Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Left 4 Dead (ревю) - Valve Corporation, First Person Shooter, Компютърни игри, Нови игри
Left 4 Dead

Автор: Ангел Марчевски, вторник, 07 юли 2009.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Помните ли филма “28 Days Later”, с продължението му “28 Weeks Later”? Става дума за невероятно клиширана история – човечеството е поразено от смъртоносен вирус от типа на бяса, който превръща жертвите си в агресивни, кръвожадни и безмозъчни зомбита. Истината е, че ако на мен някой ми разправяше разгорещено подобна история, най-много бих му се изсмял. Е, лентата не струваше, но пък явно е вдъхновила точните хора, за да сътворят една наистина незабравима игра, използвайки енджина на Half-Life 2.

Това което я играта от други пуцалки е фактът, че е една - подчертавам - кооперативна игра. Не, няма нищо общо с Кооперативния пазар в Люлин, просто геймплеят изисква съдействие между играчите, както и добра координация на отбора. Това не е Counter-Strike, не е Unreal Tournament, нито е Doom, тук без тиймплей сте за никъде. Самата игра ви го напомня непрекъснато и ви предразполага към него.

Left 4 Dead е на практика изцяло мултиплейър ориентирана. Пригодена е да се играе през всеизвестния Steam, но повечето й фенове я разцъкват през т.нар. “гейм клиенти” от сорта на Hamachi и най-вече Garena, които правят възможно за хора от различни крайща на света да геймят, сякаш са в локална мрежа.

Има няколко режима на игра. Easy/Advanced/Expert са всъщност един и същи режим с малки различия в правилата, които правят цялото изживяване по-лесно или, съответно, трудно. Поемате ролята на един от четирите “Оцелели” (Survivors), които ще трябва да си проправят път през масите зомбита и да стигнат до следващата безопасна точка. Зомбитата, или т.нар Infected (“Заразени”), от своя страна са главно полу-адекватни и полу-разложени трупове, който на практика не представляват сериозна заплаха за нашите тежко въоръжени и добре екипирани сървайвъри, освен ако не са над 60-70. Но не се подлъгвайте, те съвсем не са бавни и тромави – всъщност в момента в който усетят някой жив се втурват към него и дават всичко от себе си, дори части, за да го увредят и осакатят кой както може.

Има обаче и елитни, силно индивидуални инфектед, който специализират в бързото и точно обезвреждане и убиване на сървайвъри, като всеки от тях има свой уникален метод за постигане на целта си. Ако съумеят успешно да си съдействат, могат да избиват “оцелелите” наистина бързо.

Дотук всички зомбове биват AI (изкуствен интелект) контролирани, или на по-прост език – играят ги ботовете. Намесва се обаче режим на игра “Versus”, който е най-играния и зарибяващ. В него, освен четирите сървайвъра, играчите ще могат да разцъкат с уникалните “заразени” с едничката цел да попречат на оцеляващите да достигнат безопасната точка. За да имат успех и двата отбора изискват много добра координация и отборна игра. Основните разлики между тях са следните: оцелелите са добре екипирани и много по-издръжливи; разполагат с аптечки, оръжия, гранати и тъй нататък, но също така са и много по-уязвими, поради факта, че нямат право да се респанват (прераждат) до края на нивото, а загубата на един член от отбора прави шансовете им за оцеляване много по-малки.

Зомбовете притежават абсолютно тактическо превъзходство – виждат на тъмно, усещат живите през стени и други препятствия, когато загинат, биват респаннати след 30 секунди. Тяхната стратегия е да устройват засади, където могат да обезвредят и избият другия отбор разкъсвайки или, например, задушавайки го. Получават помощ както от хилядите обикновени инфектед, така и от други AI контролирани зомбита. Като цяло Versus е голям купон, победите се завоюват трудно, но чувството е невероятно. В режим “Survival” пък ще можете да се напуцате на обикновени зомбове, който ще заливат вас и другите сървайвъри на вълни, а целта е да оцелеете още някоя минутка по-дълго.

Играта е разделена на четири кампании, всяка от която има по 4-5 нива разделени от т.нар. “безопасни точки”. Графичният енджин на Half-Life 2 е доразработен и оптимизиран. Персонажите са много добре направени, а зловещият саундтрак е не само бонус, но и на ниво. Единствените слаби страни са изкуственият интелект и pathfinding-а на ботовете, но винаги могат да бъдат оправдани с факта, че противниците са не особено интелигентни зомбита, а ако искате същинско предизвикателство – играйте Versus режим. За най-закоравелите геймъри има т.нар. Achievements (постижения) където играта ще ви предизвика да направите разнообразни малки геройства по време на геймплея си.

Наистина култова пуцалка, в мултиплеър режима, която може да ви забавлява изключително дълго. А за популярността и говори и факта, че до месец-два вече можем да очакваме и втората част на играта, която - надявам се - ще бъде още по-добра.






Допадна ли ви този материал? (5) (0) 3433 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.