Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Port Royale & Port Royale 2 (статия) - Иконимическа симулация, Компютърни игри, Пирати, Стратегия в реално време
Port Royale & Port Royale 2

Автор: Иван Ж. Атанасов, понеделник, 24 март 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Едно време бях запленен от „морските игри”. От шедьовъра на Сид Майер Pirates, през High Seas Trader, та до чисто икономическата стратегия Ocean Trader. Особено втората ме забавляваше със седмици, докато натрупам състояние и точки за фрегата с търговската си страна, а по-насетне с чисто бойната. Излизах от пристанището с празен трюм, с надеждата да срещна пирати или кораби на враждебна нация, които да разгромя и чиито товар да си присвоя и продам. И така, трупайки злато и престиж, до края.

За жалост игрите остаряват, а и ние с тях. И макар и все още прецъкването на някои от гениалните произведения от зората на гейм-индустрията да ми носи удоволствие, в един момент и на мен ми се прииска и нещо по-ново, а за жалост продължения не излизаха. Фирмите бълваха шуутъри, стратегии, RPG-та но така и не намирах моята игра - отново да поря морските вълни, да търгувам и да се сражавам. Докато един ден не намерих Port Royale. И започна флирта ми с Ascaron, който продължи през втората част на тази стратегия, мина през Tortuga, за да стигне до космическата – Darkstar One. Но завинаги в сърцето ми ще остане именно Port Royale.

В Port Royale започваш като нискоразреден авантюрист, комуто се налага да търгува из Карибския басейн, докато понатрупа парици. Постепенно започва да организира цели конвои, собствено производство - аз лично си окомплектовам един чисто боен такъв и оставям икономиката да се развива по план, преглеждайки от време на време дали не трябва да се пипне това, или онова, докато громя пиратски флотилии и враговете на държавата (с каперско писмо естествено), нападам градове или плячкосвам пиратски поселища. Всичко това го има.

Е звучи лесно, но провалите далеч не са редки. Дали ще бъде загуба на кораби или неблагоприятни цени, дали ще бъде обявена война, която те лишава от важен маршрут – няма значение. Винаги се случва нещо и никога не можеш просто да оставиш нещата на самотек. Освен това, законите на търсенето и предлагането са в пълна сила - ако прекалиш с доставките някъде печалбата ще падне и може да се окаже, че работиш на червено. Така че не може просто да запецнеш спейса (който ускорява часовника) и да отидеш да готвиш, каквато еретична мисъл ми хрумна първия път - заварих си играта в положение, от което после два дена се измъквах.

Също така е почти невъзможно да произвеждаш сам всичко, с което търгуваш, а бедствия като чума, нападение на вредители, бури, саботажи, не са рядко явление и силно изменят търговската карта. Освен това, другите търговци не стоят със скръстени ръце, така че няма начин да намериш ултимативния път за лесно печелене на пари. Но опитите да го направиш са изключително зарибяващи, водят до сложни схеми, които за щастие (от гледна точка на удоволствието), или за нещастие (от гледна точка на загубеното време), рано или късно се провалят и се налага отново да си поблъскаш главата. А докато работят, както казах, има достатъчно неща за правене.

Интерфейсът и на двете части е изключително интуитивен и лесен за разбиране, като подготвителните сценарии във втората помагат за бързото му и лесно усвояване. Битките са направени от една страна семпло, като насочването на корабите става с кликане и на играча е оставено само грубото насочване на кораба - за това на оръдията се грижи AI-а. Въпреки тази семплост обаче далеч не са лесни. От една страна, все пак контролираш цял конвой, от друга - има си време за презареждане на оръдията и често се налага да постигнеш максимална гъстота на залповете, което става само с умело маневриране на всичките кораби.

Какво е зарибяващото в двата Port Royale-а? Търговията, битките, производството? Трудно е да се даде отговор на подобен въпрос, защото сами по себе си и трите елемента не са нещо особено. Но в комбинация създават уникален дух на играта, който може да те завладее и да те накара да играеш с часове, без да осъзнаваш как лети времето. Или, накратко, Port Royale е великолепна стратегия за тези, които обичат морето, икономическите главоблъсканици и очарованието на 17-ти век.

--
За коментари: http://www.sivosten.com/forum/viewtopic.php?p=201382#201382






Допадна ли ви този материал? (0) (0) 4411 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (11) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.