Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: The Oxford Murders (2008) (ревю) - Алекс де ла Иглесиа, Криминален, Трилър, Ана Маси, Джим Картър, Джон Хърт, Джули Кокс, Доминик Пиньо
The Oxford Murders (2008)

Автор: Ангел Генчев, сряда, 09 юли 2008.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Убийства в Оксфорд (2008)

Класическа английска кримка в испанско-френско изпълнение - това вече с лекота носи наименованието доста нетипична постановка. А още по-изненадваща е лекотата, с която тези три сравнително различни школи в европейското кино се примесват една с друга, с определено положителен резултат, и при това без нито една от изброените да губи някакъв елемент от типичния си чар.

Британският компонент привидно е най-силен - добре познатият оксфордски декор, от една страна, от друга - характерната заплетена мистерия, заради която англичаните са добре известни като крале на криминалния мотив. Не може разбира се да пренебрегнем и подбора на актьорския състав, начело с Джон Хърт, наобиколен от типичните английски персонажи, докато в ролята на малко екзотичния на този фон американски студент влиза съвсем резонно именно американец - Илайджа Ууд. Това е всъщност една от наистина хубавите черти на сериозното европейско кино - рядко се пренебрегват подобни уж дребни детайли за сметка на други.

Френският елемент пък от своя страна като че ли е най-малък - наистина, французите също имат солидна криминална школа, и основната разлика между нея и британската е наситеността на действието и скоростта, с която то се развива, в добавка към това, че по принцип френското кино е далеч по-брутално. Има, определено, известен оттенък от тези черти, които пък превръщат "Убийства в Оксфорд" от типична мистерия по-скоро в нещо като трилър.

И цялото това пък е излято по атипичния калъп на испанската режисура и сценарий, не само предлагайки по-особени мотиви, логика или разсъждения, но дори и по-нестандартна визия, поведение на персонажите, на места диалози, които едва ли биха се срещнали в класическото иначе английско крими.

Естествено, няма да се спирам на сюжета, на математическите теории зад него или други подробности около действието - все пак това е криминален филм - но не мога да отбележа още веднъж забележимо огромния труд, хвърлен за създаването и най-вече изпипването му.

А и подобни паневропейски продукции не просто впечатляват еднократно като самостоятелни произведения - по-скоро като че ли буквално вливат прясна кръв във вените на киното на Стария континент. И още по-хубавото е това, че видимо зачестяват. Дали в отговор на масираността на американския филмов конвейр, или просто в търсене на нови и необлагородени полета за изява, започват да се появяват все по-любопитни комбинации - френско-казахстански, например - което не само позволява различен поглед над горе-долу познати територии, но и такъв към съвсем нови източници на коренно различно забавление за зрителя. Което само по себе си една от първите стъпки към това то да бъде и добро забавление.






Допадна ли ви този материал? (1) (0) 3559 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (8) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.