Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Ушу - летящи ритници и Джон Ву (статия) - Ролеви игри
Ушу - летящи ритници и Джон Ву

Автор: Асен Георгиев, събота, 08 септември 2007.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Типично за мен, ще започна с пояснение какво всъщност е това заглавие. На някои от вас Ушу може да не говори нищо, а на други - прекалено много неща, но съвсем различни от ролева игра. Всъщност, нека кажем, че двете нямат пряка връзка.
И така, Ушу е:
1. обозначение за стиловете на китайските (традиционни) бойни изкуства като направление
и 2. самостоятелен спортен стил, създаден по поръчка на китайското правителство след идването на власт на комунистите, с изискването да е зрелищен на първо място и подходящ за физическото развитие на младежта.
Предполагам, че авторът е имал предвид второто значение, когато е избирал име за играта си, защото в Ушу зрелищните изпълнения носят бонус точки - също като на състезание по форма. Това, впрочем, е добре, защото мотото на системата е "зарежи реализма - опитваме се да разкажем историята на екшън-филм". Вярно, че в такъв случай реализмът не помага особено.

И така, основното, което отличава Ушуто от повечето други системи са трите основни принципа.
Първи е Принципът на Наративната Истина (ПнНИ, но на английски се съкращава като ПОНТ, което ми харесва повече заради значението му на руски, така че смятам да използвам него). Накратко, това означава, че каквото каже играчът, е истина и се е случило. Заровете определят колко добре се е получило, но не и дали. Накратко не хвърляте, за да видите дали удряте успешно опонента, а решавате дали го ударите и хвърляте да видите дали вече е извън мелето.
За да не стават прекалени простотии (аз като опиша обезглавяването в бой с мечове, мятай колкото си искаш зарове, ама пичът няма как да е жив), съществува второто правило - правото на Вето. Всеки играч на масата, не само Водещият, но и другите имат правото да налагат Вето върху действията на останалите. Обикновено правилото се използва за случаите, когато някой се опитва да заобиколи правилата или принципите на жанра, който се емулира.
Третият принцип, изведен от правилата от мен, гласи "колкото повече, толкова повече" - колкото повече детайли, толкова по-успешно е действието. Причината е, че авторът се притеснява, че в "обикновените игри", персонажите описват прости действия, за да не срещнат прословутите наказания за трудни действия (според мен е нормално персонажите да правят това, което им е най-лесно или са овладели най-добре, но предполагам, че авторът просто иска да даде повече свобода на играчите си). В Ушу изрично е уточнено, че няма наказание за трудност на действието, така че да - колкото повече, толкова повече. Е, има и определени граници - над едно определено ниво няма механичен смисъл да се добавят описания, освен ако групата не се забавлява с тях:).

Като цяло, всеки детайл, който се включва в описанието на определено действие, носи един зар повече - както вече споменах, до определено максимално число. "Удрям го" носи 1 зар, "отбивам атаката му с клечките си за хранене и го мушвам в нервния възел в центъра на тялото, което го кара да се сгърчи на земята, борейки се за въздух, но успява да се изправи и изръмжава нещо по адрес на роднините ми" вече са, грубо преброено, 5 или 6 зара. Познайте кой има повече шансове за успех.
След като сте натрупали зарове, ги разпределяте в две купчинки. Едната са заровете, които ви позволяват да оказвате въздействие върху околния свят. Защитната купчинка ви позволява да запазвате собственото си изложение на събитията от опити да ви прецакат.
Целият номер е след това да хвърлите заровете от определената купчинка, постигайки число по-ниско или равно на Чертата на персонажа, приложима в случая, ако няма такава, не забравяйте, че сте герои. Простичко казано, мятате 2 или по-малко, дори да не сте наясно какво правите:). Чертите, впрочем, могат да са различни, така че при битка можете да използвате черти като "боен киборг", "Майстор на Ушу" (повторението е нарочно) или "Ветеран от локални войни". Разбира се, подходящото описание се различава, така че и последствията могат да са различни, но за разлика от повечето РИ, дали размахвате нунчаку, удряте с ръка или стреляте с Калашников, няма особена механична разлика.

След това идват различните механики за битки с Назовани по Име Персонажи (НИП, накратко - съвпадението пак не е случайно), известни като "Немезиси" и обикновено резервирани за финалните битки, както и с "пушечното месо" (пришълци, зомбита, нинджи, гангстери, каквото там избере разказвачът като подходящо за жанра), но честно казано, въвеждащите правила за тази игра са 10 страници и не искам ревюто да стане по-дълго от тях, така че спирам до тук с една последна забележка!
Ако имате в групата си "зарохвърлячи", които ви дразнят с отказа си да си разиграват действията и разчитат на механиките на играта, за да постигат ефект, пробвайте игра по Ушу! Там просто няма как да се разминат с описанията, или поне не могат да постигат реални успехи - казано накратко, няма да се справят с никой НИП или дори с по-опасна тълпа "пушечно месо"! Ако подобен стил на игра ви дразни, както се казва, просто нищо не ви пречи да опитате - играта е безплатна и има преводи на английски, френски и немски:)!

Полезни материали:
Правилата на играта, според Wiki-то на Ушу-феновете

Източници:
1. "Wushu Open" http://bayn.org/wushu/wushu-open.html
2. http://www.martialarm.com/history/wushu.html

--
За коментари: http://www.sivosten.com/forum/viewtopic.php?p=188003#188003






Допадна ли ви този материал? (1) (0) 3659 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.