Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: SciFi Series: Supernatural (ревю) - Ерик Крипке, Драма, Приключенски, Сериали, Ужаси, Джаред Падалецки, Дженсън Екълс, Джефри Дийн Морга
SciFi Series: Supernatural

Поредици: SciFi Series

Автори: Ангел Генчев, Константин Делчев, четвъртък, 20 декември 2007.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация, На малкия екран; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Спомням си първата си същинска среща с фантастичните сериали, все едно беше вчера. Трябва да е било или края на 96-та или началото на 97-ма - ОРТ все още се излъчваше в ефира като нещо като "трета програма". За по-малките, ОРТ е Първи канал на Руската държавна телевизия, или - както обобщаваше старият рускоезичен лаф след пожара във въпросното учреждение - "въй, въй, въй, Останкино дот нет".

В интерес на истината, и до днес не съм сигурен какво добро точно сътвори премахването на "руската". Макар и Перестройката да мина подир нашенското, макар и телевизията на братушките да остава цензурирана и до днес, руският мастодонт е далеч по-голям от нашето слонче, и ОРТ можеше да послужи за един добър пример на бърза модернизация на соц-телевидение - а не Канал 1 да се оплете като пиле в калчища, та да потъне в забвение. Но това са съвсем допирни размисли, мисълта ми беше, че именно по руската тогава излъчваха току-що слезлия от конвейра "Полтъргайст: Заветът" (същият, който десетина години по-късно мина и по бТВ).

Причината да помня "Полтъргайст" така ясно е че той е вторият филм, който наруши иначе безметежния ми и непрекъсваем, дори с топ - дето е лафа - сън. Първият беше "То", за протокола. Създателите на сериите бяха заходили дотолкова педантично към специалните ефекти, че отделни още са ми цветни пред очите. Но, вече е време да премина по паралела и към Supernatural.

"Свръхестествено", на практика, е "Полтъргайст" уестърн-стил. В резюме, фамилията Уинчестър (доста подходящо и едновременно с това показателно име), се явява не точно представителна извадка на аморфната полуорганизация на Ловците, душещи следите на де що има материализация на Злото по милия ни, роден и общо взето сив свят. Не може да се отрече и ключовата семейна трагедия, която - макар и да звучи изтъркано - превръща Supernatural в последователен, свързан, и дори любопитен сериал. Който пък, трябва да призная, от сезон на сезон придобива все повече смисъл, и се превръща все повече от обикновена дъвка за окото в смислена поредица.

Не е някаква изненада, че както и в "Полтъргайст: Заветът", човек може да се сблъска с порядъчно количество грешки във фактологията на сериала. Славянски демони се представят за албански, свободно се забъркват популярни черти от разнообразни свръхестествени създания или предания, Вълшебният стрелец се оказва Самуел Колт. Без да споменавам инфарктната лекота, с която двамата братя въртят на пръста си многобройните органи на реда и вадят промишлени количества фалшиви кредитни, лични, професионални и т.н. карти.

Но тъй като сериалът, при все нарастващата тежест на някои от епизодите, сам не се изживява кой знае колко насериозно, това е някак си в реда на нещата. На екрана се разгръща един свят, какъвто се ражда в представите на американците (а в епизода с тулпата това директно си е показано) и който се формира от тяхната масова култура. Докато един масовокултурен НФ сериал дразни, обаче – просто, защото Н-то му бяга – със Supernatural човек бързо свиква вместо томовете на Фрейзър да чете таблоидите. И да му е комфортно.

Трите главни роли са поделени между подрастващите звезди от малкия екран Джаред Падалецки и Дженсън Екълс, и черният Шевролет Импала, модел 1967. Първият е известен от течащия и у нас "Момичетата на Гилмор", вторият - най-вече от Супермен-сериала "Smallville", докато богатата филмография на третия включва огромна серия продукции от последните четиридесетина години. Екълс все пак има известен опит във фантастичните сериали, като към "Смолвил" добавя в творческата си биография и пост-апокалиптичния "Тъмен ангел", където обаче се задоволява или с второстепенни, или с едносезонни роли, а и двете продукции са популярни основно сред гимназисти и колежани. Падалецки, въпреки главната си роля в едно МакГайвърско филмче, пък, попада под погледите със споменатата вече, типичната, но не фантастична сапунка, където общо-взето играе ролята на гимназиален Ромео. По-късно изглежда се задоволява само с половинката гимназиален, ако се имат предвид двата не до там успешни филма на ужасите "Восъчна къща" (популярен с умирането на Парис Хилтън) и "Лъжливото овчарче" (Crywolf), та чак в "Свръхестествено" му се отдава да изиграе роля на зрял човек в продукция, която не пропада с гръм и трясък. Любопитно е, че в момента се снима като Томас Кинкейд в биографичен филм за художника, а негови партньори са Марша Гей Хардън и прославения ветеран Питър О'Тул – филм, предизвикващ интерес, при все че доста често лентите за художници разполагат с една особена аура от скука - половинвековна традиция, която се точи поне от "Монпарнас 19".

Тъй или иначе, в Supernatural, двамата се справят повече от добре - може би липсва само един Джон де Ланси в ролята на Жълтоокия, щеше да му отива като на свинче - звънче. Но остават яко жица, доста лаф, повечко патрони - и какво повече му трябва на човек, всъщност?






Допадна ли ви този материал? (4) (1) 6582 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (15) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.