Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Kharkov: Disaster on the Donets (ревю) - SSG, Военни игри, Походова стратегия, Нови игри
Kharkov: Disaster on the Donets

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 16 октомври 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Силно се надявам, че основната идея на създателите на „Kharkov: Disaster on the Donets” е била играта да прилича на бордова. Макар че, да не се лъжем – виждали сме по-красиви такива, така че са се попрестарали. С други думи, графиката и е отвратителна. За сметка на това, играта е пълна с исторически детайли и точността в това отношение е повече от похвална. Но пък една битка? На мен ми се струва прекалено ограничена в сценарийно отношение, за да ме накара да си я купя.

Иначе, играенето на „Kharkov: Disaster on the Donets” се състои във водене на множество малки схватки. Фронтовите линии са разбити до миниатюрни части, контролирани от играча, и до известна степен статични в пространството. Очевидно, основната идея е да не могат да се използват историческите познания за добиване на нечестно предимство, но след като предварително си бил ограничен по брой сценарии, това идва малко в повече. Но, в стратегически план има доста неща, с които човек да се занимае, така че се оказва, че скуката не е толкова пълна, колкото се очертава в началото.

Ако трябва да генерализирам, заглавието определено дава на запленените от военните игри това, което биха искали. Затова пък за останалите, които прости търсят добрата стратегия и биха се поинтересували и от военна такава, липсата на адекватни помощни материали е доста притеснителна. Още повече, че това започва да се превръща в тенденция. И поради щото се отчита само като пропуск при не една и две игри, човек би помислил... че ще започне да се усеща промяна.

Изкуствения интелект е доста стабилен и предоставя истинско предизвикателство. Освен това, не на базата на нечестни сделки с дявола (или по-точно предимство, дадено му от производителя). На пръв поглед изглежда, че няма някакви тенденции в играта на компютъра, които могат да се използват за „ултимативната стратегия за победа”, нито пък някакви видими слабости. Като че ли и точно и само това, заедно със запазената историческа достоверност, са причините тази игра изобщо да заслужава някакво внимание.

И все пак, колкото и да са разнообразни битките, да повтаряш отново и отново един сценарий доста бързо се превръща от занимание любопитно в занимание отчайващо досадно. Дори и да се появят нови сценарии ми се струва, че трудността при свикването с играта също е сериозен повод да бъдат отблъснати немалко потенциални фенове. Добавете към това и лошия звук, както и това, че с изключение на шепа хора, които биха казали че бордовия стил е сладък, останалите ще видят просто неприятна графика, комбинирана със странни решения на гейм-дизайнерите, и ще получите нещо като смъртна присъда.

Друг е въпросът, че ако успее да създаде собствена фенска маса, играта поддържа достатъчно възможности да се превърне в едно от онези заглавия, работени и доработвани от почитателите си. От тези, които се играят дълго време след като дори производителят е вдигнал ръце от идеята. Макар че, в случая на „Kharkov: Disaster on the Donets”, това ми се чини да е относително невероятен сценарий. И дори да се осъществи, би включвал сравнително малко на брой хора, което в крайна сметка отново би обрекло играта на забвение.






Допадна ли ви този материал? (3) (0) 2752 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (3) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.