Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: 2010

Автор: Ангел Генчев, събота, 19 ноември 2011.
Публикувано в Статии :: На малкия екран

Всички ние, любителите на зомби-ленти, дълбоко в себе си сме готови да признаем, макар и с не чак толкова въпиющо желание, че наистина гледаме все една и съща стара история, малко разнообразена в зависимост от доброто настроение на автора. Това обаче хич не ни пречи регулярно да си начесваме крастата, а добрите изблици на черен хумор и, по-рядко, вдъхновен сценарий, да издигаме в култ. И няма как да не отбележим, че самата идея за шестчасова телевизионна серия наместо обикновения пълнометражен парад на изненадващо подвижни и гладни кадаври, си бе живо откровение свише, вуду или откъм посока поредния луд гений, създал и той не знае какво в потайната си лаборатория. Това обаче се случи преди година, а „Живите мъртви“, за всеобща изненада, не само навлезе с леко провлачване на правилния

Автор: Ангел Марчевски, вторник, 15 ноември 2011.
Публикувано в Статии :: Игри

Втората световна война и до ден днешен остава една от най-романтичните епохи, особено в очите на нас, геймърите. Сред MMO-тата обаче, много трудно се намира свястно заглавие, базирано на тази епоха. И аз самият, вътрешно винаги съм мечтал за качествена и неангажираща игрица от WWII жанра. И какво е първото нещо, което излиза на ум, когато някой спомене „война”? Чест? Смелост? Саможертва? Родина? Велики генерали и епични битки? Огромни армии от дисциплинирани войници… А защо пък не - танкове! Танкове от всякакви калибри, цветове, видове и нации. И ето как един ден, браузвъйки из нета, попаднах на “World of Tanks” В тази игра ще преживеете легендите на Втората Световна Война. Въпросните танкове са 99% исторически акуратни, а повечето от битките заемат място на истински локации, където са

Автор: Ангел Генчев, неделя, 07 август 2011.
Публикувано в Статии :: На малкия екран

Прогнозата за пролетно-летния телевизионен сезон винаги е била малко мътна. И мърлява. Така или иначе, солидната аудитория на малкия екран се помещава в северното полукълбо, и през времето между края на май и началото на септември вниманието и е заангажирано с далеч по-привлекателни неща от поредната фантасмагория на вълшебната кутия. Някои канали, разбира се, не изпитват особена нужда да се съобразяват с подобен феномен – тежкарите от HBO, да речем, нямащи скрупули да излъчват хитови серии от калибъра на „Истинска кръв“ в съмнително натоварени откъм гледаемост седмици. За мнозинството обаче остава вариантът с по-лековати продукции, с добра доза лаф, насочени към краткия времеви (и временен) епизод между плажа и барбекюто и/или близкото кръчме – и, при тази конкуренция – с доста

Автор: Иван Ж. Атанасов, понеделник, 07 февруари 2011.
Публикувано в Статии :: Литература

Ако някой изобщо би могъл да сътвори свят, толкова странен и едновременно напълно достоверен, толкова невъобразим и едновременно човешки, то едно от имената, които веднага биха изникнали в съзнанието ми е това на Бюджолд. Така че изобщо не се учудих при срещата си със странните криокорпорации оплели в мрежите си цял един свят, протягащи се към други светове с единствената цел да властват и да богатеят. Което всъщност е основната тема в "Криожега" на американската писателка. Трудно е да се опишат достойнствата на роман, без да се навлезе поне в някакви детайли в историята, но понякога се налага. Случаят с "Криожега" е именно такъв. Затова нека вместо да се гмуркаме в историята да погледнем идеите, които Бюджолд е заложила вътре. Да започнем от правото на избор – доколко то е

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 03 февруари 2011.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

"Трон: Заветът" (2010) Нека започнем с това, че "Трон: Заветът" е от онези филми, които си заслужават да се гледат на кино, за предпочитане IMAX. И спокойно могат да се пропуснат ако телевизорът ви не е поне около 40-тина инча и не сте се обзавели с доста мощно озвучаване за личното си домашно кино. Просто защото специалните ефекти – както във визуалната, така и в звуковата си част - са онова, което прави лентата добро развлечение. Сюжетът – бягството от реалността. Главният герой – синът, пропилял живота си поради липсата на бащинска ръка, която да го насочва в правилната посока. Последният – Сам Флин, саботира собствената си компания, донякъде за да изпълни бащините си идеи, донякъде просто за да се позабавлява. В този момент изниква старият семеен приятел, с още по-древния си

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 01 февруари 2011.
Публикувано в Статии :: Литература

Крис Бънч без Алън Кол - е, не звучи толкоз еретично колкото братя Стругацки без единия брат или семейство Боатенг в един и същи национален отбор по футбол, особено предвид богатата самостоятелна библиография на калифорниеца, но все пак винаги е любопитно събитие, когато се появи на пазара. Така че "Звезден Риск ООД" определено приковава вниманието още с името на автора си. Пък и тематиката за космически охранителен бизнес с привкус на малка частна армия винаги предвещава нещо приятно за четене, щом в нея е набъркан единият от авторите на "Стен". Накратко за историята - Фридрих фон Балдур, бивш военен с доста мъгляво и леко намирисващо минало, събира около себе си подобни нему типажи, за да навлезе в сенчестия... охранителен бизнес, който обаче вече е зает от една много голяма и

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 26 август 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

„Transport Tycoon Deluxe” без съмнение беше едно от крайно любопитните заглавия преди десетилетие и половина. Стратегическа игра, в която целта е да изградиш транспортна империя по въздух, земя и вода, да превозваш пътници и товари по най-добрия възможен начин, с оптимална печалба. OpenTDD по същество е оупън сорс версията на творението на Крис Сойер, с добавени именно онези елементи, които отсъстваха в оригиналната игра и... работеща на новите операционни системи. Оригиналът всъщност имаше няколко основни проблема. От една страна програмният език, на който беше написан, я правеше несъвместима с модерните компютри, което без съмнение е доста сериозен минус за античните геймъри, които искат да си припомнят миналото. От друга дори последните свикнахме на по-солиден изкуствен интелект и

Автор: Ангел Генчев, петък, 23 юли 2010.
Публикувано в Статии :: На малкия екран

Вещици, вампири, върколаци. Ако трите модни "в"-та по някаква случайност не са ви втръснали трайно, или поне не още, поредното предложение идва от страна на ABC под наименованието "The Gates". Последното всъщност се оказва името на доста лъскаво и подозрително стриктно охранявано поселище, където се нанася – в ролята на новия шеф на местната полиция – бившето ченге с малко мътно минало Ник Монъхан, заедно със своето семейство. Това, което им предстои да открият обаче е, че повечето от милите им съжители крият в килера една или друга свръхестествена тайна. За съжаление, в тази насока, поне за момента, "The Gates" няма какво особено да предложи дори и на съвсем не заклетите почитатели на подобен тип продукции. Даже да оставим настрана страхотното изтъркване на мистиката като

Автор: Ангел Генчев, сряда, 21 юли 2010.
Публикувано в Статии :: На малкия екран

Това лято се оказа порядъчно оскъдно откъм премиерни серии, особено на фантастичния фронт, където броим едва две нови заглавия. От тях пък само едното привлича по-сериозно внимание, а дори и при него предпоставките за добро шоу подлежат на известна дискусия. Последното споменавам, всъщност, изрично заради авторството на Стивън Кинг. Име от този калибър автоматично придава специфична тежест на продукцията, но пък не бива да забравяме, че Кралят на ужаса със сигурност е най-ухажвания от филмовите творци писател на всички времена – през последните двадесет и няколко години едва ли ще се намери повече от една, през която да не е екранизиран, а напоследък се натрупват по четири-пет опита годишно. И сигурно ще да е поне малко тъжно да си автор на бестселъри, когато се окаже, че лентите по

Автор: Ангел Марчевски, събота, 17 април 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

В последно време гейм-индустрията изкара няколко хитови заглавия, и изглежда, за да не останат по-назад, EA Games на свой ред се включиха в надпреварата, издавайки поредното продължение на легендарната поредица RTS-ки "Command & Conquer" – Tiberian Twilight. Всъщност, те колко части станаха вече? Едва ли мога да ги преброя на пръстите и на двете си ръце, а въпросната поредица дори включва в себе си цели три отделни проекта - Red Alert, Generals и Tiberian. Едно време поне EA си съдействаха с Westwood Studios, име пределно добре познато с качествените си, класически стратегии. Днес обаче, с всяка поредна част от кое да е от трите заглавия, игриците стават все по-глупави. И може би най-яркото доказателство за това явление е именно последното им чадо в групата Tiberian. Ако се върнем


Страница: « : ‹ : [1] 2 3 4 5 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.