Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Baaria (2009) (ревю) - Джузепе Торнаторе, Драма, Исторически филми, Маргарет Маде, Раул Бова, Франческо Сяна, Златен Глобус
Baaria (2009)

Поредици: Златен Глобус 2010

Автор: Иван Ж. Атанасов, сряда, 30 декември 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Баариа (2009)

Може би някъде трябва да се спомене, че заглавието на лентата на Джузепе Торнаторе "Баария" идва от местното название на град Багерия в Сицилия, родното място на самия режисьор. И изглежда е добре това да се направи още в увода, за да може да се каже, че всъщност целият реализъм и усещане за близост, което филмът създава навярно идва именно от това. От една, когато става дума за изкуство, то винаги е по-истинско, щом творецът е запознат с темата, която развива, а когато иде реч за кино, винаги докосва по един много по-дълбок начин, когато извира от собствени спомени, впечатления, та дори и разкази на близки.

Лентата спокойно може да се сравни с някои почти христоматийни филми на режисьори от класата на Сержо Леоне или дори великия Фелини, поне като въздействие. От една страна имаме обикновеният живот на три поколения на скромно сицилианско семейство, от друга, типично за италианското кино, множество погледи навън, които доизграждат общата картина, поставяйки основната сюжетна линия в естествената и среда. Което всъщност дава възможност на автора не само да разкаже една история, но и да покаже на зрителя какъв е бил животът като цяло в дадено време и място. Конкретно в случая – Сицилия от началото на миналия век натам.

Да може би това по-лично отношение влияе негативно на епичния облик на "Баария", може би от там идва и чувството на лека несвързаност на историята - нещо, което обаче трудно може да натежи повече от позитива, да видим повече, по-романтични сцени извиращи от реалния свят. Към общото усещане за реализъм се добавя и сицилианският диалект използван в лентата, добрата актьорска игра и великолепната работа във всички кинематографски насоки – от камерата, през облекла, места, всичко на подобаващо за относително високия си бюджет ниво.

Измежду негативите както споменахме могат да се наредят разпокъсаността, усещането, че сценарият иска да ни каже прекалено много за прекалено малко време. Също така на места като че ли темпото можеше да бъде малко по-забързано, но като цяло в това отношение проблемите, доколкото ги има изобщо са минимални и дори в зависимост от настроението на зрителя може да не се усетят. Но общо взето можем спокойно да кажем, че трудно могат да бъдат намерени сериозни проблемни точки в "Баария".

Естествено последното важи, ако не започнем със сравненията, където винаги можем да намерим един или друг кусур и да кажем, все пак този или онзи беше по-велик. Но фактите са, че отдавна не сме виждали толкова добър италиански филм на екран. И може би именно за това повечето не достигат до нас. Но тази в лента на режисьора и сценарист Джузепе Торнаторе наистина има хляб и ще се хареса дори на най-критичния зрител както у нас, така и в цяла Европа, а може би дори отвъд океана.






Допадна ли ви този материал? (6) (1) 3048 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (2) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.