 2002 година, заедно с превода на немски, говорят за стабилен пазарен успех, регистриран от издателите Atlas Games. Честно казано – има защо. Противно на тъмния, гарниран с епика и философски подтекст „Свят на

Автор: Константин Делчев, вторник, 30 септември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Ученият е социално животно, при това – крайно общително. За всеки един особняк, който стои да мухлясва в мрачния си кабинет има поне двадесет, активно ходещи по семинари и конференции (т.нар "научен туризъм", който вече споменахме) и още толкова, които са в процес по издирване на докторант, магистрант, лаборант, съавтор, или каквото там точно им трябва. Причините за това са обясними – има с кой да обмениш опит, има кой да ти върши черната работа, или пък ти да вършиш неговата с надеждата да се облажиш от това, но и най-сетне – има с кой да се обединиш, за да могат да те чуят онези, които дават пари. Така още през Античността са започнали да се обособяват академични общности, някои от които дори са имали периодично политическо влияние (като Питагорейците). Нека разгледаме няколко примера

Автор: Станимир Кръстев, понеделник, 15 септември 2008.
Публикувано в Статии :: Литература

"Летописи от войните за Лодос" е японска манга, чието действие се развива във фентъзи свят, и е измежду най-красивите и занимателни произведения от всички, които съм разлиствал. Всяка от книгите представя собствено приключение, свързано с историята на света, а подредбата е в обратен на хронологическия ред. Така първата манга представя събитията, довели до края на епохата за Лодос, а последната – епическа история, вдъхновяваща геройствата на всички персонажи след въпросните години. Предисторията за създаването на архипелага разказва за две богини – Кадрис и Марфа, които след продължителен дуел, нанасяйки си смъртоносни удари, изричат последните си думи. Богинята на злото и унищожението проклина земята, на която ще падне, а тази на доброто отцепва Лодос, за да спаси останалата земя от

Автор: Станимир Кръстев, вторник, 09 септември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

..."Два зара, поражение и флаг. Бум-бум – за един танк войната свършва, другите отстъпват позицията си, твой ход." "Спомени от 44-та" (Memoir '44) е бордова игра от 2004 година, превръщаща се в класика. Целта й е да направи възможно разиграването на най-различни сражения от периода на Втората световна война от двама играчи в рамките на един час. Съществуват дори варианти за мисии с до 4-ма съотборници от всяка страна. Най-често срещани са битки около събитията през деня Д (D-day – най-мащабният и кървав десант в човешката история), овладяването на Франция от Съюзниците, пробиването на линията „Зигфрид“ и други. Съществуват и няколко допълнения към играта, които касаят различни фронтове и етапи на войната. Играта започва с избор на конкретната мисия (scenario). Такива има в

Автор: Константин Делчев, събота, 16 август 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Dragon Age: Origins ще разполага с toolset. След странното обявление на BioWare за Age of Dragons, което дойде буквално „на час по лъжичка” и съмненията, че това може да се окаже едно не до там красиво, но за сметка на това архетипно и леко досадно фентъзи рпг, играта започна постепенно да изглежда по-обещаващо. Като за начало, беше ни обещана една по-мрачна и готическа атмосфера, самият Мартин беше посочен като източник на вдъхновение, а после и начало на сюжетната линия зависещо от потеклото на героя – нещо, което със сигурност не виждаме за първи път (в Temple of Elemental Evil примерно зависеше от моралните разбирания), но пък прави приятно впечатление на фона на клишетата „Здравей, кашик...” и „Нямам никакви спомени...”. Със смесени, но все пак положителни отзиви беше приета и

Автор: Стефан Червенков, четвъртък, 24 юли 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Уважаеми дами и господа, Представяме ви и последният награден в конкурса за авторско фантастично същество - Стефан Червенков, с неговия магически душегуб. Предлагаме ви авторовия текст с илюстрация, направена от 3,14. - Константин Делчев Душегуб Цъкни върху илюстрацията за по-голям размер. Рагнар отвори очи си и се загледа в осеяното със звезди небе. Дълъг път бе изминал, за да стигне до тук, но ето - бе на крачка от последната част от подготовката си. Приближи се близо до димящия кратер на вулкана и започна да се съблича. Беше Воин, със силна ръка и бързи рефлекси, ала подминат от Силата и затова му беше толкова трудно, че всяка една дреха и бижу можеха да развалят концентрацията му. Извади от торбата си рулото с пергаменти и се зае да укротява

Автор: Станимир Кръстев, четвъртък, 10 юли 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Уважаеми дами и господа, След известно забавяне, продължаваме представянето на резултатите от конкурса за авторско фантастично същество с второто отличие, което беше присъдено на един от любопитните домашни питомци, или помощници, на алхимиците. Предлагаме ви авторовия текст с илюстрация, направена от По (Megra). Очаквайте и третата отличена творби. - Константин Делчев Тунуак Писано и участвало в конкурса под псевдоним - Сергей Димитриев Цъкни върху илюстрацията за по-голям размер. Типичната представа за отдадения алхимик в Ендивал, а и не само там, представлява колкото интелигентен и съсредоточен в работата си учен, толкова отнесен и разсеян в живота си човечец. Често лабораториите им са потънали в прах, те работят със стари и вечно

Автор: Константин Делчев, петък, 04 юли 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Неразбраният авантюристичен вундеркинд, лудият гений, идеалистично настроената лекарка, спасяваща света от ужасен вирус, премъдрият архимаг, живо хранилище за нужни и ненужни знания. Какво има последния с науката? Ами честно казано, също толкова, ако не и доста повече, от колкото екипът генетици, чудещи се, защо оня тип пуска огън от ръцете си. Нека не цитираме изтърканата фраза за достатъчно напредналата наука и магията и се насочим към самите стереотипи. 1. Учените за спасяване. След принцесите и годениците, онези, които най-често биват спасявани са всевъзможни учени, винаги изключително ценни, които са се наврели по или въпреки тяхната воля в най-затънтеното и тъпкано с врагове място. Силно познат от компютърните игри двигател на сюжета, наскоро доведен до нови висини от Mass Effect


Страница: « : ‹ : [1] 2 3 4 5 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.