Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Легендарни компютърни игри

Автор: Ангел Марчевски, събота, 17 април 2010.
Публикувано в Статии :: Игри

В последно време гейм-индустрията изкара няколко хитови заглавия, и изглежда, за да не останат по-назад, EA Games на свой ред се включиха в надпреварата, издавайки поредното продължение на легендарната поредица RTS-ки "Command & Conquer" – Tiberian Twilight. Всъщност, те колко части станаха вече? Едва ли мога да ги преброя на пръстите и на двете си ръце, а въпросната поредица дори включва в себе си цели три отделни проекта - Red Alert, Generals и Tiberian. Едно време поне EA си съдействаха с Westwood Studios, име пределно добре познато с качествените си, класически стратегии. Днес обаче, с всяка поредна част от кое да е от трите заглавия, игриците стават все по-глупави. И може би най-яркото доказателство за това явление е именно последното им чадо в групата Tiberian. Ако се върнем

Автор: Димитър Грозданов, събота, 23 май 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Предишния път завършихме първия етап на поредицата игри на ЕА Sports, посветени на цар Футбол. И с наближаването на може би най-очаквания финал на Шампионската лига от дълго време насам, може би е време отново да се върнем назад в историята на най-популярната футболна поредица в компютърния свят. FIFA 96 FIFA 96 беше играта, която вкара поредицата в една много по-професионална ниша и загатна бъдещето – превръщането и в пълнокръвен симулатор. Геймплеят остана на едно сравнително аркадно ниво, но два елемента бяха решително променени. Първо ЕА се сдобиха с лиценза на Федерацията на асоциациите на професионалните футболисти (FIFPro), което им даде право да назовават футболистите (или поне повечето от тях) с истинските им имена. Второ, излизането на по-мощен хардуер в лицето на Sega

Автор: Димитър Грозданов, четвъртък, 09 април 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Преди от EA окончателно да омаскарят всичко хубаво в игрите, които правеха, много техни заглавия се бяха превърнали в навик и любима, почти никотинова страст за много геймъри по света и у нас. FIFA бе сред тях достатъчно дълго време – феновете знаят защо. Сещат се за ниско моралните нощни мрежи на 99 или 2002, придружени от бира, цигари и викове, сякаш фигурите на екрана бяха истински играчи, борещи се за баш купата. Строшени клавиатури, метнати по стената джойстици – „фифата” винаги можеше да разпали искрата у противниците, да направи всеки дуел интересен и уникален. С развитието на видео игрите, обаче, за добро или лошо се наблегна на реализма, за сметка на аркадността. Pro Evolution Soccer поредицата измести FIFA и се доказа като по-добрият симулатор. Поне досега, защото новичката

Автор: Димитър Грозданов, неделя, 18 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Както предполагам си спомняте от предходната статия, завършихме с факта, че ЕА оставиха NFS изцяло в ръцете на новозакупеното студио EA Black Box. Филмът „Бързи и яростни” вече е набрал солидна фен-база и се превръща в основно вдъхновение за новите разработчици. В рамките на 14 месеца те си поставят за цел цялостно да изменят поредицата и да я вкарат в нова насока на развитие. Така се появява Need for Speed: Underground – седмата част на серията. Тя излиза през 2003 година за PC, Playstation 2, Xbox и Gameboy Advance. Играта е неузнаваема спрямо предходните части – край на извънградските трасета, скъпите автомобили и изчистения безсюжетен рейсинг. Фокусът пада върху нелегалните улични състезания, познати от горепосочения филм. Всички трасета в играта са част от

Автор: Димитър Грозданов, четвъртък, 15 януари 2009.
Публикувано в Статии :: Игри

Need for Speed е вероятно най-именитата и многобройна поредица, свързана с автомобилните спортове. Играта има 16 издания от появата си преди петнайсет години, продала е над 100 милиона копия и е завоювала солидно място в сърцата на геймърите, харесващи високоадреналиновите преживявания. Накратко – превърнала се е в легенда. А всяка легенда си има история. Първият NFS излиза през вече далечната 1994 за конзолата 3DO. Платформата не е особено успешна и скоро приключва съществуването си. Затова и през 95 играта е портната за DOS (тогава Windows тепърва е поемал по дългия път към кралския трон на операционните системи), а през '96 – за Playstation и Sega Saturn. Играта е създадена от новозакупената от ЕА фирма Distinctive Software, прекръстена в последствие на EA Canada. Те имат солиден

Автор: Иван Ж. Атанасов, неделя, 30 ноември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

След няколко разочарования през годините EA решиха да добавят още едно, при това посягайки върху една от най-успешните си серии – Need for Speed. Новото отроче на BlackBox има шепа положителни черти и десетки проблеми – в техническо отношение, които все пак се преживяват, и като цялостен дизайн и експлоатация на основни концепции в гейм индустрията. И така от една легендарна компютърна игра NFS успя да достигне до точката, където, ако трябва да кажем добра дума, то бихме могли да се насочим единствено към звука. Защото само звуковите ефекти са безупречни. Още от самото начало човек започва да забелязва някои несъответствия между това, което бихме могли да очакваме от най-простичкото нещо на света – сенките, и това, което окото всъщност вижда. На места нелогични, на места дори в посока

Автор: Иван Ж. Атанасов, петък, 21 ноември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Излизането на нов мениджър изпод ръцете на доказалите се в жанра SI Games винаги е събитие. И без съмнение 2009-ката на гейм компанията е водеща новина за любителите на симулаторите тип футболен мениджър. Пресконференции, повече и по-добре структурирани новини, доста повече и по-изчистено влияние на медийния фактор върху футболистите и още десетки промени извеждат Football Manager 2009 една стъпка напред в еволюцията на отрочето на SI Games. Но за жалост стъпките са и назад, при това в доста дразнещото поле на тактиката, в което допреди това властваха именно FM серията. След тази интродукция може би трябва да кажем нещо повече. Ако сте свикнали да играете по-джиджана схема, с повече странни размествания по терена, доста смени на позициите и т.н., новото FM издание ще ви постави в шах.

Автор: Константин Делчев, петък, 07 ноември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Това не е Fallout 2. Не е негово продължение, не е и още от добре познатото старо. Изометричната перспектива я няма, огромната пустош я няма, детеубийците ги няма, SPECIAL я няма, но за сметка на това има престрелки, които най-добре се водят от първо лице, модерна графика и всички задължителни елементи като Анклав, супер-мутанти, Братството на стоманата и тук-таме по някой робот. Заклетите фенове на предните три игри от поредицата сигурно в момента проклинат Бетесда, защото играта не е това, което те са очаквали, въпреки че много от концепциите бяха известни още с месеци преди пускането и на пазара, и би следвало да са претръпнали. Все пак софтуерната разработка обикновено не е благотворителност и никой не може да вини авторите, че са се постарали да направят Fallout 3 максимално

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 04 ноември 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Шарено, по-шарено, най-шарено, Command & Conquer: Red Alert. Ако оставим този небезизвестен майтап настрана и се вгледаме в тройката бързо ще установим, че сме отправили поглед в една от най-пипнатите като графика стратегии. Може би единственият проблем е именно в експлозията на цветове, която заедно с яркостта и наситеността им те кара да се чувстваш все едно четеш комикс. Въпреки това, наистина, момчетата от ЕА са свършили страхотна работа, за да докажат, че качествени заглавия могат да се издават. Руснаците са изправени пред загуба и изпращат назад във времето тримата си най-способни агенти да затрият Айнщайн. Но не всичко протича по план и когато се завръщат в матушка Рус се сблъскват с непредвиденото развитие. Резултат – трите кампании, където се намесва играчът. От три различни

Автори: Ангел Генчев, Иван Ж. Атанасов, понеделник, 21 юли 2008.
Публикувано в Статии :: Игри

Има игри, които щом някога си докосвал, не забравяш никога. Това са онези легендарни заглавия, за които и след години си казваш "защо по дяволите не направят най-накрая продължение?". Понякога са първите, понякога други, белязани от някакво събитие - първият компютър, например, или пък времето, когато помниш ли, играхме с Някой Си на неговия, взет от някой институт, примерно, компир. Има и цял безброй други случаи, разбира се, но усещането е все едно и също. На "Pirates!" обаче им се случи. За петнадесетгодишнината от излизането на първата част, Сид Майер запретна ръкави и направи продължение. Или по-точно римейк - с някои дребни добавки, значително подобрен AI и светлинни години напред в графиката. Последното, естествено - все пак говорим за игра от осемдесет-и-някоя-си - или


Страница: « : ‹ : [1] 2 : : »


Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.