Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Оскар (носител)

Автор: Димитър Грозданов, събота, 22 август 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

"Играта на играчките" (1995) Анимацията е деликатно изкуство. От една страна, тя има постоянна аудитория, подновяваща се практически всяка година – децата. Това често е оправдание за създаването на неевтини, глупави и неадекватни продукции – вероятно под предлог, че малките няма да усетят липсата на неща като сюжет, смисъл и стил на рисуване. Което, разбира се, е огромна заблуда, но няма да задълбаваме излишно в темата. Другата страна на нещата е, че ако е достатъчно интересна, оригинална, забавна и добре замислена, една анимация лесно би могла да хване една далеч по-широка и платежоспособна публика – възрастните. На това ни научиха кралете на рисувания жанр – Pixar – за които голямата игра започна тъкмо с „Toy Story” през 1995 година. Гледайки Toy Story четиринадесет години

Автор: Димитър Грозданов, сряда, 19 август 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Феноменалните (2004) Pixar са създатели на някои от най-забавните и интересни анимации през последните десет години. Филми като „Войната на играчките”, “Търсенето на Немо”, “Колите” и „Wall-E” взривиха бокс офисите и спечелиха сърцата на милиони зрители по цял свят. Красивата, ефектна и плавна триизмерна анимация, комбинирана с добре замислени оригинални сюжети и чудесно озвучаване от знаменитости родиха една повече от печеливша формула както за компанията, така и за киноманите. „Феноменалните” е една от най-зрелите им и интригуващи продукции, съчетаваща сюжет изпълнен с екшън и смях, но същевременно съдържателен и пресъздаващ автентично човешките взаимоотношения, които карат зрителя да се замисли една идея повече от обичайното. Историята се завърта около семейство

Автор: Димитър Грозданов, петък, 03 юли 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

“Амадеус” (1984) Трудно е да се пише представяне на един толкова гениален филм, излязъл по кината преди четвърт столетие. Това, с което може би искам да започна, е мисълта, която се въртеше в главата ми след финала, а именно че гледането на подобна класика беше определено огромна глътка въздух спрямо купчината всевъзможни буламачи, извиращи от Холивуд през последните години. Ако трябва да опиша с няколко думи продукцията на най-популярния чешки режисьор Милош Форман и сценографа Питър Шафер, то вероятно бих ги съчетал приблизително по следния начин: „Амадеус” е лентата, в която лудостта и геният се преплитат в симфонията на божествена музика. Дори и да звучи клиширано едва ли има по подходящ етикет, който да бъде поставен под заглавието. Във филма има не само какво да се види и

Автор: Димитър Грозданов, понеделник, 11 май 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

През настоящата седмица списание "Сивостен" ще ви предложи пътешествие из дебрите на екранната фантастика с поредица от статии за превърнали се в класика през годините или пък по-непознати филми и сериали от жанра. Поводът, разбира се, е излизането на екран на единадесетия пълнометражен "Стар Трек", но това съвсем не значи, че ще се спрем единствено на него. Всъщност, нека междугалактическата одисея започне с едно връщане назад във времето към една друга легенда. А именно - незабравимите Междузвездни войни. Още откакто Джордж Лукас обяви, че ще се появят нови три филма по може би най-знаменитата фантастична поредица на всички времена – „Междузвездни Войни” – се зароди съмнението сред фенове и журналисти дали големият режисьор и продуцент, чийто филми са „символ

Автор: Ива Коевска, понеделник, 23 март 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Опасни връзки (1988) Съберете на едно място Джон Малкович, Глен Клоуз, Мишел Пфайфър, Ума Търман и Киану Рийвс. Облечете ги в костюми, отразяващи френското рококо. Пъхнете в устата им думи от епистоларен роман. Какво ще получите? Един филм, спечелил три Оскара, номиниран за още четири, носител на БАФТА и един куп други награди. Включително и Сезар. Лентата от 1988 г. е създадена по едноименния роман на Шодерло дьо Лакло. Великолепната адаптация (за която Кристофър Хамптън отнася Оскар) е максимално близка до оригинала и разказва история за преплитащи се любовни многоъгълници, един облог, лепкава паяжина от интриги и една голяма любов, която се ражда от суетата и коварството. Не очаквайте хепиенд – той е табу. Актьорската игра и пищната визия са сред големите плюсове на

Автор: Ангел Генчев, събота, 21 февруари 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Departures (2008) Не е невероятна новост това, че японската и западната култури трудно намират пресечни точки, дори що се отнася до вижданията им относно кинематографията, в резултат на което подходих към "Okuribito" с повече от смесения очаквания - дори известни предразсъдъци. В следствие на които може би пък останах още по-приятно изненадан. Нека започна от там, че не съм сигурен точно в коя графа да поставя лентата от Страната на изгряващото слънце - от една страна има доста драматични, дори мелодраматични в заключителната си част елементи, от друга - нелошо количество комични епизоди, начело дори със завръзката. А още по-малко смея да предполагам как го възприемат самите японци. За всеки случай, за мен лично, бе най-вече прелюбопитен вътрешен поглед към един аспект на

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 08 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Четецът (2008) Безспорно сюжетът на „Четецът” се нарежда измежду най-любопитните не само в жанра, но и като цяло в киното. Започва като странна приказка за неестествената любов между петнадесет годишно хлапе и възрастна жена, която го спасява от среща със смъртта. Може би трябва да споменем, че същата е представена доста живо, което може да се третира както като плюс така и в обратен смисъл. Години по-късно момчето става мъж, изучава право и попада на процес срещу участниците в Холокоста. И там намира момчешката си любов. Така лентата на режисьора Стивън Далдри бързо се превръща в драмата на човек разкъсван между вината, любовта и ненавистта. За борбата с тези свои чувства и за опита му да възстанови душевния си мир. Все неща, с които немалко немци са се сблъсквали при досега

Автор: Ангел Генчев, понеделник, 05 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Дукесата (2008) На Кийра Найтли сякаш и допада да разхожда кринолини, шапки, невъобразими прически и въобще исторически атрибути по екрана, и "Дукесата" е поредната и постановка от миналото. Филмът пресъздава живота на Джорджиана, дукеса Девъншир - своенравна млада жена, добила широка популярност в Англия в края на 18-ти век. Веднъж като водеща фигура в тогавашната мода, втори път - с доста еманципираното си за периода държание, и естествено с любовния четириъгълник в който се забърква. Всъщност всичко това щеше да е чудесно, ако под лъскавата обвивка на пищните декори и костюми, които отдавна не изненадват вече зрителя, като съдържание филмът не бе толкова празен. А сякаш притежава потенциал за повече. Защото не е рядко срещан подход в жанра продължението на историята отвъд

Автор: Ангел Генчев, събота, 03 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

Странният случай с Бенджамин Бътън (2008) Случвало ли ви се е да ви гризе червея на съмнението, че нещо ви е познато, но не можете да се сетите откъде? Подобно чувство ме преследва през целите приближаващи три часа на "Странният случай с Бенджамин Бътън", докато най-сетне не се добрах до премъдрото информационно пространство и - естествено - се плеснах по челото. Защото този великолепен филм е не друго, а адаптация на един от може би най-хубавите разкази на предтечата на модерната американска проза, вдъхновил автори като Йейтс или Селинджър, а именно Франсис Скот Фитцджералд. Странната история на Бенджамин - човекът, роден старец, за да умре пеленаче - е драма, разцъфтяваща в букет от усещания и емоции, пуснала филизи в почти всеки аспект на човешката личност, на която

Автор: Иван Ж. Атанасов, неделя, 28 декември 2008.
Публикувано в Статии :: Филми и анимация

"Беднякът милионер" (2008) Джамал Малик е осемнадесет годишен сирак от бедните квартали на Мумбай, който е на един въпрос от спечелването на 20 милиона в индийския "Стани богат". Последният въпрос обаче ще бъде зададен на следващият ден. Същата нощ полицията го арестува по подозрение за измама. Как може да знае толкова много? Това е основата на историята, която стои зад „Slumdog Millionaire”, но филмът на Дани Бойл и Лъвлин Тандън показва толкова повече, че човек бързо забравя откъде започва всичко. Шокиращите сцени от Мумбайските гета, насилието, което върлува измежду най-ниските слоеве на индийското общество са толкова реални, толкова живи, че буквално нахлуват в съзнанието на зрителя, оставяйки го без думи, омагьосан от гротескната картина и яснотата, че нещо подобно


Страница: « : ‹ : [1] 2 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.