Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Mount & Blade (ревю) - TaleWorlds, Екшън RPG, Paradox Interactive, Компютърни игри, Ролеви игри
Mount & Blade

Автор: Димитър Стефанов - Cliff, неделя, 13 ноември 2011.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Mount and Blade е сравнително неизвестна игра на фирмата Tale Worlds. На пръв поглед - стандартно RPG, в което развиваш своя герой, събираш армия, изпълняваш различни куестове и постепенно израстваш в йерархията до командир на цялата войска, ако си решил да си верен васал на краля/императора/султана, или пък основаваш своя собствена империя, ако предпочиташ да си самостоятелен. Наглед нищо необичайно, графиката не е кой знае какво, музичката е симпатична, но нищо впечатляващо, задачките са краен брой, и в един момент си минал всичките разновидности. Дори битките не са нещо невиждано.

Управлението на героя се овладява доста бързо, оръжията са типичните средновековни оръжия – мечове, брадви, лъкове и арбалети, тояги, боздугани, щитове... За придвижване пък вариантите са два – пеш и с кон. Войниците, които наемаш първоначално, са селяни, които след битките могат да се развиват или като стрелци, или като пехота или като конници. Другото интересно е, че можеш да включваш в своята армия и NPC-та. Обикновено се намират по таверните и срещу няколко жълтици се присъединяват към теб.

Още малко за статистиките на героя. Разполагаме с четири първостепенни умения: сила, ловкост, интелигентност и чар (харизма) и двадесет и четири второстепенни, които са в пряка връзка с първостепенните. Всеки три точки от една първостепенна способност ти дава право да увеличаш свързаната с нея второстепенна с една точка. Например не можеш да имаш повече от две точки атлетичност, ако нямаш поне шест точки за ловкост. Или пък не можеш да имаш три точки на умението да убеждаваш хората, ако преди това не си си развил харизматичността поне до девет.

Интересното около тези точки е, че някои от тях се отнасят само до лидера на армията – т.е. до теб, докато други се отнасят до цялата армия, а трети са водят лични – засягат конкретно човека, който има въпросното умение. Например лекуването на рани е умение, което се отнася до цялата армия, ездата е лично умение, а лидерството очевидно е умение на лидера. Ето защо е доста важно да вземаш и развиваш правилните NPC-та в своята армия, уменията им взаимно трябва да се допълват.

И след това общо представяне на една игра, която от написаното дотук не блести с нищо специално, остава открит въпросът защо всъщност обръщам по-специално внимание на Mount and Blade. Отговорът е един – модовете. Играта е с отворена платформа за всеки, който желае да си направи собствен модификация. За момента аз лично мога да отлича две такива – Europe 1200 и The Last Days of the Third Age.

Europe 1200, както и самото име подсказва, се развива в Европа в началото на 13-ти век. Можете да си избирате да започнете във всяка една държава, като аз разбира се предпочитам България, помагайки на цар Калоян да стане владетел на целия континент.

The Last Days of the Third Age от своя страна ни пренася в Средната Земя на Толкин, по времето на Войната за пръстена. Изборът е на чия страна да застанем – на доброто или на злото. За първото изиграване си избрах да съм дунеданец и за момента с помощта на елфите от Лотлориен и Мраколес громим гоблините на север, но си мисля ако започна да я преигравам да се пробвам като волен рохиримски ездач.

От мен толкова. Бързам, че ме очаква битка!






Допадна ли ви този материал? (2) (0) 4394 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.