Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Стратегия в реално време

Автор: Ангел Марчевски, събота, 17 април 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

В последно време гейм-индустрията изкара няколко хитови заглавия, и изглежда, за да не останат по-назад, EA Games на свой ред се включиха в надпреварата, издавайки поредното продължение на легендарната поредица RTS-ки "Command & Conquer" – Tiberian Twilight. Всъщност, те колко части станаха вече? Едва ли мога да ги преброя на пръстите и на двете си ръце, а въпросната поредица дори включва в себе си цели три отделни проекта - Red Alert, Generals и Tiberian. Едно време поне EA си съдействаха с Westwood Studios, име пределно добре познато с качествените си, класически стратегии. Днес обаче, с всяка поредна част от кое да е от трите заглавия, игриците стават все по-глупави. И може би най-яркото доказателство за това явление е именно последното им чадо в групата Tiberian. Ако се върнем

Автор: Ангел Марчевски, петък, 19 март 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

Напълно нормално е за култовите заглавия да имат дълги и заплетени имена, описващи коя точно част на епичната поредица предстои да играем. В това отношение Warhammer е ненадмината – в серията игри се развиват няколко различни тематики, в различни жанрове и за различни платформи. След около десет години история, ето че достигнахме и до втория експанжън на втората част от поредицата 40000. Както повечето от вас вероятно знаят, във фокуса на тази серия са приключенията на космическата пехота (Space Marines). Всъщност, докато Dawn of War бе по-стратегичски ориентирано заглавие с РПГ елементи, Dawn of War II е много по-ролево ориентирана, с тактически, а не стратегически елементи. Каква е разликата, ще попита някой. А тя е проста, но ключова - в тактическите игри не се занимавате да

Автор: Ангел Марчевски, петък, 05 март 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

Тъй като от едно месец не се е появявало свястно ново заглавие, изглежда е точното време да ви препоръчам поредната „ретро” игрица. Това чадо на гейм индустрията, "Uprising", е създадено някъде през 90-те, по времето на стомегахерцовите процесори и първите 3D ускорители, като остава една от първите триизмерни игри. Иначе казано, един куриоз от зората на електронните забавления. Става дума за реално-времева стратегия от първо лице, което само по себе си е силно необичайна комбинация. Сърцето на вашата империя и превъплъщението ви в света на Uprising е прототипният „Wraith” (от англ., „призрак”) – мултифункционална бойна машина, създадена да предвожда войските на бунтовниците срещу силите на „злия” Империум. Ултимативната ви цел е да завземете всички 19 планети, преминавайки през

Автор: Ангел Марчевски, събота, 08 август 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

В зората на гейм-индустрията, още през деветдесетте, доста добри заглавия преминаха някак незабелязани и недооценени. Главната причина за това е факта, че тогава просто нямаше толкова PC-геймъри, а и самите машини бяха доста слаби и игрите не грабваха с визия. Младежите предпочитаха да отидат на флиперите, джагите и подобните “аркади”. Всъщност много малка част въобще притежаваха компютри. Естествено, говоря за времето на 486-ците и първите стомегахерцови процесори тип “аз съм яка машинка на 133 MHz и 16MB RAM”. Именно от онова време е и Total Annihilation, или на кратко TA. Това е една доста необичайна стратегия. Действието се развивя далеч напред в бъдещето, когато органичната същност на човечеството е отдавна загърбена и прерастнала в пълна механизация, а създаването на нов член на

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 04 ноември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Шарено, по-шарено, най-шарено, Command & Conquer: Red Alert. Ако оставим този небезизвестен майтап настрана и се вгледаме в тройката бързо ще установим, че сме отправили поглед в една от най-пипнатите като графика стратегии. Може би единственият проблем е именно в експлозията на цветове, която заедно с яркостта и наситеността им те кара да се чувстваш все едно четеш комикс. Въпреки това, наистина, момчетата от ЕА са свършили страхотна работа, за да докажат, че качествени заглавия могат да се издават. Руснаците са изправени пред загуба и изпращат назад във времето тримата си най-способни агенти да затрият Айнщайн. Но не всичко протича по план и когато се завръщат в матушка Рус се сблъскват с непредвиденото развитие. Резултат – трите кампании, където се намесва играчът. От три различни

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 21 август 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

На пръв поглед „XIII Century: Death or Glory” изглежда игра без никакви проблеми. Стратегия с графика на доста добро ниво, предизвикателство да командваш, което ще допадне и на най-опитните играчи, висока степен на трудност в тактическо отношение, елементи от епохата, които не са до болка експлоатирани, звукови ефекти на ниво. Звучи като перфектната игра. Жалко само, че някак си се губи нещо. Дали заради това, че всичко е разпиляно, без претенция за нещо повече, назадничаво в идеята, че модерният геймър може да бъде прилъган и без добър сценарий... Самата логика на битките ни е до болка известна – копиеносците побеждават кавалерията, стрелците омаломощават мечоносците и т.н., докато се получи затворен кръг. Освен умората след дългия марш от голямо значение имат оръжията, дисциплината

Автор: Иван Ж. Атанасов, сряда, 13 август 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Тъй, ако името Geo-Political Simulator ви навява мисли, че тази игра може би е геополитически симулатор - прави сте. Но не съвсем. По-точно в частта с играта. Иначе казано, създателите на този продукт са тръгнали с много хъс и желание, очевидно голяма амбиция и носна кърпичка като покритие на всичко това. Добрите инак пожелания си личат - има си всичко, от селскостопанските субсидии до шпионажа, от дипломацията до тероризма. Дори има и елемент на междуличностни отношения в екипа – вашият екип. Звучи добре на пръв прочит, да, за жалост изпълнението... изпълнението е като да слушаш концерт за цигулка номер едно на Чайковски, обаче на читалищната самодейна група. Споменавайки екип, би трябвало да сте се досетили, че иде реч за цялата онази кохорта съветници, министри, шефове на кабинети и

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 31 юли 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Както повечето игри от серията Europa Universalis, така и Rome не е за всеки. Тя е за онзи тип играч, който изпитва удоволствие от чисто политическия аспект на стратегическото изкуство, от това да създава армии, да си подбира приятелите и враговете и не е толкова запален по чисто военната част - ръководенето на войските в самата битка. За този тип хора обаче Europa Universalis е точната игра. Ако сте от тях и ви е писнало от малко по-модерните времена и искате да се потопите в античната епоха, то тогава римската версия е вашата игра. Можете да си изберете да започнете във всеки момент от римската история. Добре де, не съвсем всеки. По-скоро от онзи времеви интервал между пуническите войни и установяването на римската империя. Това естествено поставя Картаген и Рим на върха на силата, но

Автор: Иван Ж. Атанасов, понеделник, 23 юни 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Дори самото име Europa Universalis всява респект в геймърите запленени от стратегическите игри. Това е без съмнение една от най-изпипаните продукции в жанра, изискваща обаче култивиран вкус и умения. Отвореният геймплей, непредвидимият край винаги са били неща, които са ми допадали, а пък когато в постигането на целите имам възможността да контролирам всеки детайл от обществения, политическия, икономическия и военния живот на нацията си, играта на мига се класира в топ-ът на любимите ми. В настоящия експанжън, разработчиците на Paradox Interactive са успели да постигнат неща, чието отсъствие винаги ме е дразнело в други продължения, а пък и цели игри. Изгладили са ръбовете при дребните детайли, които можеха да те накарат в един миг да полудееш, като едновременно с това са добавили нови

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 03 юни 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

И тъй, видяхме експанжън на Warhammer: Mark of Chaos. Същият не се различава особено от оригиналната игра, има може би някои забавни добавки и би могъл да задоволи за кратко хардкор феновете, ако има такива - аз поне не познавам нито един. Това май изчерпва всичко, което бих искал да кажа, но като че ли би било кратичко за статия, така че ще се наложи да изложа и още малко мисли и впечатления. Като начало ми се струва проява на оптимизъм да се опитваш да насилваш късмета си с фейслифт на игра, която беше приета с умерен скептицизъм и се класираше по-скоро в категорията "става за разцъкване", отколкото в "бих я поцъкал". Особена проява на липса на здрава връзка с реалността е, че в продължението на сагата базирана на настолната тактическа игра, наречена със звучното име Battle March


Страница: « : ‹ : [1] 2 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.